A Facebook megvette a WhatsAppot
A Facebook eddigi legnagyobb felvásárlását hajtotta végre: megvette a WhatsAppot. Az Instagramhoz képest 16-szor nagyobb összeget fizetett a szolgáltatásért.
19 milliárd dollárért vásárolta meg a Zuckerberg-birodalom a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatást, melyből 4 millió dollárt készpénzben, 12 milliárdot részvényekben fizettek ki. A további 3 milliárd egy részvénycsomagot takar, melyhez a korábbi tulajdonosok a felvásárlás befejeztével jutnak majd hozzá.
Mark Zuckerberg elmondta, hogy a WhatsApp az egyetlen olyan széles körben használt alkalmazás, ahol nagyobb az elköteleződés, mint saját szolgáltatásában, és az emberek nagyobb százaléka használja naponta, mint a Facebookot. Ezért érdemes volt inkább kiiktatni a konkurenciát, és előnyükre kovácsolni az app népszerűségét.
Jelenleg a WhatsAppnak 450 millió aktív felhasználója van (havi szinten), Zuckerberg azonban reméli, hogy a következő néhány évben ezt sikerült 1 milliárdra feltornászniuk.
A szolgáltatásnak többféle változata van régiókat tekintve is. Indiában például hagyományos (feauture) telefonokra is elérhető, mint például a Nokia Asha készülékekre. A szolgáltatás első körben ingyenesen használható, egy év után kell csak fizetni 99 centet évente. Ám az sem egy hatalmas összeg, tekintve, hogy bárkivel ingyen kapcsolatba léphetünk, aki szintén használja az appot.
Zuckerberg úgy nyilatkozott a felvásárlással kapcsolatban még, hogy a mostani beruházás illeszkedik a Facebook küldetéséhez az internet.org kampány kapcsán. A Facebook feje arra törekszik, hogy a világ nagy részén biztosított legyen az internet-ellátottság, mert a kapcsolattartás mindenkit megillető jog.
Azt is hozzátette, hogy a WhatsAppal nem a Facebook Messengert kívánják helyettesíteni, hiszen mindkét szolgáltatás másfajta helyzetekben használják az emberek.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple és a Google küzd a Flappy Bird klónok ellen
- Eladták a Vibert
- Januárban több mint 10 millió androidos alkalmazást azonosítottak
- A Windows teret engedne az Android alkalmazásoknak
- Tíz nap alatt közel 9000 háztartás választotta az Xprime szolgáltatást
- Átalakul a Twitter
- Ismét lesz BeeSmarter csapatverseny
- A Facebook adminok „lelepleződnek”
- A SEA szülinapi ajándéka a Facebooknak
- MIXELEK – a Cartoon Network és A LEGO közös terméke
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI
Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.
Magyar siker a bahreini Forma 1-en
A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) ma kiadott sajtóközleményében jelentette be, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át.
Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP
A kiválasztott felsőbbéves corvinusos hallgatók közép- és felsővezetők irányításával négy hónap alatt megismerhetik a banki vezetői kultúrát és mindennapokat.
Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!
22. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, ’Az Év Honlapja’ pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre rekord mennyiségű 287 nevezés érkezett. A szakmai zsűri 88 pályaművet díjazott. Az Év Honlapja Abszolút díj győztese a társadalmi szerepvállalás keretében készült online felület az ,,Amiről a sírok mesélnek - Avar temető Babarcon” lett, melyet a Pazirik Informatikai Kft. készített.
Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en
Az LG Electronics (LG) több mint 200 díjat és elismerést kapott az idei CES-en a háztartási elektronika, a szórakoztató elektronika, valamint a B2B megoldások terén bemutatott számos innovációjáért és technológiai újításáért.