Minden ötödik netező táblagépezik
Már hazánkban sem ritka a táblagép használat. Az eNET felmérése szerint minden ötödik internetező táblagépen böngészik. Sokan videókat, illetve tévéműsort néznek rajta. A kutatás szerint még mindig az ingyenes alkalmazásokat keresik a felhasználók.
Az eNET és a Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” új felmérése a hazai táblagép használati szokásokat vizsgálta. Már kis hazánkban is jelentős befolyással bírnak ezek az eszközök, hiszen egyszerre egyesítik egy mobiltelefon és egy számítógép pozitív tulajdonságait.
A felhasználói bázist tekintve az okostelefonokhoz hasonlóan inkább a fiatalabb korosztály vesz ilyen eszközt, de a nyitottság terén is magas az arány a többi korosztály körében is. Már minden ötödik felnőtt, vagyis az internetezők 21%-a rendelkezik táblagéppel, és nagyjából 35%-ra tehető azok aránya, akik fontolgatják egy ilyen eszköz vásárlását. Mindössze a megkérdezettek 18%-a mutatkozott érdektelennek az ilyen típusú eszköz iránt.
Főként tehát a fiatalabb korosztály vásárol tabletet, 35%-uk 18 és 29 év közötti, 27% pedig a harmincas korosztály tagja. A táblagép tulajdonosok 62%-a aktív kereső, 10% tanuló, 9% pedig nyugdíjas. A maradék 19% pedig munkanélküli, vagy egyéb státuszú. A férfiak és a nők aránya nem mutat nagy eltérést, ám mégis az erősebbik nem körében (60%) kedveltek ezek az eszközök.
Nem az appok a meghatározók
A kutatásból kiderült, hogy a táblagép tulajdonosok nem az alkalmazásokat használják leginkább az eszközön. A nagyrészüknek 10-nél is kevesebb appja van, de sok letöltött alkalmazást nem is használnak rendszeresen. Akadnak természetesen olyanok is, akik elárasztják masinájukat mindenféle applikációval, ám ezek aránya csekély. Mindössze a megkérdezettek 7%-a tölt le 50-nél is több programot készülékére.
A használat gyakorisága tehát nem túl magas, a legtöbben 6-nál kevesebb (38%) vagy 6 és 10 közötti (38%) alkalmazást használnak havi szinten legalább egyszer.
A közösségi média appok a legkedveltebbek, ezeket a felhasználók 62%-a használja. Népszerűek még a fényképnézegető- és készítő (50%), valamint vásárlás előtti és közbeni tájékozódásra (47%) és banki információszerzésre vagy egyenleg lekérdezésére (46%) alkalmas megoldások is.
A nagy kijelző előnyei
A legtöbb táblagép tulajdonos valóban olyan dolgokra használja táblagépét, melyre egy telefon túl kicsinek bizonyul. A videónézés és az e-könyvolvasás azok a funkciók, melyek a legkedveltebbnek számítanak a userek körében.
Minden második tabletező szokott például filmet nézni eszközén, de a hagyományos videónézés aránya még ennél is magasabb: 72%-uk néz videótartalmakat eszközét – 40%-án weben, 32% pedig valamilyen appon keresztül.
Bár lehet kapni külön e-könyv olvasókat a piacon, többen erre is használják tabletjüket. Bár az arányok azt tükrözik, nem elsősorban e-könyvolvasásra veszik az emberek a masinát, de kihasználják ezt a lehetőséget. A tulajdonosok 23%-a szokott e-könyvet olvasni eszközén, és a megkérdezettek 18%-a tervezi ilyen céllal a táblagép vásárlást.
Egy új terület kibontakozóban
Még nem túl magas azok aránya, akik felvett tévéműsorokat néznének az eszközön, de megjelent ez a terület is az egyre nagyobb kijelzőméreteknek köszönhetően. A tabletezők közel egynegyede szokott élő tévéműsort nézni rajta (15%), a felhasználók egynegyede pedig a felvett tartalmakat nézi meg eszközén.
A hazai bázis
Hazánkban a legnépszerűbb operációs rendszer, ha a táblagépeket nézzük, egyértelműen az Android. Bár a platformra számos alkalmazás elérhető, nem ez a meghatározó terület a felhasználói szokások terén. Ráadásul a magyar felhasználók nem is szeretnek fizetni egy-egy applikációért, így, ha tehetik, ingyenes programokra vadásznak. A kutatásban megkérdezettek 73% egyáltalán nem adott még ki pénzt ilyesmiért, de 12% már háromnál több alkalmazásért is fizetett.
Kapcsolódó cikkek
- Hatékonyabb a munkavégzés a korlátlan internet-hozzáféréssel
- A technológiai vívmányok 4-ből 3 embert közelebb hoztak családjukhoz
- Csökkenő tendenciát mutatnak a táblagép eladások
- Lemosta a pályáról a foci vb a karácsonyt
- Új korszak a televíziózásban
- Bővült a hazai IT-piac
- Mezőgazdasági tudásközpont létrehozását célzó kutatás indult
- Milyenek vagyunk munkánk során mi, magyarok?
- A magyarok többsége szerint a kütyük és a közösségi média ártalmas lehet a párkapcsolatra
- ABI Research: a D-Link a világ vezető Wireless AC gyártója
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói
Tizenegyedik alkalommal díjazták Randstad Awarddal hazánk legnépszerűbb munkáltatóit. A magyar munkavállalók véleménye szerint idén a LEGO a legvonzóbb hazai munkáltató, a BT (British Telecommunications) lett a második, a harmadik helyen pedig a Mercedes-Benz végzett.
Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben
A CEU Határtalan Tudás előadássorozatán részt vett kiváló magyar tudósok előadásaiból tanulhatnak a középiskolások a CEU digitális oktatási platformján. Ürge-Vorsatz Diana, Barabási Albert-László, Spiró György, Pléh Csaba, Falus András, Csaba László, Bányai Éva. Csak néhány név azok közül, akik előadásait a középiskolai pedagógusok segítségül hívhatják a tanítás során a tananyag kiegészítéséhez.
Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője
A Continental technológiai vállalat a 2024-es Consumer Electronics Show-n mutatta be új kijelzőjét, az úgynevezett Crystal Center Display-t. A prémium kategóriás járművekbe gyártott terméket egy elegáns, keret nélküli, félig átlátszó kristályba ágyazták, mely megjelenésével teljesen új lehetőségeket nyújt a minimalista luxus integrálására.
A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH
A csevegőprogramok térhódításának folyamatát vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatása. A hagyományos telekommunikációs eszközök folyamatos visszaszorulása évről évre megfigyelhető, és mára eljutottunk oda, hogy a „– Holnap hívlak. – Melyiken?” –párbeszéd már nem a vezetékes vagy mobiltelefonra vonatkozik, hanem valamelyik csevegőfelületre vagy alkalmazásra.
Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei
A közösségi média önértékelésre gyakorolt hatásával és a petfluencer jelenséggel foglalkozó témák nyerték az IAB Legjobb szakdolgozat versenyét.