Az adatszolgáltatás kiszorítja a hangalapú kommunikációt
A korábbi hagyományos, hangalapú kommunikációt lassan teljesen kiszorítja az adatszolgáltatás - mondta el a norvég Telenor csoport elnök-vezérigazgatója.
Hangoztatta, hogy jó minőségű hálózatot kell kiépíteni, erre kell irányulnia a fejlesztéseknek. Ezzel párhuzamosan megkülönböztetett figyelmet kell szentelni a biztonságos adatáramlásnak, a személyes adatok védelmének - jegyezte meg.
Egy másik kérdésre válaszolva Baksaas elismerte: vannak konfliktusok a kormányokkal azokkal az országokban, ahol a Telenor jelen van. A cég ragaszkodik elveihez, ahhoz például, hogy minden embernek lehetővé kell tenni az internetelérést, a nyílt, biztonságos kommunikációt. A kormányoknak természetesen joguk van figyelemmel kísérni, hogy mi folyik a hálón, de Norvégiában ennek szigorú szabályai vannak: a rendőrség és a titkosszolgálatok csak bírói döntés alapján nyerhetnek betekintést a hálózatokba.
Elmondta, Pakisztánban pédául a kormány biztonsági okokból kérte a Telenort, hogy átmeneti időre kapcsolja le a mobiltelefon-átjátszóállomásokat, hogy megakadályozzák nagyon sok ember gyülekezését rövid idő alatt. "Ez nem tetszik nekünk, de meg kell tennünk a törvényi előírások miatt" - mondta a Telenor vezérigazgatója.
Jon Fredrik Baksaas előadásában elhangzott: a Telenor Norvégián kívül 12 országban van jelen, Dánia és Svédország, valamint négy kelet-közép-európai ország - köztük Magyarország - mellett hat dél- és délkelet-ázsiai országban, idén szeptembertől Mianmarban (a volt Burmában) is. A vállalatnak világszerte összesen 176 millió ügyfele van, és bevételeinek immár csaknem 80 százaléka folyik be külföldről.
Kapcsolódó cikkek
- Több ezer online pénztárgépbe kerülhetnek Telenor SIM chipek
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- Három hét alatt körbeérte a Földet a Google internetszóró léggömbje
- Élénkülő gazdaságra, a különadók csökkenésre számít a Magyar Telekom
- Orbán ígéri, 2018-ra szélessávú internet lesz minden magyar háztartásban
- Európai hírközlési szabályozó hatóságok vezetői üléseztek Budapesten
- Ismeretterjesztő kiadványok a média- és hírközlési szolgáltatások felhasználóinak
- Létrejött a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat
- NMHH: egy új mobilpiaci szereplő fokozná a versenyt és javítaná a szolgáltatások minőségét
- Az infokommunikációs ipar robbanásszerű növekedésére lehet számítani
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.