Betiltják Kínában az utazásmegosztó alkalmazásokat
Kína betiltotta, hogy magánemberek közösségi utazásmegosztó alkalmazásokkal fuvarozási szolgáltatást nyújtsanak, ezentúl csak a taxiengedéllyel rendelkező vezetők használhatják az Ubert és hasonló alkalmazásokat az ázsiai országban.
A kínai fuvarmegosztási piacot a Didi Dache alkalmazás vezeti, valamint a Kuaidi Dache, amelynek az Alibaba internetes óriáscég a tulajdonosa. Ezeket a platformokat elsősorban taxistársaságok használják. Az Uber tavaly nyáron jelent meg Kínában, a Baidu internetes kereső portál tavaly decemberben fektetett be a cégbe.
Az Uber a hírre reagálva közölte: tiszteletben tartják a kormány igyekezetét arra, hogy biztonságos, megfizethető és hatékony közlekedési megoldásokat biztosítson az állampolgároknak. Hozzátette, hogy fontosnak tartja a kínai hatóságokkal folyó tárgyalásokat.
Világszerte számos taxistársaság panaszkodott az Uberre és hasonló utazásmegosztó szolgáltatásokra, mivel azok tisztességtelen versenyelőnyhöz jutnak a hagyományos taxis cégekkel szemben azért, mert működésük nincsen hatóságilag szabályozva.
Sanghajban decemberben őrizetbe vettek és bírsággal sújtottak 12, a Didi Dachen keresztül szolgáltatást nyújtó sofőrt. Dél-Koreában engedély nélküli fuvarcég üzemeltetéséért emeltek vádat az Uber helyi vezetője ellen. Franciaország január 1-jétől betiltotta az Ubert (ekkor lépett életbe a taxik tisztességes versenyét szabályozó törvény).
Kapcsolódó cikkek
- Blokkolták a Google Gmail levelezőprogramját Kínában
- Most Uberbe fektet a kínai Baidu
- Kínai weboldalak "önként" vállalják a kommentek kontrollját
- A tőzsdére vonulás után Európában és az Egyesült Államokban terjeszkedne a kínai Alibaba
- Közösségi médián nyomul a Kínai Kommunista Párt
- Kínában is hódít a jeges vizes kihívás
- Feketelistás lett az Apple
- Újabb körben tisztítják meg a káros információktól a kínai csevegőprogramokat
- Sikerült megfélemlítenie a közösségi oldalak használóit Kínának
- Több százmillió forintért kelt el a világ legkönnyebb anyagának egy darabja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.