A Google automatikusan leállítja majd a „nem központi” flash tartalmakat
A keresőóriás, Google egy új funkciót jelentette be. A vállalat úgy döntött, a laptopok akkumulátorának kímélésére hivatkozva, hogy automatikusan blokkolja a Chrome-ban megjelenő, ámde nem szervesen az oldal részéhez tartozó flash tartalmakat.
A Google egyik fontos céljának tekinti, hogy a böngészési élményt a felhasználók számára még gördülékenyebbé tegye. A vállalat ennek apropóján arra az elhatározásra jutott, hogy a a saját böngészőjében megjelenő flash tartalmakat automatikusan leállítja.
Elmondásuk szerint egyes flash-ek leállításával más fontos tartalmak, mint például az oldalak részét képező videók, a jövőben akadozás nélkül elindulnak majd. Vagyis a Google a hirdetéseket szórja majd ki, ezzel komoly fejtörést okozva a hirdetőknek, akik még mindig jórészt flash-t használnak. A Chrome Blogon a Google úgí fogalamz, hoy intelligensen szüneteltetik majd a falsh tartalmakat, amely tehát nem azt jelenti, hogy nagy fehér foltokat látunk majd, hanem miután letöltötte őket, le is állítja.
Természetesen a felhasználóknak lehetősége nyílik arra, hogy ezt a beállítást módosítsák, és megadhatják a böngésző beállításaiban a flash tartalmak engedélyezését. Ha pedig mégis úgy döntünk, hagyjuk, hogy a Google alapbeállításai legyenek érvényben, akkor sem tűnnek el végleg a flash-ek. Mivel a Chrome letölti magát a flash-et, csak leállítja, az adott tartalomra rákattintva elindul az animáció.
A Google az új funkció bevezetésénél arra hivatkozott, hogy ennek révén a laptopok aksija tovább bírja majd a gyűrődést, így a felhasználók tovább böngészhetnek, mielőtt lemerülne masinájuk.
Valójában azonban, mint ahogy azt már fentebb is jeleztem, nem csak előnyös oldala van ennek a megoldásnak. A flash display hirdetések készítői biztosan nem tapsolnak majd az akkumulátorbarát funkciónak. Tény, hogy a Chrome igencsak meríti a laptopok aksiját, azonban ez a hiba nem újkeletű dolog. Még a probléma felfedezése előtt tisztában volt a keresőóriás a helyzettel, vagyis azzal, hogy a böngésző végig járatja a procit, ezzel szuper sebességgel merítve az aksit.
A baj okai abban gyökereznek, hogy ha az illető egy olyan oldalt tölt be, ahol flash tartalmak vannak, ott a szokásos 15,6 másodperc helyett 1 másodpercenként „kelti fel” a processzort, mindezt pedig az átlagosan 64 helyett 1000-szer. Amikor a tartalom véget ért, minden visszaáll az eredeti kerékvágásba, a Chrome-nál azonban nem. Sőt mi több, ott végig a 64 helyett 1000-szer teszi ezt meg a rendszer, egészen addig, míg a Chrome meg van nyitva. Ez a probléma a Windows 7 vagy régebbi operációs rendszereket érinti.
Az „aksikímélő” megoldás egyelőre a Chrome beta verziójában érhető el, azonban a Google ígérete szerint a funkció hamarosan élesben is debütál majd.
Forrás: Übergizmo.com; ArsTechnica.com; ChromeBlog
Kapcsolódó cikkek
- Az óceánok mélyére kalandozhatunk a Google Street View-val
- Eltűnt a Google+ link a felhasználók profiljából
- Biztonsági és adatvédelmi központot hozott lére a Google szolgáltatásaihoz
- 12,4%-os népszerűségi szinten áll a Lollipop
- Bár egyre drágább, a kis cégek nem nélkülözhetik a Facebookot
- 5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban
- Time-lapse videókat készített a Google a nyilvános fényképekből
- Idén nyáron már az utakon bizonyíthatnak a Google autói
- A Google rövid ideig szünetelteti Map Maker alkalmazását
- Lassuló növekedés a digitális hirdetési piacon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).