A Nokia Networks támogatja a lányok technológiai oktatását

forrás: Prím Online, 2015. november 3. 09:23

Mint a legnagyobb hazai K+F központ a Nokia Networks vallja, hogy a sokszínűség segíti a fejlődést. A vállalat úgy döntött, hogy támogatja a Skool független non-profit kezdeményezést, melynek küldetése, hogy új oktatási formában adjon át hasznos és használható technológiai ismereteket fiatal lányoknak és nőknek. Önkéntes mentorként a Nokia Networks alkalmazottai aktívan részt vesznek ebben a speciális oktatási programban, és támogatják, hogy a fiatal hölgyek megtanuljanak kódolni.

Az IVSZ tanulmánya szerint a magyar IKT-szektorban a női munkavállalók meglehetősen alulreprezentáltak 5%-kal, míg a nyugat-európai országokban ez a szám eléri a 20%-ot. Vezetői pozíciókat tekintve az európai IKT munkaerő-piac hasonló szakadék előtt áll: míg általában a vezető pozíciók 45,2%-át töltik be nők, az IKT szektorban ez a mutató csak 19,2%.

 



A lányoknak szóló Skool képzések a 10-18 éves korosztályt célozzák, elsősorban olyan témákról szólnak, mint az alapvető programozási ismeretek, a játékfejlesztés, saját honlap építés vagy a robotika. A Nokia Networks-nél tartott szombati tréning reggel kilenckor kezdődött, és − egy kis bemelegítés után − reggel és délután is két-két órát tanultak kódolást a résztvevők. Közben megismerkedtek a vendéglátó Nokiával, meglátogatták irodájukat, beszélgettek női alkalmazottakkal és Nokia fejlesztőkkel is. A cél az volt, hogy megismerjék magát a telekommunikációs iparágat, valamint azt, hogy a távközlés hogyan segíti mindennapi életünket.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Prémium gaming élmény a felhasználóknak

A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.

2024. május 17. 19:28

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

Újfajta trendek az irodában

A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.

2024. május 17. 11:33

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59