Egyre fiatalabbak vásárolnak az interneten
A K&H elemzéséből kiderül az is, hogy az e-kereskedelemben már egyre több napi fogyasztási cikket is vesznek, és a felnőttek mellett fokozatosan megjelenik a fiatalabb generáció: a 15-29 év közöttiek fele tájékozódik az interneten élelmiszer, vegyi áru és kozmetikai termékekről. A tájékozódás fázisától pedig nagyon sokan eljutnak a vásárlásig, amit mutat az is, hogy a magyar fiatalok 87 százaléka már vásárolt a weben, 54 százaléka pedig rendszeresen bankol interneten.
Az adatok szerint 2014-ben volt tapasztalható először ugrásszerű növekedés az interneten keresztül intézett tranzakciók arányában, és az idén is folyamatosan emelkedik az ilyen ügyletek száma: a statisztikák szerint tavaly az online vásárlók száma elérte a 3,4 milliót Magyarországon, ami a rendszeresen internetezők 72 százaléka.
A bank azonban felhívta a figyelmet arra is, hogy a körültekintő és minden szempontból biztonságos vásárláshoz nem elég csak az internet és a technológia ismerete, szükség van hozzá az alapvető pénzügyi ismeretekre. Közölték, bár már sok kiskamasz rendelkezik folyószámlával, bankkártyával és okos eszközökkel, még híján van a megfelelő tapasztalatoknak és az információknak ahhoz, hogy felelős fogyasztóként vásároljon. Nekik ad támogatást a K&H egyik pénzügyi programja.
Kapcsolódó cikkek
- A biztonságos online vásárlás 5 szabálya
- Okos tippek az ünnepekre, műszaki cikk vásárláshoz
- A webáruházak többsége jól felkészült, az elállási jog érvényesítésével gondok vannak
- Terjed az internetes vásárlás az Európai Unióban
- PayPal: a magyarok több mint 70 százaléka vásárol karácsonyi ajándékokat az interneten
- 9 tanács a biztonságos online vásárláshoz
- Black Friday mobilfizetési toplisták
- Egymilló magyar készül a Black Friday-re
- Egyesült az eMAG és a Fashion Days
- Nagy durranást ígér az eMAG a november 27-i Black Fridayre
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca
Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Elhunyt Zsakó László, a hazai számítástechnika tanárképzés elindítója
Életének 67. évében elhunyt Zsakó László, az ELTE Informatikai Kar Média- és Oktatásinformatika Tanszék nyugalmazott egyetemi docense, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Tehetséggondozási Szakosztályának vezetője.