A Facebook idővonal még személyesebbé válik
Eddig annak függvényében rangsorolta az idővonalunkra a posztokat a Facebook, hogy miket osztunk meg, lájkolunk vagy keresünk, mostantól belekombinálja ebbe az - amúgy is bonyolult - algorítmusba az egyértelmű választásunkat is, hiszen kérdőíven tudakolja, hogy mi mit is preferálnánk.
Hogy ez jó vagy rossz, az majd elválik: az online magazinoknál minden esetre nem jött be, hogy az olvasót kérték fel szerkesztőnek, a túlnyomó többség nem szabta át saját ízlésének megfelelően a hírfolyamot, viszont kiválasztotta azt az online magazint, amelyik javarészt neki tetsző híreket publikál.
A Facebook más, hisz nemigen van alternatíva, de itt se biztos, hogy előnyös a túlzott testreszabás: hovatovább azt hiszi minden olvasó, hogy a világ csupa olyasféle emberekből áll, mint ő, nincs kivel és mivel vitatkozni, hisz barátaink és lájkjaink alapján egyre inkább olyan olvasnivalót kapunk, amit akár mi is írhattunk volna, ami nekünk tetszik. A kérdőívekkel ráadásul osztályozhatjuk különféle szempontok szerint a posztokat, aminek az előnye a Facebook szemszögéből egyértelműen látszik (még többet fog tudni rólunk, ízlésünkről, preferáciáinkról), de a mi szemszögünkből már kétséges, hogy ez jó lesz-e nekünk...
Ugyancsak a Facebook érdekeit szolgálja az, hogy megkérdez minket: mennyire tartjuk reklámnak az adott tartalmat. A promóciós célú megosztások ugyanis nem "neki fütyülnek", vagyis ha az ilyen tartalmakat jobban szűri az algoritmus, akkor a cégek is jobban rá lesznek szorítva a fizetős hirdetésekre, tartalmuk pénzzel alátámasztott szponzorálására.
Kapcsolódó cikkek
- Barátok napja
- Ha nincs hó, akkor is küldhetünk ismerőseinknek
- Már nem csak saját névvel regisztrálhatunk a Facebookra
- Megtámadták a Facebook németországi központját
- Netes múltjuktól félnek a fiatalok
- Korlátlan Facebookot, WhatsAppot és Twittert ad kártyás ügyfeleinek karácsonyra a Telenor
- Zuckerberg jótékonyságra fordítja vagyona túlnyomó részét
- 360 fokos Samsung videó már a Facebookon is
- Boldogabb az élet Facebook nélkül
- Obamának végre saját Facebook oldala van
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói
Tizenegyedik alkalommal díjazták Randstad Awarddal hazánk legnépszerűbb munkáltatóit. A magyar munkavállalók véleménye szerint idén a LEGO a legvonzóbb hazai munkáltató, a BT (British Telecommunications) lett a második, a harmadik helyen pedig a Mercedes-Benz végzett.
Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben
A CEU Határtalan Tudás előadássorozatán részt vett kiváló magyar tudósok előadásaiból tanulhatnak a középiskolások a CEU digitális oktatási platformján. Ürge-Vorsatz Diana, Barabási Albert-László, Spiró György, Pléh Csaba, Falus András, Csaba László, Bányai Éva. Csak néhány név azok közül, akik előadásait a középiskolai pedagógusok segítségül hívhatják a tanítás során a tananyag kiegészítéséhez.
Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője
A Continental technológiai vállalat a 2024-es Consumer Electronics Show-n mutatta be új kijelzőjét, az úgynevezett Crystal Center Display-t. A prémium kategóriás járművekbe gyártott terméket egy elegáns, keret nélküli, félig átlátszó kristályba ágyazták, mely megjelenésével teljesen új lehetőségeket nyújt a minimalista luxus integrálására.
A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH
A csevegőprogramok térhódításának folyamatát vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatása. A hagyományos telekommunikációs eszközök folyamatos visszaszorulása évről évre megfigyelhető, és mára eljutottunk oda, hogy a „– Holnap hívlak. – Melyiken?” –párbeszéd már nem a vezetékes vagy mobiltelefonra vonatkozik, hanem valamelyik csevegőfelületre vagy alkalmazásra.
Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei
A közösségi média önértékelésre gyakorolt hatásával és a petfluencer jelenséggel foglalkozó témák nyerték az IAB Legjobb szakdolgozat versenyét.