Te mennyire vagy onlány?
Népszerű az online vásárlás, de még mindig inkább az áruházakat választják a magyar nők, ha műszaki cikkeket keresnek. A férfiak körében népszerűbbek a webáruházak, de a nagyobb beruházások alkalmával – mint például a televíziók – ők is inkább a hagyományos utat járják – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából.
A felmérés eredményeiből látható, hogy a háztartási kisgépek – kávéfőző, vízforraló, vasaló, mikrohullámú sütő – webáruházból való vásárlására a nők hajlanak jobban, más termékek esetében inkább kipróbálják a kiszemelt eszközt és az áruházakban vásárolják meg.
Érdekesség, hogy ezeknél az eszközöknél jellemzően a vidéken élők – a következő fél évben háztartási kisgép vásárlását online tervezők 83 százaléka – választják a webáruházakat, feltehetően a „fotelból vásárlás” kényelme, és a sok áruháznál elérhető ingyenes házhozszállítás teszi olyan vonzóvá számukra ezt a lehetőséget.
„Az e-kereskedelem térhódítását a Media Marktnál is érezzük, a három éve indított webáruházunk az elmúlt évben kétszámjegyű növekedést ért el. Ezt a kényelmi szolgáltatást egyre többen veszik igénybe a vásárlóink közül, azonban – jellemzően a nagyobb, drágább termékek esetében, mint a hűtőszekrény, televízió, tűzhely – sokan tartják fontosnak, hogy szakértői segítséget kapjanak, és a helyszínen vizsgálhassák meg a vásárolni kívánt terméket”- mondta el Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.
Legkevésbé laptop vásárlásnál hajlanak arra a hölgyek, hogy az interneten vásároljanak, itt a legnagyobb a különbség a két nem vásárlási szokásai között. Valószínűleg ebben az esetben sokkal inkább a helyszínen elérhető szakértői segítség az, ami miatt ellátogatnak valamelyik áruházba.
A felmérést a Media Markt megbízásából az NRC Marketingkutató készítette. Az ötperces, online kérdőívet az NRC Netpanel tagok töltötték ki, a mintanagyság 1000 fő volt, az adatfelvétel többszörösen rétegzett (a sokaságot a vizsgált kérdés szempontjából releváns csoportokra, azokat pedig egyedekre bontó) véletlen mintavétellel történt. A kutatás reprezentatív a 18-59 éves magyar lakosságra vonatkoztatva korcsoport, nem, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.
Kapcsolódó cikkek
- Az igazi áttörés még várat magára, de a magyar vállalatok is nyitnak az IoT irányába
- Programozható mobilhálózat kutatás Budapesten
- Több mint százmillió sikeres mobiltranzakciót indítottak a Cellum rendszerén keresztül
- A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi
- A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka
- Gondolkodóvá teszi a drónokat a magyar fejlesztés
- Internetes felmérés az autizmusról
- Többet költünk online játékokra
- Rekord a hazai bankkártyás fizetésben
- A televízió még mindig őrzi egyeduralmát a magyar nappalikban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.