Mikor hívd fel az ügyfeleidet? – Ebben segít a mesterséges intelligencia

forrás: Prím Online, 2016. december 12. 15:11

A hétvégén került sor a Telekom szervezésében a két és fél millió forint összdíjazású, Leading Data Hackathon elnevezésű fejlesztői versenyre, ahol minden a Big Data, azaz az óriási adathalmazok körül forgott. 

A résztvevők egy 150 ezer soros anonimizált ügyféladatbázist kaptak, ennek segítségével kellett fejleszteniük „adatvizualizáció”, „adatprezentációs felület létrehozása”, valamint „adaton alapuló appok” kategóriákban. A versenyen 80 egyetemista és a Big Data területén tevékenykedő szakember mérte össze tudását 25 csapatban. Az egyik kategóriagyőztes pályamű arra hozott létre megoldást, hogyan kerülheti el a Telekom, hogy rossz időben hívja telefonon ajánlatokkal ügyfeleit. 


Az utóbbi 15 évben felgyorsult ütemben bővültek a vezetékes és mobil hálózati infrastruktúrák, közben rendkívüli mértékben elterjedtek a szenzorokkal, szoftverekkel és a hálózatra kapcsolódás lehetőségével ellátott eszközök. Napról-napra óriási mennyiségű adat jön létre, ami egyre erősebb, a hatalmas mennyiségű adat tárolására és feldolgozására alkalmas technológiákat és eszközöket igényel. Ezeknek együttes hatására alakultak ki azok az adatokra építő, üzleti alkalmazások, amelyek egy adott vállalkozás vagy intézmény adatait gyűjtik össze és elemzik, ezzel biztosítva a mindennapos üzleti tevékenység új szempontú megértését. A vállalati és szervezeti versenyképesség szempontjából egyre jelentősebb tényezővé válnak azok a Big Data megoldások, amelyek a céges illetve intézményi folyamatok során keletkező adatok értelmezését, újrahasznosítását célozzák meg.
 

„Szeretnénk a hazai Big Data ökoszisztéma jelentős szereplőjévé válni, ezért is fontos számunkra, hogy alkalmat adjunk arra, hogy az adatok iránt érdeklődő szakemberek a mostani Hackathonhoz hasonló inspiráló eseményeken találkozhassanak egymással. A mostani hétvégi versenyen több olyan színvonalas megoldás is született, mellyel a vállalat tovább szeretne dolgozni” – mondta el Dobó Mátyás, a Magyar Telekom termékfejlesztési igazgatója.
 

A versenyzők a helyszínen kapták meg az adatokat, és 24 óra alatt kellett felhasználásukkal elkészíteniük a pályamunkát. A fődíj kategóriánként félmillió forint volt, a második helyezettek munkáját 200 ezer, a különdíjasokét 100 ezer forinttal honorálták a szervezők. A zsűriben a Telekom, a T-Systems Magyarország, az Eötvös Loránd Tudományegyetem és a Kitchen Budapest szakemberei ültek. Az eseménynek a MOSAIK Startup Hub adott helyszínt. 

 


 

A díjazottak:

  • Adatvizualizáció kategóriában I. helyezést ért el a Déta névre hallgató 4 fős csapat, akik gyönyörűen modellezték egy dashboard felületen, hogy hol érdemes boltot nyitni. A felület jól szemlélteti, hogy az adott célcsoport merre jár, hol vannak azok a boltok, melyek számukra könnyen megközelíthető. A csapat „a legkreatívabb plusz adatforrás-bevonásáért” különdíjban is részesült. 
  • A kategória második helyezettje a két fős Titz&Sux csapat lett, akik látványos infografikákon jelenítették meg a bejövő-kimenő SMS-ekre való reagálás megoszlását kor szerint.
  • Adaton alapuló applikációk kategóriában első helyezést ért el a Dinamikus duó nevű csapat, akik arra hoztak megoldást, hogy hogyan kerülheti el a Telekom, hogy rossz időben hívják ajánlattal az ügyfeleket. Az alkalmazás az ügyfelek mellett színkóddal jelzi, hogy az adott időszakban valószínűleg alkalmas-e az ügyfelet hívni.
  • Második helyezést ért el a Veszélyes nevezetű csapat, akik internetezést segítő applikációt találtak ki, mely hőtérkép segítségével mutatja, hogy hol a legjobb a net sávszélessége. Ha olyan helyszínen vagyunk, ahol nem elegendő ez, párszáz forintért vásárolhatunk magasabb sávszélességet, például egy fesztiválon.
  • A harmadik kategória, azaz az adat prezentációs felület létrehozásában első helyezést ért el a Vizarts csapata, akik a Telekom ajánlati rendszerét egyszerűsítenék le úgy, hogy ügyfelenként maximum 5 ajánlat jelenjen meg - az adott ügyfélre szabva.
  • Második helyezett a Data Ninjas csapata lett, akik geolokációs marketing megoldást hoztak létre, melynek vásárlásösztönzés a célja. A napközbeni mozgásuk szerint kapnának értesítést az ügyfelek, hogy az útjukban épp hol kaphatnak kedvezményesen például egy kávét.
  • A Déta mellett két másik csapat is részesült 100-100 ezer Ft különdíjban. A legjobb üzleti modell különdíjat az Optimism under uncertanity csapata kapta, akik a közösségi megosztásra  épített dinamikusan változó tarifaárazást találtak ki, mely a percdíjak változására épül. Dashboard felületen követhető az átlagos kihasználtság, a csúcsidő és a várható csúcsidő, e szerint csúcsidőn kívül olcsóbb percdíjjal telefonálhatnak az emberek.
  • A harmadik különdíjat az adattudományért a DataLens csapata nyerte, akik egy Connect nevű társkereső applikációt hoztak létre, mely a Point of Interest adatok alapján csoportosítja az ügyfeleket és mutatja meg, hogy hol vannak a hasonló érdeklődésű emberek az ügyfél közelében.
  • A közönség díjat pedig egy szórakoztató a Telekom hívásaira és ügyfeleire épülő, tippelős játékot létrehozó Big Data Principum csapata vitte el. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar innováció: Közel száz tűzvédelmi szakembert képeztek ki az új módszerrel

Sikeres a tűzvédelmi szakemberek képzése, akik már egy új iparági sztenderd alapján sajátítják el a papírmentes tűzvédelmet. Az innovatív magyar megoldás e-naplós rendszere átláthatóbb és könnyebb hozzáférést biztosít a tűzvédelmi eszközökhöz és az ellenőrzéshez. A papírmentes rendszer egyre szélesebb körben terjed itthon és már akkreditált képzések is elérhetőek a témában.

2024. május 13. 19:08

A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen

Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el. 

2024. május 13. 17:40

A Thermaltake bemutatja a The Tower 300 mikro toronyházat

A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert. Most egy új mikro-ATX házzal egészült ki – a The Tower 300-zal – egészült ki a sorozat, jellegzetes nyolcszögletű megjelenéssel, és lehetővé téve a hagyományos függőleges és az egyedi vízszintes elhelyezést.

2024. május 13. 16:04

K&H: ismét a legjobb digitális bank Magyarországon

A K&H Csoport az egymást követő második évben, 2024-ben is elnyerte a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon” díját. Az indoklásban a K&H innovatív digitális pénzügyek terén játszott úttörő szerepét emelték ki, különös tekintettel a világszínvonalú és könnyen kezelhető mobilbankra, valamint a hozzá kapcsolódó, a szektorban itthon elsőként beszédhanggal is és magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensre, Kate-re. 

2024. május 13. 14:31

Kreditbeszámítással érkezhetnek az Audi Hungaria Iskolaközpont tanulói a Széchenyi-egyetemre

Együttműködési megállapodást kötött a győri Széchenyi István Egyetem az Audi Hungaria Iskolaközponttal május 8-án. Ennek értelmében az iskola duális szakképzésének tanulói az egyetem gazdálkodás és menedzsment, valamint kereskedelem és marketing alapszakán élhetnek a kreditbeszámítás lehetőségével, ami a tanulmányi idő jelentős lerövidülését is jelentheti.

2024. május 13. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36