A szakmai zsűri a beérkezett pályázatok 70%-át továbbjutásra javasolta
Összesen 89 fiatal versenyez a több mint 2,5 millió forint összegű ösztöndíjakért, a 26. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyen. A pályázatok közül a legtöbb fizikai, kémiai vagy informatikai témájú.
A Magyar Innovációs Szövetség, az EMMI és az M5 csatorna által, a 2016/2017-es tanévre meghirdetett 26. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny bírálóbizottsága döntött a továbbjutó innovatív tervekről.
A Verseny a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap fő támogatásával, valamint a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács szakmai együttműködésével valósul meg.
A 22 fős bírálóbizottság Dr Jakab László, a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar dékánja vezetésével az alábbi szempontok szerint értékelte a témákat, és alakította ki testületileg véleményét:
- a probléma megközelítésének eredetisége és kreativitása,
- a kidolgozás alapossága, ill. tudományos értéke,
- az eredmények ésszerű és világos értelmezése,
- megvalósítható-e 2017. március 31-ig,
- a pályázó alkalmas-e a kidolgozásra.
A 103 pályázat közül a zsűri 68 kidolgozását javasolta, a második fordulóra így összesen 89 fiatal dolgozhatja ki részletesen a pályázatát, akik közül 11-et határon túli magyar diákok készítettek. A pályázatok közül a legtöbb fizikai, kémiai vagy informatikai témájú.
A végső döntést a zsűri 2017 április végén tartandó ülésén hozza meg, melyen nemcsak a több mint 2,5 millió forint összegű ösztöndíj szétosztásáról döntenek, hanem kiválasztják azt a három pályázatot is, amelyek képviselik Magyarországot 2017. szeptemberében az európai döntőn, Észtországban.
Kapcsolódó cikkek
- 15. jubileumi évét nyitja „Az Év Honlapja” pályázat!
- Jelentős fejlesztések a digitális gazdaságban
- Átadták az idei díjakat az informatikai oktatásban élen járó egyetemi oktatóknak és középiskolai tanárcsapatoknak
- 25. Magyar Innovációs Nagydíj
- Agyalj a padon!
- Az ABB meghirdette az IdeaHub innovációs pályázatot
- Kihirdették a „Digitális Esély 2016” pályázat nyerteseit
- Globális pályázat női startupok számára
- Mától lehet pályázni a Google új felhívására, magyar fejlesztéseket is várnak
- Tizenéves programozók jelentkezését várja a UPC
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.