A gyártószektor optimista a digitális átalakulást illetően
A Fujitsu megbízásából nemrég végzett vizsgálatban részt vevő vezetők közel kétharmada (62%) úgy nyilatkozott, hogy a digitális átalakulást tartja a gyártószektor előtt álló legnagyobb kihívásnak.
A megkérdezettek több mint háromnegyede (77%) kulcsfontosságúnak ítéli a technológiát vállalata jövőbeni sikere szempontjából, és ugyanennyien gondolják azt, hogy szervezetüknek gyorsabban kellene haladnia ahhoz, hogy releváns maradjon a digitális világban.
A Fujitsu tanulmánya megerősíti, hogy az erőteljes digitalizáció széles körű hatást gyakorol számos iparágra, és a közép- és nagyvállalatok vezérigazgató-helyettesi szintű döntéshozói egyetértenek abban, hogy ez alapjaiban újraírja szervezetük működésének szabályait. A gyártószektor a legoptimistábbak közé tartozik: a válaszadók több mint kétharmada (69%) „lelkes vagy izgatott” a digitális átalakulással kapcsolatban, és 80% pozitív erőnek tartja a digitalizációt vállalata és a szektor egésze szempontjából. A vizsgálatban részt vevő 250 gyártóipari vezető közül szinte mindenki (98%) azt mondta, hogy szervezete már érzékeli a digitális átalakulás hatását, és 92% már tett lépéseket annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az újonnan megnyíló lehetőségekből.
A Fujitsu tanulmányából kiderül, hogy a gyártószektor vezetői az üzleti működés és a folyamatok átalakulása kapcsán látják a legnagyobb lehetőségeket. 55%-uk az „innovációs beruházásokat” nevezte meg a jövőbeni siker kulcsaként, és több mint háromnegyedük (77%) szerint a technológia központi szerepet játszik szervezete boldogulásában.
Ami a szemléletet illeti, a gyártóvállalatok pragmatikusak, és a nem becsülik túl képességeiket a megfelelő technológia önálló bevezetése terén: 71% úgy érzi, hogy a technológiai szakemberekkel folytatott együttműködés létfontosságú a jövőbeni siker szempontjából. A más szervezetekkel folytatott „co-creation” jellegű együttműködésnek is központi szerepet szánnak a digitális átalakulásban. A legkorábban reagálók már el is indultak ezen az úton: 36% kiemelt figyelmet fordít a partnerkapcsolatok kiépítésére.
A digitalizációhoz kapcsolódó lehetőségek és kihívások megismerésével a gyártóvállalatok egyre magabiztosabbá válnak. A válaszadók több mint fele (54%) számolt be arról, hogy ma magabiztosabb a helyes döntések meghozatalát illetően e téren, mint két évvel ezelőtt. Ugyanennyien azonban azt is beismerték, hogy a digitális átalakulás megnehezíti a hosszú távú döntést.
A Fujitsu tanulmánya megállapította, hogy a gyártószektorbeli szakemberek ettől eltekintve is kellően magabiztosak a digitalizáció terén. 69% szerint iparága élen jár a digitális átalakulásban, míg 63% saját vállalatának is élvonalbeli pozíciót tulajdonít ezen a területen. 56% véli úgy, hogy országa digitalizációs törekvései másoknak is példaként szolgálhatnak. Ennek alapján a gyártószektor képviselői bíznak meg a leginkább saját vezetőségükben – egyedül a pénzügyi szolgáltatószektorban volt ennél magasabb az arány.
„A gyártóvállalatok egyértelműen bíznak abban, hogy a digitalizáció pozitív változást hoz működésükbe, sokan tartják magukat e terület éllovasainak. A gyártóipari vezetők szerint egyértelműen a technológia és az innováció a siker kulcsa, ugyanakkor nem becsülik túl a saját képességeiket. Pontosan tisztában vannak azzal, hogy a digitális környezetben való sikeres versenyzés plusz erőfeszítést igényel, és olyan stratégiai partnerkapcsolatok kiépítésére kell törekedniük, amelyek keretében másokkal együttműködve vezényelhetik le a digitális átalakulást. Izgalmas időszak ez a gyártószektorban, ahol a digitalizáció mindenütt befolyásolja és átalakítja a működést. Az új, digitális világban is sikerre törő cégeknek a jövőben gyorsabban kell haladniuk, ha lépést szeretnének tartani az iparággal szemben támasztott elvárásokkal” – nyilatkozta Christof Schleidt, a Fujitsu üzletfejlesztésért és digitális átalakulásért felelős igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2017: munkaerőhiány tombolhat a digitális iparágakban
- A legfrissebb digitális trendeket járta körbe a SMART 2017 konferencia
- A Microsoft első embere Budapesten
- A pénzügyi vállalkozások akár 300 milliós veszteséggel is szembesülhetnek egy kibertámadás során
- Európa középpiaca idén változásokat vár a munka világában
- Megérkezett minden idők legkisebb Fujitsu PRIMERGY szervere
- Az elavult technológia fogja vissza az európai állami szektor digitalizációját
- Közel 200.000 hazai e-sport játékos – az e-sportról számokban
- A Fujitsu virtuális valóságra felkészített CELSIUS munkaállomásaival élmény dolgozni
- Korszakhatárhoz érkeztek a magyarországi nagyvállalatok egy friss Microsoft-IVSZ kutatás alapján
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.