Virtuális valóság headset segíti a UPS sofőrök képzését
A UPS a közeljövőben olyan képzést indít, melynek során sofőrjeit virtuális valóság (VR) headset segítségével tanítja meg az úton előforduló veszélyhelyzetek észlelésére és azonosítására. A technológia valósághűen szimulálja a forgalomban való vezetés élményét, így téve még befogadhatóbbá a képzési anyagot.
A cég szeptemberben indítja el VR tréningjét kilenc amerikai UPS Integrad képzési központjában. A VR technológia sofőroktatás során történő felhasználása a UPS azon törekvését tükrözi, hogy a legújabb és legjobb műszaki megoldásokat felhasználva védje meg úton lévő alkalmazottait és a közösségeket, amiket azok kiszolgálnak.
A UPS IT szakértői dolgozták ki azokat az oktatási modulokat, melyeket a felhasználók a HTC Vive VR headseteken látnak és hallanak. Az oktatásban résztvevőknek hangosan kell az úton fellelhető esetleges kockázatokat, a gyalogosokat, a parkoló autókat és a szembejövő forgalmat azonosítaniuk. A headseten észlelhető 360 fokos látvány a legapróbb részletekig valósághű.
“A virtuális valóság óriási technológiai lehetőség a biztonsági képzés terén,” - mondta el Juan Perez, a UPS technológiai vezetője. “A VR olyan valóságosnak tűnő utcaképet teremt, mely még a legfiatalabb sofőrjeinket is lenyűgözi, akik pedig számítógépes játékokban már találkozhattak a technológiával.”
A VR modulok a UPS Integrad központokban eddig alkalmazott érintőképernyős eszközöket váltják az útbiztonsági képzés terén. A VR tréninget egyelőre csak a UPS kisteherautók sofőrjeinek oktatásában alkalmazza a cég, de vizsgálják a VR vagy akár a kiterjesztett valóság (AR) felhasználását a kamionok vezetőinek és egyéb alkalmazottak képzésében is.
A UPS jelenleg nyolc Integrad létesítményt üzemeltet az Egyesült Államokban és kettőt Európában. A cég az USA-ban az idén nyitja meg a következő, kilencedik központját.
A UPS Integrad központok gyakorlatias módon tanítják meg a kézbesítő járművek vezetését és a kézbesítés folyamatát a sofőröknek. A képzésben résztvevők egyebek mellett egy modellezett városban vezetnek egy valódi UPS kisteherautót szimulált utcákkal, kézbesítési pontokkal és kézbesítési címekkel.
A UPS Integrad és a létesítményekben alkalmazott legújabb technológiák a cég vállalati biztonságtechnikai kultúráját támogatják. A UPS Circle of Honor elnevezésű elit csoportja – melynek tagjai legalább 25 éve balesetmentesen vezettek (ti. elkerülhető balesetek nélkül) – jelenleg több mint 9.000 tagot számlál.
Az első Integrad központ 2007-ben nyitotta meg kapuit a Maryland állambeli Landover városában. A központokban végzett képzés minden esetben egy még intenzívebb, valódi közúti tréninget előz meg. 2007 óta közel 9.000 sofőr kapott Integrad oktatást.
Kapcsolódó cikkek
- Virtuális valóság funkcióval felszerelt rendszer tesztelésébe kezd az Air France
- Az ABB elektromos gyorstöltő állomást szállít a Lidl számára
- A HP új portfóliója forradalmasítja a VR piacot
- Az e-kereskedelem felborítja az ipari disztribúció megszokott rendszerét
- Gazdagabb interaktív kínálattal nyit meg a Gateway To Space űrkiállítás
- AI-jaj, ez itt és most a robotok őskora!
- Csúcskategóriás Mio autós eszközök hölgyeknek is
- Fidelity: Mit kezd a biztosítási piac az önvezető autókkal?
- Az ABB villámtöltő-technológiát szállít az Egyesült Királyság első elektromos buszaihoz
- A Continental útviszony felismerő rendszerrel növeli a közlekedés biztonságát
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.