A hibrid IT kulcsa az összehangolt üzleti és informatikai stratégia
A szolgáltatások összehangolása kulcsszerepet játszik a hibrid IT-infrastruktúrában rejlő lehetőségek kiaknázásában – derül ki a Forrester piacvezető elemzőcég Fujitsu megbízásából nemrég végzett felméréséből. A kutatás frissen közzétett megállapításai szerint a hibrid IT-infrastruktúrák sikeres integrálása, üzemeltetése és optimalizálása révén a vállalatok valódi üzleti értéket tudnak teremteni, és rugalmasabb, agilisabb működést valósíthatnak meg.
A vállalatok már felismerték, hogy a szervezet átalakításához rugalmas és agilis digitális technológiákra van szükségük, ezért egyre komplexebb hibrid IT-infrastruktúrákat állítanak üzembe. A hibrid IT-környezetek valóban felgyorsítják a digitális technológiák bevezetését, lehetővé teszik, hogy a szervezet megkülönböztesse magát a versenytársaktól, és teljesítse az ügyfelek gyors ütemben változó igényeit, ugyanakkor újfajta komplexitást és kihívásokat eredményeznek. A vállalatok a biztonság (44%) és a személyes adatok védelme (44%) miatt aggódnak a leginkább – a többféle IT-környezet megfelelése, hasznosítása és a költségei terén jelentkező egyre komolyabb nehézségek (40%) mellett.
Egységes és összehangolt stratégia
A komplexitás rossz esetben kiolthatja a digitalizáció előnyeit. A vállalatok azonban felismerték, hogy a technológiai rendszereket, folyamatokat és a széttagolt adatszigeteket össze kell hangolniuk az üzleti célokkal. Csak ebben az esetben tudnak úgy digitalizálni, hogy valóban hasznos felismerésekhez jussanak az adatokból, és értéket teremtsenek ügyfeleik számára. A válaszadók 69%-a kritikus vagy kiemelt prioritásnak tartja az összes bevezetett technológiát összehangoló és integráló, átfogó IT-stratégia kidolgozását.
A különálló üzleti rendszereket és szolgáltatásokat egységesebb felügyeleti struktúrába illesztő, sikeres koordináció nagymértékben hozzájárul a cégeknél működő technológia előnyeinek hasznosításához. A kiinduló pont a különböző platformok aggregálása és összehangolása, ami fokozza sebességet, a kontrollt és agilitást. Ha ezt a szemléletet a szállítókezelésre, a biztonsági megfelelésre és az ellátási láncra is kiterjesztik, valóban hatékony környezet jön létre. A vizsgálat résztvevői is megerősítették az erőteljesebb összehangolás értékét: 70% számára kiemelt vagy fontos prioritás a szolgáltatások összehangolása.
„Felhőalapú infrastruktúrát telepíteni a régi rendszerek mellé a hibrid IT-környezet létrehozásához egy dolog. De ahhoz, hogy a technológián felülemelkedve eljussanak egy magasabb szintre, és valódi üzleti értéket tudjanak teremteni, a vállalatoknak magukhoz kell ragadniuk a kezdeményezést, és aktívan kell koordinálniuk az ilyen bonyolult, vegyes környezeteket. A Fujitsuval vagy hasonlóan megbízható más szolgáltató partnerrel közösen olyan olajozottan működő technológiai környezetet hozhatnak létre, amely pontosan igazodik üzleti szükségleteikhez, így nemcsak a technológiai beruházásokból, hanem a cég adottságaiból is a maximumot hozhatják ki” – mutatott rá Conway Kosi, a Fujitsu menedzselt infrastruktúraszolgáltatásokért felelős EMEIA-régióbeli vezetője.
A szolgáltatások összehangolásával zökkenőmentesen egységesíthető és egymáshoz igazítható az üzleti rendszerek és a szolgáltatások működése
A Forrester vizsgálatából az is kiderült, hogy a szolgáltatás-összehangolási megoldás bevezetéséből származó legfőbb előny a több alkalmazás és feladat párhuzamos felügyeletének lehetősége (44%). A válaszadók 42%-a említette az előnyök között a jó felhasználói élményt, például az alapértelmezett nézetek és irányítópultok (dashboard) elérhetőségét, és a vállalt szolgáltatási szinthez képest nyújtott teljesítmény figyelését (pl. rendelkezésre állás, az események skálázása, riasztások, automatikus erőforráskiosztás és frissítés). Az alkalmazások különböző hibrid felhők közötti portolásának egyszerűségét 40% tartotta előnynek.
Fontos a szakértő szolgáltatási partner
A Forrester Consulting tanulmánya szerint értékes lehetőséget kínál a vállalatok számára, ha sikerül a stratégiai célokhoz igazodva összekapcsolniuk régi infrastruktúrájukat az új felhőalapú környezetekkel. Ebben segít az IT-szolgáltatások összehangolása. Ez azonban bonyolult feladat: a válaszadók 41%-a számára kihívást jelent lépést tartani a technológiai változások ütemével, míg egyharmaduk (33%) nehezen talál a szükséges készségekkel rendelkező munkaerőt. A cégek szintén közel egyharmada (32%) küzd azzal, hogy egyensúlyt teremtsen az IT és az üzleti terület eltérő prioritásai között.
Ezért a vállalatok külső partnertől kérnek segítséget az agilitás és a kontroll közötti egyensúly beállításához. Partnerválasztáskor a megkérdezettek egyharmada (33%) számára a technológiai szakértelem a legfőbb szempont (pl. az „as-a-service” szolgáltatások, a mobilitás és big data terén). 31% a felhő és a régi rendszerekkel való integrációs lehetőséget tekinti döntőnek a szolgáltató partner megbízásakor, míg 28% számára a gyors megoldásbevezetés a legfontosabb. A válaszadók több mint egynegyede (27%) azt is lényegesnek tartja, hogy a partner az üzleti és az IT-vezetőkkel is szót értsen, és ugyanennyien helyeznek nagy hangsúlyt az ügyfélszolgálatra.
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu új munkaállomásokat mutatott be
- A Fujitsu integrált adatbiztonsági célgépet vezet be
- Itthon is megtalálhatnák számításaikat a fiatalok
- A vállalatok küzdenek a digitalizációval
- A KLM a Fujitsu segítségével megduplázta kritikus üzleti alkalmazásai teljesítményét
- A Fujitsu PRIMERGY szerverek támogatják a mélytanulást
- Felhő infrastruktúra nélkül nehéz lesz versenyben maradni az Oracle tanulmánya szerint
- A Fujitsu hordható eszközeit használták a Bridgestone World Solar Challenge versenyén
- 5 milliárd forint a Digitális Jólét Program Hálózat fejlesztésére
- A Fujitsu AI-megoldása forradalmasítja a gyártási folyamatokat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen
Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el.
K&H: ismét a legjobb digitális bank Magyarországon
A K&H Csoport az egymást követő második évben, 2024-ben is elnyerte a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon” díját. Az indoklásban a K&H innovatív digitális pénzügyek terén játszott úttörő szerepét emelték ki, különös tekintettel a világszínvonalú és könnyen kezelhető mobilbankra, valamint a hozzá kapcsolódó, a szektorban itthon elsőként beszédhanggal is és magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensre, Kate-re.
Az AI kutatja a kritikus ásványkincseket is
Közel 1 millió amerikai dollárral zárta az újabb befektetési körét a Beholder. Ennek köszönhetően lett az AI-alapú, kritikus ásványkincsek feltárásában élenjáró ukrán startup finanszírozója az EIT InnoEnergy, a Rockstart Energy és az STRT. A friss források bevonásával a vállalat felgyorsíthatja a kutatómunkáját és a mesterséges intelligencia-eszközeire alapozva segítheti a zöld energiaátmenethez szükséges kritikus nyersanyagok kitermelését.