A Fujitsu IoT megoldása javítja a betegellátás színvonalát
A Fujitsu nemrég a dolgok internetjére (IoT) épülő fejlett megoldást vezetett be a hollandiai Slingeland kórházban: az ápolószemélyzet érzékelők segítségével folyamatosan figyeli a betegek életjelenségeit. Az így gyűjtött adatok birtokában megalapozott kezelőorvosi döntések hozhatók, és javul a betegellátás színvonala.
A Fujitsu és a hollandiai Doetinchem városban működő Slingeland kórház által közösen kidolgozott megoldás az intézmény monitorozási protokolljára és a Fujitsu dolgok internetje terén felhalmozott szakértelmére épül. A kórházban minden újonnan felvett beteg két apró érzékelőt kap – egy diszkrét, mellkasra helyezhető tapaszt és egy vezeték nélküli vérnyomásfigyelőt. A két érzékelő együtt 7x24 órában figyeli a főbb életjelenségeket, akár a kórházban, akár azon kívül tartózkodik a beteg.
Az érzékelők folyamatosan monitorozzák a pulzust, a vérnyomást és a légzést, míg az ágyak alá épített érzékelők éjszaka az alvásmintát is közvetítik. Ez az egyszerű információgyűjtés szükségtelenné teszi a gyakori manuális ellenőrzést, és időt szabadít fel a betegellátás más feladataira. Az életjelenségekben kirajzolódó trendek követése és az esetleges állapotromlás azonnali észlelése révén az egészségügyi csapat szükség esetén gyors beavatkozást hajthat végre.
„Mivel folyamatosan figyelni tudjuk az összes beteg élettani mutatóit, az ápolószemélyzet több időt fordíthat a tényleges betegellátásra. Ha nagyon elfoglaltak, az adatvezérelt döntéshozásnak köszönhetően meg tudják állapítani, melyik beteg állapota rosszabbodott, és igényel sürgős figyelmet. Arra számítunk, hogy hamarosan már előre is tudjuk jelezni a várható állapotromlást, így még korábban beavatkozhatunk. A betegek is szeretik a rendszert, mert nem zavarjuk őket minduntalan rutinmérésekkel. Intelligens megoldás ez a kórház számára, mert javítja a kezelés eredményességét, rövidíti annak idejét, és a munkaerő-gazdálkodást is hatékonyabbá teszi” – nyilatkozta Chrit van Ewijk, a Slingeland kórház vezérigazgatója.
„A Slingeland kórház betegérzékelő rendszere nagyszerű példa arra, hogyan lehet javítani az emberi munkavégzés hatékonyságát az IoT-technológia intelligens alkalmazásával. Szemléletünk nem technológiaközpontú. Az ügyfelek igényeiből indulunk ki, és velük közösen alkotjuk meg a megfelelő megoldást. Ily módon egyedülálló lehetőséget nyújtunk a vállalatoknak agilitásuk, alkalmazkodóképességük és hatékonyságuk javítására. A Slingeland kórházban még épp csak elkezdték megtapasztalni a dolgok internetjében rejlő lehetőségeket, és izgatottan várjuk, hogy a jövőben újabb projektekben is kiaknázhassuk az IoT-előnyeit” – mutatott rá Ron Klaas, a Fujitsu hollandiai egészségügyi üzletágának vezetője.
A sikeres projekten felbátorodva a Slingeland kórház más osztályokon is tervezi a technológia bevezetését. Érzékelőtapaszok segítségével fogják monitorozni például a betegek műtét utáni állapotát és lábadozását – a kórházból való elbocsátás után is. A projekt első szakaszában az adatokat egy személyi életmódtanácsadó alkalmazással osztják meg, de a később a kórházi információs rendszerben is elérhetővé teszik őket.
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens Gamesa a Fujitsu AI-megoldásával gyorsítja a minőségellenőrzést
- Tiszta nyíltság, fél egészség
- A Fujitsu új PRIMEQUEST szerverekkel segíti az adatközpontok gazdaságos működését
- A müncheni Fujitsu Fórum bemutatja miként ösztönzi a „Digital Co-creation” az átalakulást
- A Fujitsu és a NetApp bevezetik az NFLEX konvergens infrastruktúramegoldást
- A Fujitsu nagy teljesítményű adatanalitikai referenciamodellel bővíti PRIMEFLEX kínálatát
- A Fujitsu bemutatta FUTRO vékonykliens-eszközeinek következő generációját
- A szuperkamion információs sztrádává változtatja az utakat
- Halloweeni kísértet járja át otthonunkat?
- A Fujitsu szerint a mesterséges intelligencia határozza meg a jövő munkahelyét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.