15 éve Magyarországon debütált a világon először az első mobil képtovábbító szolgáltatás
Több mint másfél évtizeddel ezelőtt a Telekom (előző nevén Matáv) akkori mobil leányvállalata, a Westel szakemberei az Ericsson mérnökeivel közösen tették lehetővé a világon először, hogy a mobilelőfizetők kereskedelmi szolgáltatásként küldjenek egymásnak fotókat. A képmegosztásból azóta globális járvány lett.
A képek és videók már most is domináns részt hasítanak ki a földkerekség mobilinternetforgalmából: az Ericsson Mobility Report tavaly novemberi statisztikái szerint a havi 14 ExaByte több mint fele vizuális tartalom, és ez a szám 2023-ra a 75 százalékot is elérheti az akkorra már 110 ExaByte-osra duzzadó volumenben.
Bár az ezredfordulón a kamerás mobil még különlegességnek számított, a vállalat 2002 tavaszán a világ szolgáltatói közül elsőként elindította teljes körű kereskedelmi MMS szolgáltatását, így az ügyfelek mobiltelefonnal színes fényképeket és hangokat küldhettek egymásnak - a világon először.
Az MMS első verziójában a felhasználók egy másik mobilkészülékre, valamint elektronikus levélcímre juttathattak el képeket. Az első telefon, amely képet és videót egyaránt tudott küldeni, az Ericsson T68i volt, amelyhez különálló, felcsatlakoztatható kamera tartozott. Ennek képességeit ma már ugyanúgy megmosolyognánk, mint a T68i képernyőjének a felbontását. Akkor azonban csúcstechnológiának számított, ahogyan a 100-200 kbps sebességű mobiladatátvitel is, amellyel a képek két telefon között „közlekedtek”.
Míg az SMS-t a hagyományos mobilhálózaton küldte a készülék, addig az MMS már a mobilneten közlekedett a felhasználók között.
Az MMS ma is létező szolgáltatás, a szélessávú mobilnet térnyerésével azonban a kép- és videómegosztás – benne az önkifejezés egyik legfontosabb eszközévé avanzsált szelfikkel – egyszerűbb és sokoldalúbb lett.
Kapcsolódó cikkek
- Hazánkban is elindul a FOX+ a Magyar Telekommal együttműködésben
- Vodafone ünnepi adatok
- Egyre növekszik a mobilinternet népszerűsége
- 4G+ mobil bázisállomás Zalaegerszeg belvárosában
- A világ első SMS-e
- European Excellence Awardot nyert a Magyar Telekom
- A Telenor ügyfelek időt és korlátlanságot kapnak ajándékba
- A Magyar Telekom 2017. harmadik negyedéves eredményei
- Az Utazómajom gazdagítja kínálatát
- Valentin napon egy kedves ajándék vagy egy vacsora többet ér, mint bármennyi SMS
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan működnek a hírgyűjtő oldalak?
A technológia fejlődésével napról napra egyre könnyebb hozzájutni a napi híradagunkhoz, de nem volt ez mindig így. Az emberek korábban is kíváncsian álltak hozzá a körülöttük történt eseményekhez, az internet elterjedésével pedig gyakorlatilag már semmi nem szab határt a híréhségnek. Régen a nyomtatott sajtó szolgált arra, hogy az információkat széles körben megismertesse, ma pedig elég néhány kattintás és máris elénk tárul a világ.
Az Audi Development Camp idén nyáron is várja a jövő mérnökeit a Széchenyi István Egyetemen
A győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria közös szervezésű Audi Development Camp elnevezésű nyári képzése idén augusztusban is várja a szakmai fejlődésre és kihívásokra vágyó mérnök- és közgazdászhallgatókat. Az egyhetes, angol nyelvű programon a magyar és nemzetközi fiatalokból álló csapatoknak ezúttal egy elektromos hajtáslánccal kapcsolatos projektfeladatot kell megoldaniuk.
A DA Drive Analyzer előre jelezni a meghajtó meghibásodásából eredő adatokat fenyegető veszélyeket
A vadonatúj AI-alapú lemezhiba-előrejelző szoftver, a DA Drive Analyzer 2.0 már elérhető az ADM App Centralban, és az ASUSTOR NAS-sal együtt használható, hogy előre jelezze, mikor fog meghibásodni egy meghajtó, így elég időt biztosítva, hogy intézkedni tudj az adatok védelméről.
K&H: négy lépésben a planetáris szuperintelligencia felé
Az emberi gondolkodáshoz hasonlóan működő gépi intelligencia megjelenését szakértők még igen távoli lehetőségként értékelik. Ugyanakkor az MI fejlődése gyorsuló ütemben zajlik. A valódi kérdés nem az, hogy mikorra válik valósággá ‒ hiszen itt van velünk, a mindennapok része. Sokkal inkább úgy kell feltenni a kérdést, hogy milyen fázisokon keresztül alakul ki, és a végén mit hozunk ki belőle mi, emberek – mondja Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
Telefonunk biztonsága a személyes biztonságunk
Az okostelefonok óriási segítséget jelentenek a hétköznapokban, és a munkától kezdve a szórakozáson át a pénzügyekig mindent intézhetünk rajtuk. Ezzel együtt azonban komoly veszélynek is kitehetjük magunkat – már ha nem figyelünk arra, hogy óvjuk a személyes adatainkat, és illetéktelenek ne férhessenek hozzá készülékünkhöz. Az alábbiak figyelembevételével nemcsak eszközünktől, hanem személyes adatainktól is távol tarthatunk másokat.