Kevesebb stressz és játszva tanulás a Hipersuliban

forrás: Prím Online, 2018. július 24. 17:33

Ami néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlennek tűnt, mára már mindennapos gyakorlat: egyre több tanár használ a tanórák keretében okostelefonos alkalmazásokat, amelyek a diákok számára a tananyagot érdekesebbé, az órát interaktívabbá teszik. Friss felmérés mutatja meg az okostelefon használat előnyeit.

2015-ben öt iskolával indult, majd 2017-re 16-ra bővült a Telenor digitális oktatási módszertani programja, a Hipersuli, mely innovatív módszerekkel segíti a fiatalokat a tanulásban, a pedagógusokat pedig az oktatásban. Egy friss felmérés* eredményei azt mutatják, hogy a diákok szerint az okostelefon tanórai használata az érzelmi és praktikus szempontok mellett számos tanulási előnnyel is jár.

 

„Szinte nem is vesszük észre, hogy tanulunk”

A középiskolások többségének ma már van okostelefonja, és egyre több tanár építi be ezeket az eszközöket az oktatásba. A szemléltetésen túl az alkalmazásokkal a tanulók hatékonyabban vonhatók be az órai munkába, azokon aktívabban vesznek részt. Az okostelefon használat sok esetben érdekesebbé, könnyebben tanulhatóvá teszi a tananyagot is.

 

A felmérésből kiderül, hogy a diákok szerint a tanórai okostelefon használat legfontosabb tanulási előnyei, hogy munkájukra azonnali visszajelzést kapnak, könnyebben tudnak jó jegyet szerezni, a telefonnal jól lehet gyakorolni, és könnyebb, hatékonyabb így a tanulás.

 

 

A diákok a felmérésben érzelmi szempontokat is említettek. Figyelemre méltó, hogy a gyerekek az órai okostelefonozást nem a „menősége” miatt szeretik. Úgy tapasztalják, hogy az okostelefonok különlegessé, interaktívvá teszik az órákat, ezeken a foglalkozásokon nem izgulnak, kevésbé stresszelnek, amikor tesztek írnak. A diákok fontos szempontként említették továbbá, hogy a telefonok segítségével az órák játékosabbak, és ennek köszönhetően sokszor nem is veszik észre, hogy valójában tanulnak.

 

 

A felmérés az okostelefon használat praktikus szempontjaival kapcsolatban is megkérdezte a diákok véleményét. A gyerekek szerint nagy előnyt jelent, hogy az okostelefonokkal végzett „röpdolgozatok” segítik a dolgozatokra való felkészülést, a feladatok megoldása pedig lényegesen gyorsabb, a gyerekek egyből visszajelzést kapnak az eredményről. Papíron ez lassabb, időigényesebb lenne. A diákok azt is hozzátették, hogy a telefonok segítségével jóval könnyebb megérteni a tanárok elvárásait, és az sem utolsó szempont, hogy használata környezetbarát, hiszen miközben okostelefonnal tanulnak, nem használnak papírt.

 

 

„Ma már rendszeresen, majdnem minden tanórán használunk okostelefonos alkalmazásokat. Úgy gondolom, ha a gyerekeknek „csak” a tanuláshoz, az órai munkához való hozzáállása javul, az már egy olyan eredmény, amiért érdemes lehet a mobileszközök tanórai használatát kipróbálni” –mondta Havassy András gimnáziumi földrajztanár, a Hipersuli oktatási módszertani program egyik tanára, aki évente végez felmérést diákjai körében, hogy megismerje véleményüket. 

 

„A mostani felmérés is megerősíti, amit már a Hipersuli indulásakor gondolt a Telenor: az információs technológia oktatásban való alkalmazása élvezetesebbé teszi a tanulást. Ezáltal pedig a diákok motiváltabbakká válnak, hogy aktívan részt vegyenek  az órákon. Bár még javában tart a nyári szünet, a Hipersuliban ilyenkor sem áll meg a munka: augusztusban a projektben résztvevő tanári közösség éves találkozójára készülünk. A találkozón résztvevők tudást cserélnek, megosztják egymással tapasztalataikat, ezzel is biztosítva a program folyamatos fejlődését” - mondta Koren Balázs, a Telenor Hipersuli programjának szakmai vezetője.

 

__________ 

* A kérdőívet 2018-ban 236, 13-19 éves diák töltötte ki. Forrás: Havassy András: Diákvélemények az órai okostelefonozásról (2018); https://havassy.wordpress.com/2018/07/02/diakvelemenyek-az-orai-okostelefonozasrol-vol-3/

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59