Xboxozó nyugdíjasok a PlayIT siófoki rendezvényén
5 xboxozó nyugdíjas volt a sztárja Magyarország legnagyobb videojáték rendezvényének, a PlayIT siófoki állomásának. Az eseményre az orosházi Evangélikus Egyházközség Fénysugár Nyugdíjas Egyesület tagjai látogattak el unokáikkal, és igazi senior gamerekként ragadtak kontrollert és vettek fel VR szemüveget.
Az eseményre a Magyar Telekom juttatta el a szépkorú gamereket és unokáikat. Digitális nyitottságukat és gaming teljesítményüket a vállalat egy PlayIT-tel közös díjjal is elismerte. A Senior Gamer díjat Csanda Gergely, a PlayIT főszervezője, Kiss Imi és Hunboxing Zsolti influencerekkel karöltve adta át a rendezvényen. A színpadon felvonult a projekt minden résztvevője, így az unokák is, akik szerint nagyszüleik bármire képesek, akár egy nehezebb online játék elsajátítására is.
A rendezvényen nagy meglepetést váltott ki a gamer nagyik jelenléte, akik unokáikkal közösen már tapasztalt xboxozóként autóversenyeztek, játszottak kinect játékokat, és mutatták meg azt, hogy a digitális nyitottság nem kor kérdése.
Az online játékokkal nem most ismerkedtek meg a nyugdíjasok. Tavaly szerezték be xboxukat, amely szokatlan támogatást kapott az orosházi esperestől: megáldotta a készüléket. A közösség azóta is lelkesen használja az eszközt, július óta pedig a legújabb lehetőségekkel és játékokkal is képben vannak. Ekkor karolta fel őket ugyanis a Magyar Telekom, hogy inspirálja őket digitális tudásuk elmélyítésére és arra, hogy unokáikkal közösen játsszanak. A vállalat elvitte hozzájuk Kiss Imi és Hunboxing Zsolti influencereket, illetve Jolcsi nénit. A 74 éves youtuber nem csupán saját csatornát üzemeltet a videómegosztón, hanem önállóan tanulta meg a videokészítés és vágás titkait. Ők hárman tartottak online gaming képzést a mára már senior gamereknek.
Az orosházi gaming oktatásról készült film a Facebookon tíz nap alatt majd’ 500 ezer, Instagramon közel 100 ezer emberhez jutott el. Nemcsak népszerű, de ösztönző is lett a felvétel, hiszen jellemzően elismerő és biztató kommenteket váltott ki a nagyérdeműből. A videót Kiss Imi és Hunboxing Zsolti idősekre szabott gamer kislexikona egészítette ki, Jolcsi néni pedig olyan tutorialt tett közzé, amelyből a nyugdíjasok az alapoktól kezdve sajátíthatják el az internethasználatot. Ennek terjesztését a Magyar Telekom vállalta magára: nyugdíjasklubokhoz juttatják el a felvételt, hogy segítsék a lelkes szépkorúak digitális felzárkózását.
A júliusi „kiképzés” az orosháziak életére is tartós hatást gyakorolt: az eddigi heti egy találkozó helyett már kétszer ülnek össze, klubdélutánjaikhoz pedig az unokák is csatlakoztak, akik játékok használatára tanítják az alkalmakon a nagyszülőket.
A kezdeményezést az eNet és a Telekom közös kutatására alapozva hívta életre a vállalat. A felmérésből kiderült, hogy az idősebb generációk digitális felzárkóztatására komoly az igény. A hazai netezők a fejlődés lehetőségét a fiatalok és a szépkorúak közös tanulásában látják, amelynek számos előnye van. Több időt töltenek közösen, együtt fejlődnek (73 százalék szerint), és hasznos képességeket sajátítanak el (71 százalék).
Videók:
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom 2018. második negyedéves eredményei
- Közel egy éven át szabálytalanul nyújtott szolgáltatást Ercsiben a Magyar Telekom
- Játszva tanítja az óvodásokat a Telekom augusztusi bónusz csatornája a JimJam
- Korlátlan zenehallgatás adatfogyasztás nélkül
- Egyre többen érik el a világhálót a Szupergyors Internet Programnak köszönhetően
- Szabó Melinda a Magyar Telekom új lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettese
- A telekom bemutatta az első Magyarországi, valós körülmények között létrejött 5G kapcsolatot
- A hazai e-sport piac helyzete
- Kedvet csinál a tanuláshoz és közösséget épít a digitális oktatás
- PayPal felmérés a videójátékokhoz kapcsolódó magyar szokásokról
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.