Innovatív megoldások 48 óra alatt a hackathonon

forrás: Prím Online, 2018. november 8. 15:50

Több mint kétszázan vettek részt október közepén a JUNCTIONxBudapest hackathonon, ahol a csapatoknak két teljes nap állt rendelkezésére, hogy innovatív megoldásokkal álljanak elő a jövő piaci problémáira. A magyar versenyzők is remekül szerepeltek a nemzetközi mezőnyben, ahol még a rák detektálására is új eszköz született.

Október 19. és 21. között rendezték meg az eddigi legnagyobb magyar hackathont, a JUNCTIONxBudapestet. A versenyen fejlesztők, designerek és más szakterületekről érkező, vállalkozó szemléletű fiatalok töltötték meg a Millenáris Startup Campust egy teljes hétvégére, hogy olyan innovatív megoldásokat kreáljanak, melyek akár a mindennapjainkat is egyszerűbbé tehetik.

 

Az üzleti kihívások rendkívül sokszínűek voltak, mindenki megtalálhatta a saját szakterületének megfelelőt: mobilhálózat és blockchain gyakorlati hasznosítása, komplex matematikai problémák feloldása, óriási adattömegek valós idejű vizualizációja, de a rák felderítésére használható új eszköz kifejlesztése is helyet kapott a feladatok palettáján. Mindezeket olyan neves vállalatok tolmácsolták a versenyzők felé, mint a Nokia, Transferwise, OTP Bank és a Varian, akik egyszerre voltak jelen mentor és szakmai zsűri szerepében is a helyszínen.

 

 

A nemzetközi megmérettetésen 40 különböző országból érkeztek versenyzők, de sokan képviselték rendkívül eredményesen hazánkat is. Benke Sándor és Tóth Marcell a Varian challenge győztesei lettek daganatfelismerő programjukkal, mely a rák ellen folytatott küzdelemben nyújthat óriási segítséget az orvosok számára. A fiatalok péntek este kapták kézhez a feladatot, és vasárnap egészen a határidőig dolgoztak rajta.

 

„Az általunk megalkotott program az MRI és CT-képeken felismeri a daganatokat, a tumorokat és más betegségre utaló jeleket is. Így az orvosoknak nem kell minden felvételt végig böngészniük” – fogalmazott Benke Sándor, aki jelenleg egyetemista, míg társa szoftverfejlesztőként dolgozik.

 

A Junction 2015-ben indult útjára Helsinkiből, és az elmúlt három év alatt nemzetközi hírnévre tett szert, mára pedig Európa legnagyobb hackathonjaként tartják számon. A finn mentalitás itthoni bemutatására egy fiatalokból álló magyar IT közösség, a Tech Embassy csapata vállalkozott.

 

 

A szervezők arról beszéltek, magabiztosan állíthatják, hogy olyan újdonságot hoztak a magyar IT-s és technológiai világba, amire korábban még nem volt példa.

 

„A visszajelzések alapján kiemelkedő rendezvény volt ez mind a versenyzők, mind a partnerek számára. Olyan új projektek megalkotásának lehettek részesei az emberek, amik komoly üzleti lehetőségeket is rejtenek magukban a jövőre nézve. Mi szervezők őszintén hiszünk benne, hogy a JUNCTIONxBudapesttel sikerült nyitottabbá tenni az embereket arra, hogy merjék próbára tenni magukat, hogy tanuljanak, fejlődjenek, és hogy felhasználják a programozói képességeiket komplex projektek megvalósítására” – nyilatkozott Gedai Bence, a Tech Embassy alapítótagja és ügyvezetője.

 

A szervezők a jövőben is minden erejükkel azon fognak dolgozni, hogy kiterjesszék a magyar hackathon kultúra itt megteremtett alapjait, népszerűsítsék a szakmaiság ezen kötetlen formáját és tovább építsék a közösséget. Annyit biztosra mondhatnak, hogy legközelebb is lesz JUNCTIONxBudapest – még több izgalmas kihívással és még több mosolygós arccal.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59