Mozgásban, megállás nélkül: a „nonstop IT” öt alapköve

forrás: Prím Online, 2018. november 20. 15:26

Vállalat leállás nélkül? Folyamatosan működő és rendelkezésre álló rendszerek? A korábban elképzelhetetlennek tűnő koncepció egyre inkább valósággá válik, hiszen a szervezetek kezében újabb és újabb technológiai megoldások szolgálnak fegyverként az állásidő leküzdésében. 

Számos különféle probléma gátolhatja azonban a folyamatos működést, amelyek orvoslásához különböző eszközöket kell bevetni. A „nonstop IT” kialakításához ezért átfogó stratégiára van szükség, amellyel kapcsolatban a SUSE szakértői most hasznos tanácsokkal szolgálnak. 

 

A nonstop IT fogalma, illetve az a törekvés, hogy teljesen kiküszöböljék vagy a lehető legkisebbre csökkentsék az állásidőt nem számít újdonságnak. A hatékonyság növelését célzó szervezetek már jó ideje keresik a módszereket a nem tervezett leállások elkerülésére. Napjainkra pedig egyre több olyan új technológia és megoldás létezik, amelyek akkor is segítik a kritikus fontosságú rendszerek működtetését, ha fellép valamilyen szoftveres vagy hardveres hiba, emberi tévedés, külső támadás vagy egyéb hibaforrás. 

 

A rendszerekre leselkedő veszélyek azonban sokrétűek, ezért a nonstop IT kialakításához olyan stratégiára van szükség, amely kiterjed a teljes infrastruktúrára és az összes folyamatra. Ennek kialakítása nem történik egyik napról a másikra: rengeteg tervezést igényel, és meg kell hozzá találni a megfelelő partnereket, akik képesek támogatást nyújtani a stabil és hibatűrő infrastruktúra kiépítésében. 

 

Teremtsük meg a nonstop IT kultúráját! 

A nonstop IT nem csak az informatikai osztály felelőssége. Hatással van a szervezet minden részlegére, az értékesítéstől kezdve a pénzügyön át az ügyfélszolgálatig. Ezért minden üzleti vezetőnek prioritásként kell kezelnie a megfelelő gyakorlatok közös kidolgozását és bevezetését. Először azokat a folyamatokat érdemes azonosítani, amelyek megakadályozzák a nonstop IT kialakítását, majd át kell gondolni, hogyan lehetne a leghatékonyabban módosítani azokat. Az adott probléma természetétől függően számos különféle megoldás létezhet. Elképzelhető, hogy pontos dokumentációt kell összeállítani a bonyolult procedúrákról, vagy érdemes oktatást szervezni a működési folyamatokról, hogy a munkatársak is átlássák a folytonos működéshez szükséges teendőket.

 

 

Minimalizáljuk a tervezett állásidőt!

Az állásidő tetemes részét a frissítések és hibajavítások telepítése teszi ki. A legtöbb szervezetnél a kívánatosnál jóval többször kell ilyen feladatok miatt lekapcsolni vagy újraindítani a rendszereket. Erre kínál megoldást az automatizált hibajavítás, illetve a live patching funkció. Ilyen lehetőséget többek között a SUSE is kínál, lehetővé téve ezáltal a frissítések telepítését a rendszer újraindítása nélkül. A vállalatok így előre tervezhetnek, és mindig futtathatják rendszereiket, amikor szükség van rájuk.

 

Készüljünk a nem tervezett állásidőre!

Egy rendszer sem tökéletes, mindenhol előfordulhatnak kiesések. De segíthet, ha proaktív megközelítéssel állunk hozzá, beleértve a megelőző jellegű karbantartást, biztonsági mentést és előkészítést. Az üzletfolytonossági és katasztrófa utáni helyreállítási megoldások használatával kiküszöbölhető az alkalmazások leállása, illetve az adatvesztés. Az átfogó monitoring és felügyeleti megoldások pedig a hardveres és szoftveres hibák azonosításában és elhárításában nyújtanak hatékony támogatást. Ennél a kérdéskörnél fontos szempont, hogy milyen operációs rendszert használunk. Ha egyszerűbb a rendszerek felügyelete, illetve a backup rendszerek felállítása és fürtözése, az a nem tervezett leállások elkerülésére vagy átvészelésére is kihat.

 

Biztonságot és rendelkezésre állást mindenhová!

Ha a biztonsági incidensekkel mindig csak akkor foglalkozunk, amikor már megtörténtek, sosem fogjuk tudni biztosítani az IT-rendszereink rendelkezésre állását. Olyan biztonsági intézkedésekre is szükség van tehát, amelyek abban segítenek, hogy megelőzzük a gondokat, és csírájában fojtsuk el a problémákat. Érdemes például fontolóra venni, hogy az egész szervezetben alkalmazzunk titkosítást, illetve olyan, folyamatos adatvédelmet biztosító módszereket, amelyek a rendszer minden változtatásáról másolatot készítenek, így az összes verziót megőrizhetjük. Szintén erősítik a biztonságot a behatolásokat megelőző megoldások, például a malware és phishing támadásokat elhárító eszközök, amelyek dokumentálják és csökkentik akár a komolyabb sebezhetőségekkel járó veszélyeket is.

 

Használjuk a megfelelő technológiákat!

A nonstop IT kialakítása és fenntartása számos egyéb eszközzel és lépéssel segíthető. Hasznosak lehetnek például az olyan technológiák, mint a SUSE Linux Enterprise Serverben található System Rollback funkció, amellyel a szervezetek pillanatképeket készíthetnek a rendszerek aktuális állapotáról, és ezeket vissza is állíthatják egy esetleges hiba vagy katasztrófa esetén. Ha pedig kiterjesztjük az általunk használt operációs rendszerek életciklusát, akkor a migrációval és rendszerfrissítéssel járó kockázatokat, költségeket és leállásokat is csökkenthetjük. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB Santa Palomba-i gyártóüzeme évi 675 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátását

Az ABB áram-védőkapcsolók (AVK/FI-relék) és árammérők olaszországi, Santa Palomba-i gyártóüzeme évente 675 tonnával csökkenti CO2-kibocsátását. A meglévő megújuló energiaforrások mellett egy új fotovoltaikus rendszer biztosítja a telephely energiaellátásának negyedét. 

2024. április 30. 13:02

Közzétette első negyedéves pénzügyi jelentését az LG Electronics

Az LG Electronics Inc. (LG) 2024 első negyedévében 21,09 ezer milliárd dél-koreai von konszolidált árbevételt és 1,33 ezer milliárd von működési eredményt ért el. 

2024. április 30. 09:57

2023-ban is tovább növelte nyereségességét az OXO Technologies Holding Nyrt.

Megjelent az OXO Technologies Holding Nyrt. 2023. évi tőzsdei jelentése. A beszámoló a cégcsoport sikeres gazdálkodását, növekvő nyereségességét és kezelt vagyonának dinamikus bővülését mutatja. 

2024. április 29. 16:13

Az elsők között vezette be Magyarországon a Diagon az SAP felhő alapú megoldásait

Bár a rendszerszintű felhős megoldásokat sok cég még óvatosan kezeli, a labordiagnosztikai reagensek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Diagon Kft. az elsők között vágott bele Magyarországon a valódi, felhő alapú fejlesztésbe, és vezette be az SAP újgenerációs vállalati rendszerét, az SAP S/4HANA-t, melynek bevezetését a Kontron Hungary Kft. végezte. Az elavult, szétaprózódott rendszer egységesítése sztenderdizált folyamatokkal, költséghatékonyan valósulhatott meg adatvesztés nélkül.

2024. április 29. 14:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14