Karácsonyi vásárlásainkat elemzi a Selectivv legújabb kutatása
Internetes webáruházak, bevásárlóközpontok és hipermarketek a nyertesei a karácsonyi vásárlási láznak Magyarországon. Bár a plázák látogatottsága egyre emelkedik, egyre többen használnak valamilyen applikációt is az ajándékok beszerzésére – derül ki a Selectivv legfrissebb elemzéséből. A magyar piacra 2018-ban belépett kutatócég vásárlási szokásainkat, mozgásunkat mobiltelefon-használatunk elemzése segítségével képes a kereskedelem számára hasznos adatokká formálni.
A Selectivv szakemberei legfrissebb kutatásuk során annak jártak utána, hogy melyek a legnépszerűbb vásárlási-applikációk a magyarok körében letöltésszám, illetve használat tekintetében, valamint azt is vizsgálták, hogy alakult az idei karácsonyi időszakban a nagyobb budapesti bevásárlóközpontok, hipermarketek forgalma.
Az év utolsó negyedévében folyamatosan nőtt a shopping-applikációk használata a magyar vásárlók körében. Ahogy 2017-ben, úgy a tavalyi év végén is folyamatos emelkedést ért el az eBay, az eMag, az Aliexpress és a Fashiondays Magyarországról származó forgalma.
A gigantikus kínálatáról és alacsony árairól ismert kínai Aliexpress magyarországi vásárlóinak többsége a 30 év alatti korosztályból került ki a vizsgált időszakban, de a 20 év alattiak is nagy arányban képviseltették magukat, akik jobbára az utolsó pillanatra hagyták a vásárlást (csakúgy, mint az eBay-t látogató fiatalok). Az applikációt egyébként több magyar férfi használja, mint nő. A nők az eMag és a Fashion Days vásárlói között voltak többségben a negyedik negyedévben.
A 21 és 40 év közöttiek elsősorban az eMag, a FashionDays és a bevásárlóközpontok kínálatából válogattak. Az 50 év felettiek közül viszont már csak kevesen választották az applikáción keresztüli vásárlást a karácsonyi ajándékok beszerzéséhez.
A 20 év alatti online vásárlók aránya minden évben markánsan növekszik az eBay magyarországi felhasználói között, bár a növekedés mértéke 2017-ben némileg magasabb volt: tavaly novemberben 1%-kal, decemberben pedig 2%-kal használták többen az appot, mint idén.
A kutatásból az is kiderült, hogy nem szorítkozunk csak az egyik, vagy másik megoldásra: a bevasárlóközpontok és hipermarketek látogatói is előszeretettel alkalmazzák az appokat: a Tesco és az Auchan áruházak vásárlóinak 39, míg a drogériába járók 41 százaléka használta.
2018 végén valamelyik shopping alkalmazást. A bevásárlóközpontok látogatói közül a Westend és az Allee közönsége használ leginkább appot is, az ő kedvencük az eMag.
Kapcsolódó cikkek
- A digitális korban gyakran összeér a munka és a magánélet
- Magyar startup hozza össze az európai előadóművészeti világot
- Így készül a Taxify a szilveszteri és újévi taxiforgalomra
- Minden második magyar jobban várja a karácsonyi étkezéseket, mint az ajándékokat
- A vevők kétharmada futott már bele minőségi problémába a Vatera friss felmérése szerint
- A karácsonyi készülődés elmaradhatatlan kelléke – az online vásárlás
- Látássérülteken segít a Huawei új alkalmazása
- Letölthető Magyarország első online térképes útikalauz szolgáltatása
- Jobban kellene vigyázni a telefonon tárolt adatokra!
- Applikáció a gyermekek és a család védelméért
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.