Öt megatrend, ami a munka világát befolyásolja
Számos meghökkentő előrejelzés lát napvilágot annak kapcsán, milyen lesz a jövő munkahelye, mekkora szerepet kapnak majd a robotok. Hogy melyik előrejelzés lesz a legközelebb a valósághoz, még nem tudni. Ugyanakkor ezen előrejelzések alapja sokszor közös, a következtetéseket a munkahelyekre ható változásokból vezetik le. Ezen változások öt tényezőben, megatrendben foglalhatóak össze – derült ki az SAP szoftvercég „Future of Work Now” budapesti konferenciáján.
Az öt megatrend
Először, a vállalatok agilisabbá válnak. A foglalkoztatók egyre inkább felismerik, hogy akkor tudnak sikeresek lenni, ha a körülöttük lévő változások a saját munkaerejükben is megjelennek, (pl. azonnali visszajelzések megvalósítása, új célközönség megszólítása), és e folyamatokat rugalmasan, a lehető legjobb munkavállalói élmény biztosítása mellett tudják véghezvinni.
Másodszor, felértékelődik a tanulás szerepe. Ahogy a mesterséges intelligenciára egyre több unalmas rutinfeladatot lehet bízni, az alkalmazottak folyamatos képzése mind a cégek, mind a dolgozók szempontjából kulcsfontosságúvá válik. Ahogy egy globális felmérés is rámutat, az emberek a személyi problémák (pl. főnökkel való elégedetlenség) után a fejlődési lehetőségek hiánya miatt távoznak egy cégtől.
A harmadik világformáló trend a „külsősök” alkalmazása. Egyes felmérések szerint néhány éven belül a globális munkamennyiség felét határozott idejű szerződések alapján végzik majd el. Felértékelődnek a speciális képzettséggel bíró szakemberek, akik azonosítása, megnyerése, a cégbe való integrációjuk komoly kihívást jelent a vállalatok számára.
A negyedik a teljes átláthatóság. A közösségi média előretörésével, a digitális „lábnyomok” általánossá válásával eddig nem látott transzparencia valósul meg (pl. nyilvánossá válnak a fizetések, belső események), ami a vállalatokat az eddig jól bevált szabályzatok, gondolkodásmód átírására kényszerítheti.
Az ötödik a teljes inkluzivitás felé hajtja a munka világát. A vállalatok már másképp kell, hogy tekintsenek az új munkavállalók megszerzésére vagy az egyes munkakörök tartalmára.
Az öt megatrend öt kihívást is támaszt, amelynek a szervezetek a technológia alkalmazásával tudnak megfelelni-legyen szó akár a valós idejű értékelésekről, akár a karrierutak megtervezéséről, a rugalmas kompenzációs rendszerek bevezetéséről vagy a közösségépítésről – hangsúlyozta dr. Steven Hunt, az SAP SuccessFactors szenior alelnöke az előadásában.
A rendezvényen áttekintették továbbá a munka világára ható legújabb irányvonalakat (pl. művészet szerepe a munka világában, a teamcoaching alkalmazása a csoportkohézió erősítésére), a HR digitális átalakulásának legjobb gyakorlatait, valamint azt, hogy milyen lehetőségeket rejt a gépi tanulás a vállalatok számára.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- Innováció az ICT ökoszisztémában
- Öt trend, amely a digitális ügyfélélményt formálja
- A repülőterekre is becsekkolt a digitalizáció
- Cégmarketing trendek 2017-ben
- Kultúraváltást jelentő lépés a Bonafarm Csoportnál
- Csúcson az SAP felhő megoldása
- Mesterséges intelligenciát adnak a hazai HR-esek kezébe
- Januárban jön a IV. Magyar Marketing Fesztivál
- Internet Hungary: egymás vállán fognak sírni a taxisok és az Uber sofőrök?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.