Hónapokba telik betölteni egy megüresedő állást
Vajon mennyi idő alatt lehet betölteni egy megüresedő állást ma Magyarországon? A Profession.hu legfrissebb adatai szerint a tapasztalt szakértők, vezetők esetében a kiválasztási folyamat akár hosszú hónapokig is eltarthat. Ráadásul, a cégek többségének véleménye szerint ez az idő a jövőben még tovább fog növekedni.
Több mint kétszáz munkaadót kérdezett meg Magyarország vezető állásportálja, a Profession.hu arról, mennyi ideig tart náluk egy-egy munkatárs kiválasztása az álláshirdetés feladásától a munkaszerződésének aláírásáig. A körültekintő választás fontos „hiszen a személyi állomány alkotja egy cég gerincét. Ha nem a megfelelő tehetségek ülnek a megfelelő székekben, az a cég profitabilitására, eredményeire hatni fog” – hívta fel a figyelmet Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője.
A tapasztalatok szerint pályakezdők esetében akár három hét is elég lehet az álláshirdetés feladásától a munkaszerződés aláírásáig. A szakértők, vezetők kiválasztása azonban már egy jóval hosszabb folyamat, akár másfél-két hónapot is igénybe vehet. De hasonló a helyzet a szakmunkás kollégák esetében is: megtalálásuk átlagosan közel egy hónapig tart.
„Öt éve még a munkaadók álltak az érdeklődés középpontjában, most azonban a jelöltekről szól minden. Ennek oka, hogy felborult a kereslet-kínálat egyensúlya: az elérhető jelöltek száma limitált, miközben a cégek felvevőképessége egyre növekszik. A verseny megindult a jelöltekért” – magyarázza Tüzes Imre. A megkérdezett vállalatok ráadásul úgy vélik, egyhamar nem is lesz jobb a helyzet: a válaszadók 54 százaléka gondolja úgy, hogy az átfutási idő, azaz a kolléga megtalálásának ideje egyáltalán nem fog csökkenni a jövőben, sem a pályakezdő, sem a vezetői, sem a kékgalléros munkakörök esetében.
Mi jelenthet megoldást ebben a helyzetben? „Minden munkaerő-toborzással és kiválasztással foglalkozó szakembernek nagyon jól kell ismernie az online marketing eszközöket ahhoz, hogy munkája hatékony legyen. A ma – és a jövő – toborzói polihisztorok: online marketingesek, értékesítők, toborzók és szövegírók egy személyben” – vonta le a következtetést a Profession.hu szakértője.
Kapcsolódó cikkek
- A munkavállalók mellett a munkáltatók is szeretik a távmunkát
- Néhány szektorban csökkenni kezdett a munkaerőhiány
- Van értelme nyáron állást keresni?
- Mit mond rólad a digitális profilod?
- Munkaerő-kisokos nagyvállalatoknak 7 lépésben
- Álláskeresés mobiltelefonnal
- Az alkalmazottak fele elégedetlen munkahelyével
- Az IT szakemberek közel fele külföldre költözne egy jó állásért
- Nagyot nőtt az állást kereső informatikusok és vendéglátósok száma
- Vissza a chaplini Modern időkhöz
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.