Előre törnek az adatvezérelt kommunikációs csatornák

forrás: Prím Online, 2020. február 24. 12:53

Nyolcadik alkalommal készítette el az Inspira Research a reklámpiac hirdetői percepcióját mérő Marketing Mood Barometer kutatását. A 2020-as adatok egyértelműen mutatják az adatvezérelt, sőt a hagyományos direktmarketing területek egyre kedvezőbb hirdetői megítélését. 

A kutatás során a márkatulajdonosi oldal véleményét kérdezték a büdzsék alakulásáról, a különböző marketing eszközök hatékonyságának megítélésről, és a zöldmarketing szerepéről. Az online kérdőívet 60 marketing döntéshozó töltötte ki, akiknek kétarmada a top 100 legnagyobb média büdzsével rendelkező vállalatot képviselte.

 

Minden évben a kutatás egyik legérdekesebb része, amikor a márkatulajdonosok értékelik az egyes marketing kommunikációs eszközöket hatékonyság szempontjából, azaz abból a szempontból, hogy az elmúlt évben az egyes eszközök milyen mértékben tudták támogatni a marketingcéljaik elérését.

 

 

A 26 hirdetési eszközt vizsgáló lista elejét hagyományosan a keresőmarketing eszközök és közösségi média dominálja, de idén megjelentek és jelentősen javítottak helyezésükön a direktmarketing eszközök is. Megjelent a címezetlen küldemény és egyből a 11. helyre ugrott, az online eDM 7 helyet javítva most a 8. helyre került, míg a címzett küldemény is bekerült a top10-be.

 

A DIMSZ DM Szenzor B2C kutatása is megerősíti ezt fogyasztói oldalról. A legjobban teljesítő csatornákra a magas nyitottság és magas generált vásárlási hajlandóság jellemző. A szórólap, az email és az internet tartozik ebbe a csoportba. A címezetlen küldemények konverziós indexe: 57%-a azoknak akik kaptak ilyen megkeresést vásároltak ennek hatására az elmúlt egy évben. A különböző témákat vizsgálva látható, hogy a szórólap esetében az élelmiszerrel kapcsolatos reklámújságok a legolvasottabbak, emellett az elektronikai, ruházati cikkekről szóló anyagokat is sűrűn átnézik a válaszadók.

 

„Rendszeres kutatásunk, mely során a döntéshozók első kézből elmondják véleményüket, perspektíváikat, mindig egy gyors látleletet ad egyben a tavalyi év tendenciáiról, és egyben az idei évről is, hiszen az üzleti várakozásokat is felmérjük, illetve azokat a tényezőket is próbáljuk feltárni, melyek a marketingesek számára a legfontosabb kihívásokat jelentik majd az elkövetkező időkben” – mondta Géczi Tamás az Inspira Research ügyvezető partnere

 

„A címzett és címezetlen küldemények a javuló konverziós aránynak köszönhetően egyre inkább visszakerülnek a hirdetők látókörébe, amely a terjesztéssel foglalkozó vállalatok és vállalkozások forgalmára is pozitív hatást gyakorol” – tette hozzá Stéger Anett, a DIMSZ elnökségi tagja. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59