Az NMHH öt tanácsa internetezőknek koronavírus idején

forrás: Prím Online, 2020. március 18. 10:40

Ahhoz, hogy az internethálózatot továbbra is jó minőségben érjék el a felhasználók, érdemes átgondolni a nethasználati szokásokat, különösen csúcsidőben – tanácsolja a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Csatolmányok helyett felhőszolgáltatást, de legalábbis tömörítést, a videohívások helyett hanghívást, a videóknál, streameknél pedig a kisebb felbontást érdemes választani. A hírközlési hatóság egyúttal bátorítja a szolgáltatókat annak átgondolására, hogy a feltöltőkártyát használó idősek telefonkeretére milyen kedvezményt tudnak nyújtani a fennálló járványhelyzetben.

Az elmúlt napok történései hatására sokkal intenzívebben kezdjük használni a hazai kommunikációs hálózatainkat, hiszen az infokommunikációs technológiák és hálózatok lehetővé teszik, hogy otthonról tudjunk dolgozni, illetve tanulni. A nagy hazai mobilszolgáltatók jelentős kedvezményeket is adnak, ami tovább növeli a hálózati terhelést. Magyarország nemzetközi szinten is kiváló mobil- és vezetékes hálózattal rendelkezik, és a szolgáltatók mindent megtesznek azért, hogy ki tudják elégíteni a jelentősen növekvő igényeket, amelyhez a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) minden támogatást megad, így például folyamatosan ellenőrzi a hírközlési infrastruktúrák állapotát, szükség esetén soron kívül elvégzi a frekvenciák zavarvizsgálatát és intézkedik a felmerülő zavarok megszüntetéséről.  

 

Ahhoz viszont, hogy a mobil- és vezetékes hálózatok a következő hetekben se legyenek túlterheltek, és hogy az internetes szolgáltatásokat továbbra is megfelelő minőségben érhessék el a felhasználók, ehhez az ügyfelek egyénileg is hozzá tudnak járulni felelős magatartásukkal. Ennek érdekében kéri az NMHH az alábbi tanácsok betartását: 

  • Ne csatolmányként küldjünk nagyméretű fájlokat (pl. videók, prezentációk, nagyfelbontású képek) hanem azok felhőszolgáltatásokban lévő elérhetőségét adjuk meg. 
  • Csak szükséges esetben töltsünk le vagy küldjünk nagyméretű csatolmányokat, adatfájlokat az internetről. Ha erre mindenképpen szükség van, ezt éjszaka vagy reggel tegyük, és használjunk tömörítést (pl. Zip).
  • Csúcsidőben – napközben – minimalizáljuk a munkánkhoz vagy a tanuláshoz nem feltétlenül szükséges streamingalkalmazások (pl. videomegosztók, online játékok) használatát.
  • Ha mégis elkerülhetetlen, hogy videót nézzünk – pl. online tanuláskor –, akkor használjuk a kisebb felbontású (SD) formátumot – kis képernyőn ez még megfelelő minőséget ad. 
  • Videokonferenciák alatt, illetve a személyek (család, barátok) közötti kapcsolattartásra használt alkalmazások (Viber, Skype stb.) igénybevételekor – ha ez lehetséges –, törekedjünk arra, hogy csak a hangfunkciót használjuk, és ha nem szükséges, a képet kapcsoljuk ki. 

 

Ezekkel az egyszerű megoldásokkal az előfizetők sokat tehetnek annak érdekében, hogy a mobil- és vezetékes szolgáltatások minősége ne romoljon Magyarországon, és mindenki a megszokott minőségben használhassa az internethálózatot ebben a kihívásokkal teli időszakban is. 

 

A feltöltőkártyát használó idősek hanghívásainak támogatását is kéri az NMHH 

Az NMHH üdvözli, hogy a magyar mobilszolgáltatók növelik előfizetőik felhasználható adatkeretét. A hírközlési hatóság úgy véli, hogy a korona-vírus terjedése idején ez a lépés is nagyban segíti a megváltozott mindennapok szervezését. Az NMHH ugyanakkor fontosnak tartja, hogy a feltöltőkártyás felhasználók a hanghívásokra is hasonló kedvezményt kapjanak, hiszen sokuk a koronavírus által különösen veszélyeztetett, jellemzően az idősebb korcsoportok tagja. Az NMHH együttműködik az elektronikus hírközlési szolgáltatókkal, hogy a feltöltőkártyás felhasználóknak is hatékony támogatást biztosítsanak. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59