A Volkswagen a Siemens támogatásával fejleszti elektromos autóinak digitalizált gyártását

forrás: Prím Online, 2020. március 24. 18:13

A Siemens támogatást nyújt a Volkswagen számára a zwickaui járműüzem elektromos autók gyártására való felkészítésében. A vállalat már korábban is biztosított termékeket és rendszereket a két gyártósorhoz, és segített egy automatizálási sztenderd kidolgozásában különféle modellek különböző tömeggyártásához. 

„Célunk az automatizálás mértékének növelése gyártási folyamatainkban, miközben egyszerűsítjük a folyamatokat. Az ipari automatizálás és digitalizáció egyik éllovasának számító Siemens vállalatot – amellyel már régóta partneri kapcsolatot ápolunk – azért választottuk együttműködő partnerünknek, mert rendelkezik az alkalmazáshoz szükséges szakértelemmel ezen a területen” – nyilatkozta Thomas Zembok, a Volkswagen AG gyári automatizálásért és digitális termelésért felelős vezetője.

 

A várakozások szerint a Volkswagen 2025-re évi másfél millió elektromos autót fog gyártani. Az ilyen szintű tömeggyártás megvalósításához a zwickaui gyárban 2020 végére teljesen átállnak az e-mobilitásra és átfogó digitalizációt valósítanak meg. Az elektromos autó alapja az akkumulátort és két tengelyt magában foglaló MEB-platform (moduláris elektromos hajtásrendszermátrix); a kialakítástól függően legalább az egyik tengely elektromos hajtású. A MEB-platformmal rendelkező modellek gyártóüzeme a VASS-sztenderd (Volkswagen Audi Seat Skoda) 6. generációján alapul. A VASS-sztenderd hardverekkel, szoftverekkel és vizualizációval kapcsolatos automatizálási megoldásokat, valamint az alkalmazásra vonatkozó képzéshez és továbbképzéshez szükséges anyagokat foglalja magában. 

 

 

„A VASS-sztenderd révén építőkocka-szerű rendszert kínálunk a stabil gyártáshoz, illetve lehetővé tesszük különböző modellek tömeggyártását ugyanazon a gyártósoron. Egyúttal szilárd alapot biztosítunk a gyártási folyamatok további digitalizációjához” – fejtette ki a Volkswagen AG képviseletében Thomas Zembok.

 

A karosszéria és a végső összeszerelés első gyártósora már üzemel és a sorozatgyártás is elkezdődött. A második kiépítése jelenleg folyamatban van, a gyártósor a tervek szerint 2020 őszén kezdi meg működését. A TIA-portált (Totally Integrated Automation), a Simatic vezérlőket, a HMI-paneleket (Human Machine Interface) és az ipari PC-ket tartalmazó Siemens technológiát mindkét gyártósor esetében alkalmazni fogják. Ez az automatizálás fokozásának egyik fő mozgatórugója, amely a végső összeszerelésnél 17-ről 28%-ra, a karosszériánál pedig 85-ről 89%-ra emelkedik. Az értéklánc további szakaszaiba történő zökkenőmentes integráció a logisztika területén is megvalósul, például az automatikusan irányított járművek (AGV) révén. A csoport három márkájához tartozó, MEB-platformon alapuló hat modell gyártása a tervek szerint 2021-ben kezdődik Zwickauban. Az elektromos autók ezen új generációjához tartozó első jármű, az ID.3 gyártása már novemberben megkezdődött. 

 

Bernd Mangler, a Siemens Digital Industries járműipari megoldásokért felelős első alelnöke kifejtette: „A VASS-sztenderd nagy előnye, hogy a Volkswagen a más üzemeiben alkalmazott gyártási terv szerint méretezheti azt.” Az alelnök hangsúlyozta: „Az új VASS-sztenderd fontos lépés a Volkswagen gyártási folyamatainak további digitalizációját illetően. A sztenderd számos előnnyel jár: a gyártóberendezések működési paraméterei egységesen szabályozhatók, biztosított a berendezések közötti zökkenőmentes kommunikáció, végső célként pedig növelhető a termelékenység és a termelés hatékonysága.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?

Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.

2024. május 17. 13:10

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59