COVID-19 adatelemzési verseny
Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) égisze alatt meghirdetett online versenyre a járványok életciklusával kapcsolatos, adatvezérelt megoldásokkal lehet pályázni.
A COVID-19 világjárvány egészségügyi, szociális és gazdasági szempontból is nehéz feladatok elé állította a döntéshozókat, és rendkívüli intézkedéseket tett szükségessé. Ezek segítenek a járvány terjedésének fékezésében, ugyanakkor hatalmas csapást mérnek a gazdaságra, ami recesszióhoz és hirtelen megnövekedő munkanélküliséghez vezet. Ebben a helyzetben különösen fontos, hogy a mobiltelefonok és a közösségi hálózatok adatait, a mesterséges intelligenciákat és a modern adatelemzési módszereket bevetve modellezni lehessen a járványok viselkedését.
A versenyre nem gyógyszer vagy vakcina fejlesztésével kapcsolatos ötleteket várnak, hanem kifejezetten adatokon alapuló riasztó- és monitoring-rendszerekkel, különböző régiókra, populációkra és korcsoportokra vonatkozó adatelemzési és adatintegrációs módszerekkel lehet nevezni. Az eseményre április 27-ig pályázhatnak hallgatók, start-upok, kis- és középvállalkozások, nagyvállalatok, illetve az ezek képviselőiből álló csapatok. A versenyre legfeljebb 15 csapatot válogatnak be, amelyek 15 ezer dolláros összdíjazásért versenyezhetnek, emellett néhányan hat hónapra szóló anyagi támogatást is kaphatnak ahhoz, hogy teljesen kifejlesszék az általuk benyújtott ötletet. A beérkezett pályamunkákat gazdasági és skálázhatósági szempontok, illetve a járvánnyal szembeni védekezésben mért hatékonyság alapján értékelik.
A részletes pályázati kiírás és regisztrációs felület ezen a honlapon található angol nyelven, további információ a szervezőktől kérhető e-mailben.
Kapcsolódó cikkek
- Érintésmentes testhőmérséklet-mérés a SOTE Klinikán
- Ilyen volt 2020 első negyedéve a hazai munkaerőpiacon
- Koronavírus: hasonló digitalizációs problémákkal küzdenek a magyar és az amerikai cégek
- Nyugdíjastérképpel segíti az önkormányzatokat egy hazai vállalat
- Eldobható papír szájmaszkot fejlesztett egy magyar nyomda
- Egészségügyi dolgozóknak és hátrányos helyzetűeknek adott támogatást a HungaroControl
- Négy fal a nagyvilág - Szívünkből köszönjük!
- A tartósan tiszta otthon titka a tudatos takarítás
- Vállalati stratégiává vált a digitális munkahelyek kialakítása
- Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.