A Telekom bemutatja a „MagentaFilm” Magyar Mobilvideó Fesztivált
Idén MagentaFilm Fesztivál néven rendezik meg a tavaly indult, és Prof. Karl Bardosh, a mobilfilmgyártás úttörőjének nevéhez köthető Magyar Telefonfilmes Fesztivált. A nemzetközi szinten elismert rendezvény a globális helyzethez igazodva az online térben kerül megrendezésre, azonban ez nem vesz el a verseny élményéből. Épp ellenkezőleg: a Magyar Telekom főtámogatóként gondoskodik a digitális lehetőségek teljeskörű kihasználásáról.
Nagyjátékfilmek, reklámok is készültek már mobilkamerával, de vajon itthon hogyan használjuk ki a digitális eszközeink nyújtotta lehetőségeket? Erre a kérdésre keresi a választ Prof. Karl Bardosh filmrendező és egyetemi tanár is, aki tavaly első ízben rendezte meg itthon a Magyar Telefonfilmes Fesztivált, amelynek nemcsak ötletgazdája volt, de zsűrielnöke és szószólója is. Százados Ábel ennek a versenynek a befutójaként jutott ki tavaly Cannes-ba, és ott különdíjat kapott a zsűritől, mint a legfiatalabb filmkészítő http://globalshortfilmawards.com/mobile-cinema-2019/. A versenyen résztvevőket Bardosh professzor fél évszázadnyi tapasztalatával mentorálja, megnyitva előttük a nemzetközi lehetőségek tárházát.
Ahogy a legtöbb művészeti ág, úgy a film is a mondanivalójától válhat igazán sikeressé: jelenleg egy olyan globális történetnek vagyunk nemcsak szemlélői, hanem átélői is, amely egyikünket sem hagy érintetlenül. A koronavírus helyzet életünkre gyakorolt hatása ezért az idei MagentaFilm Fesztivál kiemelt témája: „Életünk a négy fal között – a koronavírus-helyzet egyéni szemszögből”
Hogy a kreatív digitális megoldásokra felhívja a figyelmet, idén a Telekom főtámogatóként csatlakozik a Fesztiválhoz, mely korosztálytól függetlenül lehetőséget és inspirációt ad arra, hogy az okostelefon tulajdonosok megmutassák, mennyi mindenre képesek az eszközükkel. A Telekom mobiltelefonos filmkészítésről szóló, ismeretterjesztő mentor live-ra is készül az esemény Facebook oldalán, mindenekelőtt Karl Bardosh professzorral, emellett Deák Kristóf Oscar-díjas rendezővel és Regős Ábel rendezővel.
Az elismert filmesekből álló szakmai zsűri - melynek elnöke Prof. Bardosh és társelnöke Kovács András Péter, a Telekom marketingkommunikációs vezetője - által kiválasztott 10 legjobb filmet bemutatják a New York-i Egyetem telefonfilmes seregszemléjén, valamint ezen filmek nevezésre kerülnek a Cannes-i filmfesztiválhoz kapcsolódó Marche du Film fesztiválon. A 10 legjobb film közül az arra érdemesnek alkotónak a zsűri odaítél egy tárgyi díjat is, ami egy DJI Osmo képstabilizátor.
A Telekom a tartalmi hozzájárulás mellett komoly lehetőséggel is megjutalmazza legtehetségesebb alkotók egyikét: az arra érdemes alkotóval egy maximum bruttó 1 000 000Ft értékű szerződést köt a vállalat, melynek révén a kiválasztott pályamű bekerülhet a Telekom reklámszpotjába, így országos ismeretséget szerezve. Emellett pedig a MagentaKraft nevű platformján keresztül bruttó 350, 180 és 60 ezer forintos különdíjakkal is jutalmazza a Telekom azokat a pályázókat, akik filmjükben a digitalizáció adta megoldásokat keresik, illetve bemutatják a digitális összefogás erejét a jelenlegi kényszerű izoláció közepette.
Hogyan birkózunk meg a bezártsággal, hogyan változtatja meg mindennapjainkat a járványhelyzet? Ezekre a kérdésekre is várja a választ a rangos szakmai zsűri 2020. május 15-ig, max. 3 perces, mobillal rögzített alkotások formájában. Hogy a leadott pályamű dokumentumfilm, rövidjátékfilm, zene klip vagy animációs film, csak az alkotón múlik. Az elkészült rövidfilmeket WeTransfer, vagy Google Drive linkekként várja a Fesztivál zsűrije a palyazat@magentafilmfeszt.com címen. A versenyből automatikusan kizárásra kerülnek a pornográf, politikai és vallási témájú alkotások, az elkészítéskor pedig kérjük az alkotókat, hogy a szociális távolságtartás érdemében legalább 1.5-2 méter távolságra legyenek egymástól azok, akik a forgatáson részt vesznek, illetve a szervezők javasolják, hogy a film készítése során is lehetőség szerint mindenki maradjon saját otthonában.
A részletes pályázati kiírás és információk a fesztivál állandóan frissülő Facebook oldalán olvashatók.
Kapcsolódó cikkek
- VOLT: megarobot épül a használt mobilokból
- Elindult az új iPhone SE előrendelése a Vodafone-nál
- A Telekomnál április 24-től elérhető az új iPhone SE
- Az Apple Watch Series 5 megvásárolható a Telekom webshopjában
- A Vodafone Magyarország köszönti a Magyar Telekomot az 5G klubban
- A koronavírus 4 napon át életben maradhat a mobiltelefonokon
- Sokszínű alkotói lehetőségek a Galaxy S10 és Galaxy Note10 új funkcióival
- A Telekom elindítja kereskedelmi 5G szolgáltatását
- Piacvezető a Telekom az online mobiltelefon- és tablet értékesítésben
- A Magyar Telekom hamarosan elindítja kereskedelmi 5G szolgáltatását
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.