Ingyenes segélyvonal egészségügyi dolgozóknak

forrás: Prím Online, 2020. május 14. 09:37

Ingyenesen hívható zöld számon várják a szakemberek azon Szegeden dolgozó egészségügyi dolgozók megkeresését, akik úgy érzik, lelki támogatásra van szükségük. A ’Segítők’ nevű önkéntes csoport szakemberei a 06-80-620-008-as számon fogadják a hívásokat, amelynek hátterét technikai és műszaki hozzájárulásként a Telenor biztosítja.

Számos egészségügyi dolgozó hónapok óta, szünet nélkül dolgozik a frontvonalon, napi szinten kitéve magukat nem csupán a vírus okozta veszélynek, de az azzal járó komoly lelki megterhelésnek is. Sürgősségi osztályokon, fertőző osztályon dolgozó orvosok, ápolók, nővérek, beteghordók, és a Szegeden és környékén dolgozó háziorvosok. Egészségügyi dolgozók, akik másoknak segítenek. De őket ki támogatja?

 

A ’Segítők’ önkéntes csoportjának szakemberei közül néhányan a Szegedi Tudományegyetemről, mások Budapestről és Szolnokról kapcsolódtak be. Az általuk alkotott lelkes közösség annak érdekében fogott össze, hogy kapaszkodót nyújtsanak azon egészségügyi dolgozóknak, akik úgy érzik, lelki támogatásra van szükségük a jelenlegi helyzetben. Az összefogást kezdeményező szakemberek ugyanis nagyon sok megkeresést kaptak az elmúlt időszakban, és szerettek volna a maguk módján segíteni. Abban tudnak támogatást nyújtani, hogy meghallgatják azokat, akik hozzájuk fordulnak, mert úgy gondolják, hogy van olyan élethelyzet, amikor egy támogató beszélgetés segíthet tovább lépni. A kezdeményezés mögé a Szegeden munkáltatóként is jelenlévő Telenor állt, díjmentesen biztosítva a zöld szám műszaki és technikai hátterét.

 

A szakemberek ingyenesen hívható segélyvonalat indítottak, amely hétköznapokon 14-22 óráig érhető el.

 

A 06-80-620-008-as zöld számon fogadja a 11 szakember a szegedi frontvonalbeli egészségügyi dolgozók hívásait. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

K&H: négy lépésben a planetáris szuperintelligencia felé

Az emberi gondolkodáshoz hasonlóan működő gépi intelligencia megjelenését szakértők még igen távoli lehetőségként értékelik. Ugyanakkor az MI fejlődése gyorsuló ütemben zajlik. A valódi kérdés nem az, hogy mikorra válik valósággá ‒ hiszen itt van velünk, a mindennapok része. Sokkal inkább úgy kell feltenni a kérdést, hogy milyen fázisokon keresztül alakul ki, és a végén mit hozunk ki belőle mi, emberek – mondja Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

2024. május 12. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36