Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat

forrás: Prím Online, 2021. április 30. 15:30

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az egyedüliként pályázatot benyújtó Karc FM Média Kft.-t hirdette ki nyertesnek a Budapest 95,3 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázaton e heti ülésén. A tanács engedélyezte, hogy egy velencei és egy dunaújvárosi helyi rádió hálózatba kapcsolódjon a budapesti Best FM-mel. A testület a 2020-as adatszolgáltatási kötelezettségek mulasztása miatt bírságokat is kirótt összesen tizenegy rádióra és televízióra.

A tanács megállapította, hogy a Budapest 95,3 MHz körzeti rádiós frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese a lehetőségre egyedül pályázó vállalkozás, a Karc FM Média Kft.

 

A szolgáltatók kérelmére a testület engedélyezte, hogy a Velencén szóló 90,4 Rádió 1 és a dunaújvárosi 93,1 Rádió 1 helyi kereskedelmi rádiók május 5-étől hálózatba kapcsolódjanak a Budapest 99,5 MHz frekvencián sugárzó Best FM-mel, és emiatt 90,4 Best FM és 93,1 Best FM néven sugározzanak, valamint arculatukat is ennek megfelelően változtassák meg. A grémium véglegesítette a Szekszárd 102,5 MHz-re és a Komló 91,4 MHz-re szóló közösségi, valamint a Pápa 95,7 MHz-re szóló kereskedelmi jellegű pályázati felhívásokat. A szekszárdi és a komlói frekvenciákra május 31-én és június 2-án, a pápaira pedig június 9-én lehet beadni a pályázati ajánlatokat. A Médiatanács emellett felkérte az NMHH-t a Budapest 102,1 MHz, a Kalocsa 94,5 MHz, a Dunaföldvár 104,1 MHz, a Tapolca 101,8 MHz, a Veszprém 94,6 MHz, az Esztergom 92,5 MHz, a Szombathely 107,4 MHz és a Zalaegerszeg 92,9 MHz frekvenciaterveinek kidolgozására is. 

 

Az NMHH ellenőrizte a médiaszolgáltatók adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítését a 2020. január 1. és március 31. közötti időszakban. A médiatörvény alapján a médiaszolgáltatók meghatározott köre köteles havonta adatokat szolgáltatni, hogy a Médiatanács ellenőrizhesse a műsorkvótákra vonatkozó előírások betartását. Összesen három rádió és nyolc televízió médiaszolgáltatója nem teljesítette határidőre az adatszolgáltatást, emiatt bírságot kell fizetniük, míg két szolgáltató felszólítást kapott, hogy 30 napon belül tegyenek eleget kötelezettségeiknek. A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14