Lezárult a 2021. évi Startup Plastic Surgery akcelerátor program
A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első olyan hazai startup akcelerátor program, amely a műanyagok által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokra megoldást kínáló ötletek megvalósulását támogatja. A Planet Budapesten megrendezett ünnepélyes díjátadón a különdíjakat olyan pályamunkák vihették haza, mint az újrahasznosított alapanyagokból előállított fogkefét tervező Skoonex és a fenntartható csomagolású környezetbarát termékeket szállító Standardgreen.
Immár második alkalommal rendezték meg a Startup Plastic Surgery akcelerátor programot lezáró versenyt december 1-jén. A Klímainnovációs Közösség által indított kezdeményezés az első olyan startupoknak szóló program Magyarországon, amely a műanyaghasználat újragondolását és a műanyagot érintő kihívások kezelését célzó startupoknak kínál segítséget. A négyhónapos közös munkát lezáró végső megmérettetésen, amely a programot szponzoráló KPMG székházában zajlott, öt díjat osztottak ki. Az eredetileg egy versenyzőnek szánt fődíjat végül két startup is elnyerte, így a Prometheus 42 és Moseanic a Hiventures programján keresztül fejenként 15 millió forintos gyorsított befektetéssel gazdagodott. A verseny főtámogatója, a Rossmann által felajánlott különdíjat a Skoonex vihette haza: a nagyvállalat vállalást tett a startup termékeinek forgalmazására. A program előfinanszírozójaként és szakmai támogatójaként csatlakozó PANNON Pro Innovations különdíját pedig a Skoonex és a Standardgreen nyerték el, akik a tanácsadó cég további 2 hónapos szakmai coachingjában részesülhetnek.
A fődíjas Prometheus 42 elnevezésű startup akár extrém mértékben szennyezett műanyag hulladékok villanyárammá történő átalakításával foglalkozik, újszerű technológiájuk segítségével energia és nyersanyag is helyreállítható. A terv érdekessége, hogy a folyamat végén a keletkezett széndioxid visszanyerését is lehetővé teszi. A szintén gyorsított befektetést érő Moseanic ötlete egy olyan új egyedi és karakteres megjelenésű tengeri műanyagdarabokból és természetes ásványi összetevőkből álló anyagkeverék, amely leginkább az építészeti felületek megújításában hozhat áttörést, ám számos hétköznapi tárgy alapanyagául is szolgálhat. A különdíjas Skoonex egy két elemből álló, környezetbarát fogkefével szerezte meg a zsűri elismerését, amely újrahasznosított alumínium vázból és cserélhető, 100 százalékban újrahasznosítható műanyag fejből áll, ám a végső cél egy teljesen műanyagmentes, a hagyományos társaihoz hasonlóan hatékony fogkefe megalkotása. A Standardgreen elsősorban lakossági felhasználók részére kínál online elérhető, egységesített visszaváltható göngyöleg csomagolásban elérhető környezetbarát termékeket, amelyekkel alapjaiban megváltoztathatják a fogyasztói „vedd meg és dobd el” magatartást.
A négyhónapos Startup Plastic Surgery program során a startupok rendszeres üzleti coaching, iparágspecifikus mentorálás, workshopok és networking események segítségével piacképessé formálhatták kezdetleges ötleteiket, és konzultálhattak jelentős iparági szereplőkkel, például a zsűriben is helyet foglaló Tom Szakyval, a TerraCycle vezérigazgatójával és alapítójával. A program létrejöttét támogató Mastercard, Nestlé, KPMG, PANNON Pro Innovations, Hiventures és a főszponzor Rossmann számára kiemelten fontos az innováció és a feltörekvő kreatív gondolkodók ösztönzése, ezért szakmai tudással és anyagi hozzájárulással is segítették a kezdeményezést.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB és a Zume felgyorsítja az egyszer használatos műanyagokról történő átállást
- Energiahatékonysági és környezetvédelmi díjakat vett át a Körber
- Az Alstom szállíthatja az Egyesült Királyság első hidrogénhajtású vasúti flottáját
- Előre jelzi a zöldhullámot a legújabb bécsi közlekedési app
- Az ABB bejelentette a Formula-E-t érintő éghajlatvédelmi kezdeményezéseit
- A tettek mezejére, közös cselekvésre hív az E.ON új kampánya
- Minden hetedik autó karbonkibocsátását tudná megspórolni Európa az 5G-vel
- Kapcsoló egy fenntarthatóbb jövőhöz
- Évi több mint 4,5 tonna műanyagot takarít meg tévégyártáskor a Hisense
- Zöld e-kereskedelem: mit gondolnak a vásárlók?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.