Százmilliós befektetést kaphat a RECASH
Hétfőn éjfélkor zárul a RECASH nevű magyar mobilapp közösségi finanszírozási kampánya a Tőkeportálon. A PSD2 alapú automatikus pénzvisszatérítő applikáció az első olyan hazai fintech cég, amely crowdfunding kampányt indított. Bár a cég hivatalosan hétfőn éjfélig várja a befektetők szándéknyilatkozatait, már most túlteljesítették az eredetileg kitűzött minimum tőkecélt.
Péntek reggelig 94 189 100 Ft értékben, 320 befektető jelezte befektetési szándékát a RECASH nevű mobilappot fejlesztő társaságba a Tőkeportálon. A közel százmilliós érték már az eredetileg kitűzött cél 117,6 százaléka, azonban hétfő éjfélig várhatóan további milliókkal nőhet a közösségi befektetés összege.
A RECASH az első olyan fintech cég lehet, amely Magyarországon sikeres crowdfunding kampányt bonyolít le. A PSD2 alapú automatikus pénzvisszatérítő applikációba már húszezer forinttal be lehet szállni, amely lehetőséggel számos felhasználójuk is élt, de büszkélkednek egy tizenötmillió forinttal beszálló angyallal is. Ők a befektetésük mértéke szerint kapnak tulajdonrészt a kampány lezárulta után. A tulajdoni arányok pontosan még nem ismertek, hiszen egészen hétfő éjfélig bárki jelezheti befektetési szándékát. Erre a projektgazdák is számítanak: várakozásaik szerint még milliók érkezhetnek a RECASH-hez.
A közösségi befektetők nem véletlenül látnak fantáziát ekkora számban a mobilapplikációban. Zádor Balázs, a RECASH egyik alapítója elmondta: a különleges tevékenységi engedélyük révén olyan szolgáltatást nyújtanak, amire folyamatosan nő az igény. Két célcsoportot szolgálnak ki: a felhasználóit, akiknek a letöltést követően semmi teendőjük nincs, hogy a bankkártyás vásárlásaik után órákon belül pénzvisszatérítést kapjanak, és a kereskedelmi partnereit, akik e kedvezményeket (köztük a ROSSMANN, a Praktiker, PENNY, Foodpanda és mások) biztosítják, cserébe a nyers és feldolgozott adatokért, amivel azok nagyságrendekkel tudják javítani marketingtevékenységük hatékonyságát. Ez pedig a jövő marketingje.
Kató Tamás, a Foodpanda média vezetője elmondta: „a RECASH, bár csak most indult, hatékony online marketing eszköz lehet a nagyvállalatok számára."
Az indulás óta eltelt szűk egy év alatt 25 ezer feletti organikus regisztrációt könyveltek el, amit jelentős eredménynek tartanak. A kapott tőkéből a sales tevékenységet fogják erősíteni, amivel a partneri kört bővítik, és külföldi piacokra is kilépnek. A cashback egy dinamikusan növekvő szegmense a fintech piacnak, amely az előrejelzések szerint 2024-ig egy 200 milliárd dolláros iparággá nővi ki magát. Nem csoda, hisz a cashback promóciókat előtérbe helyező szolgáltatók és viszonteladók több, mint kétszeresére tudják növelni eladásaikat kevesebb, mint egy év leforgása alatt.
A Tőkeportálon a felhasználói hitelesítést és befektetői tudástesztet követően lehet kérni a befektetési lehetőség megtekintését; a teljesen online befektetési folyamat révén a RECASH befektetési lehetőség iránt érdeklődők névre szóló részvényhez jutnak, amit a társaság tervei szerint egy, a növekedési szakaszt követő tőzsdei bevezetésben, vagy egy felvásárlásban tudnak majd értékesíteni.
Kapcsolódó cikkek
- A Direct One-nal magaddal viheted a tévéd, bárhová is mész!
- Fenntarthatóra hangolva
- Végre egy kismama app, ami a leendő apukáknak is segít
- Közösségi finanszírozási kampányt indított az első európai PSD2 pénzvisszatérítő applikáció
- Sokat tehetünk a balesetmentes ünnepekért
- Applikáció-központú digitális hűségprogramot fejlesztett a MOL
- A papíralapú névjegykártya már a múlté
- Közösségi közlekedés a zöld jövőért
- Nem hagyják magukra az ukrán munkavállalókat
- Szélütéses betegeknek segít egy mobilapp
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.