Világcsúccsal nyert Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén a Széchenyi-egyetem csapata
Az első helyen végzett a győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata, a SZEnergy Team Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén, a Shell Eco-marathonon a hollandiai Assenben a hétvégén. A győriek járművükkel 1 kilowattóra energiával világrekordot jelentő 284 kilométert tudtak megtenni, s ezzel olyan nagy műszaki egyetemek csapatait előzték meg, mint a müncheni, a toulouse-i vagy a milánói.
A Széchenyi István Egyetem energiahatékony járművet fejlesztő hallgatói csapata, a SZEnergy Team 2019-ben mutatta be SZEmission névre keresztelt járművét. Az azóta eltelt időszak az autó tökéletesítéséről szólt, a karosszéria alatt szinte teljesen kicserélődött a technika, amely a hétvégén befejeződött hollandiai Shell Eco-marathon elnevezésű versenyen meghozta gyümölcsét: a csapat világrekorddal zárt az élen. A SZEmission fölényét jelzi, hogy négy különböző mérési szakaszban, eltérő időjárási körülmények között is a legjobb eredményt produkálta.
„Az elmúlt három évben alaposan kiismertük az autót, és a fejlesztéseink is beváltak. Emellett olyan professzionális tudásbázist építettünk, amelyből most tudtunk meríteni. Rutinos tagjaink versenytapasztalata is sokat segített” – ecsetelte Miklós Máté csapatvezető.
Mindenkit megelőztek: a SZEnergy Team tagjai joggal emelhették a magasba a kezüket a győzelem után a hollandiai Assenben.
A sikerhez Palkovics László technológiai és ipari miniszter is gratulált, úgy fogalmazva, a nemzetközi megmérettetések elősegítik a fiatal tehetségek, egyetemi csapatok bevonását az ipari átállásba, a zöldmegoldások elterjesztésébe, a technológiai fejlesztésekbe. A kimagasló teljesítményhez a tárcavezető szavai szerint hozzájárult az is, hogy a győriek az egyik legkiválóbb hazai kutatási infrastruktúra, a ZalaZONE járműipari tesztpálya világszinten is ritkaságszámba menő képességeire támaszkodhattak munkájukban.
„Az eredmény megerősít bennünket kitűzött céljainkban: olyan egyetemet építünk, amely Közép-Európa meghatározó tudásközpontja, a nemzetközi ranglistákon előkelő helyen jegyzett, és szoros kapcsolatot ápol az ipari vállalatokkal” – fogalmazott a siker kapcsán Knáb Erzsébet, a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke.
Úton a győzelem felé a Széchenyi István Egyetem járműve a hollandiai pályán.
„Ez a fantasztikus eredmény egyszerre mutatja gyakorlatorientált képzéseink színvonalát és tehetséggondozásunk minőségét, egy olyan kulcsfontosságú ágazathoz kapcsolódóan, mint a járműipar. A siker elérésében fontos szerepet játszottak azok a keretek, feltételek, amelyeket intézményünk a modellváltásnak köszönhetően a korábbiaknál hatékonyabb, rugalmasabb formában tud biztosítani többek között az oktatás és a hallgatói csapatok számára is” – hangsúlyozta Filep Bálint, a Széchenyi István Egyetem elnöke.
A SZEnergy Team mentorálását a győri egyetem Járműipari Kutatóközpontja végzi. Dr. Szauter Ferenc központvezető kifejtette: a csapat tevékenysége, sikere a vállalatok számára is hasznos. „Hallgatóink olyan tömegoptimalizálási feladatokat oldottak meg és olyan energiaoptimalizálási algoritmusokat dolgoztak ki világszínvonalon, amelyek az iparban másutt is alkalmazhatók lehetnek. A tömegcsökkentés növeli a jármű energiahatékonyságát, de nemcsak energiát spórolunk általa, hanem drága nyersanyagokat is” – emelte ki Szauter Ferenc.
Kapcsolódó cikkek
- Német fiatalokkal közösen kutattak a Széchenyi István Egyetem közlekedésmérnök szakos hallgatói
- SZEnergy: A világ legjobbjai között a Széchenyi István Egyetem hallgatói versenycsapata
- A globális ipar felgyorsítja az energiahatékonysági beruházásokat
- Ipar 4.0 szakmai díjjal ismerték el a Széchenyi István Egyetem ipari digitalizációs vállalati megoldásait
- A Széchenyi István Egyetemen elindult a Huawei több tízmillió forintos ösztöndíjprogramja
- Innovatív képzési programban vehetnek részt a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen
- „Kiváló kutatási infrastruktúra” címet kapott a JKK
- Új utakon jár a Széchenyi-egyetem a mérnökképzésben
- A legmodernebb autóipari fejlesztéseibe engedett bepillantást a Széchenyi-egyetem és az Audi Hungaria
- Mi kell a sikeres vállalkozáshoz? Erre adott a választ a Széchenyi-egyetem Spinoff Klubja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Elhunyt Zsakó László, a hazai számítástechnika tanárképzés elindítója
Életének 67. évében elhunyt Zsakó László, az ELTE Informatikai Kar Média- és Oktatásinformatika Tanszék nyugalmazott egyetemi docense, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Tehetséggondozási Szakosztályának vezetője.
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.