Jóval tudatosabban vásárolunk online 2022-ben, mint eddig bármikor

forrás: Prím Online, 2022. június 25. 15:59

Az online vásárlóknak mára tökéletesen bevált rutinjuk van arra, hogyan bonyolítanak le egy webshopos vásárlást. A döntést nagyban befolyásolja, hogy a vevő ismeri-e már a webáruházat, milyenek a tapasztalatai. Amennyiben pozitív élményei vannak, szívesebben választja a bevált webshopot, még ha a termék ára magasabb is valamennyivel, mint máshol. A vásárlók ma már jóval alaposabban tájékozódnak a webáruház és a mögötte álló cég valódiságáról, mint pár évvel ezelőtt. 

A vásárlók egy része szívesen veszi, ha van mód személyes átvételre is, de ha kedvező a házhozszállítás, akkor inkább ezt a megoldást választják. Ami a legfontosabb a vevőnek: minél előbb kézben tartani a vásárolt árut – derül ki a Lumenet.hu magyar világítástechnikai webáruház kutatásából.

 

Tájékozódunk, mielőtt vásárolunk

Zabari István

Mindenki számára egyértelmű, hogy a koronavírus-járvány alaposan átrendezte a webshopok piacát. A webáruházak gombamód szaporodtak, hiszen sok kereskedőnek ez jelentette a túlélést. A vásárlók is rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek az elmúlt több mint egy év alatt. „Az online vásárlás ma már olyan természetes lett minden területen, amit pár éve még el sem tudtunk volna képzelni. Természetesen ehhez a Covid-járvány nagyon nagy mértékben hozzájárult. A vevők szokásai is átalalultak. Egyre tudatosabban választanak webáruházat, nem az ár az elsődleges befolyásoló tényező. Megnézik más vevők véleményét, az áruház értékelésit. Egy-két negatív komment még nem befolyásolja őket, de a megkérdezettek közel fele nem vásárol olyan áruházban, amelyről több negatív véleményt is talál, hiába olcsóbb az ár” – hívta fel a figyelmet Zabari István, a Lumenet alapító-tulajdonosa és az Ecommerce Hungary alelnöke.

 

Ami igazán számít: mikor kapjuk meg a terméket

Rendkívül érzékenyek azonban a vevők a szállítás és átvétel módjára, illetve annak idejére. „Egyértelműen látszik, hogy a vevők az online vásárlások esetében is minél előbb hozzá akarnak jutni a termékekhez. Míg korábban abszolút természetes volt mondjuk az 5 napos szállítási, átvételi időintervallum, mára ez  lerövidült. A válaszadók mintegy háromnegyede csak akkor vásárolja meg a terméket, ha az készleten van, és át tudja venni már aznap személyesen, vagy rövid szállítási határidővel megoldható a kézbesítés. Pontosan tudni szeretné a vevő, mikor lesz nála a termék, nem elég egy egyhetes időintervallumot megadni” – ismerteti a kutatás egyik fontos tanulságát Zabari István.

 

 

Csomagpont, futár és személyes átvétel is jöhet

A vásárlók közel 70 százaléka vegyesen választ az átvételi módok közül, beleértve a személyes átvételt, a csomagpontkokat és a házhoszszállítást. Körülbelül egyenlő arányban vannak azok, akik csak személyes átvétellel, kizárólag házhoszszállítással vagy pedig csomagpontos kézbesítéssel vásárolnak. „A megnövekedett igény a gyors kézbesítésre hatalmas feladat elé állította és állítja most is a webkereskedőket. A vevő nagyon hamar elpártol egy adott webshoptól, ha csalódik, hiszen könnyen talál helyette másikat. Mindenképpen mérlegelni kell ma egy webáruháznak, hogy képes-e a cég önállóan, megfelelő gyorsasággal és minőséggel teljesíteni a rendeléseket és kezelni az ügyfeleket.” – mutat rá a Lumenet.hu ügyvezetője. 

 

Az ingyenes szállítás mindig jól jön

A futárcégek közül egyértelműen a nagyobbakat ismerik a legtöbben és szívesebben is választanak házhozszállítást, ha valamelyik ismert futárszolgálat végzi a kézbesítést. Ennek ellenére többségében a kisebb szállítócégekkel is elégedettek a vevők. Sarkalatos kérdés a vevők számára, hogy mikor ingyenes a szállítás, ami természetesen a kereskedőnek pénzbe kerül. A középút általában a csomagpontos kézbesítésnél 10 ezer, házhozszállításnál 20 ezer forintos határ. A kutatásban megkérdezettek közel 28 százaléka elvárja, hogy 10 ezer forintos vásárlás felett ne kelljen fizetnie csomagpontos kézbesítésért, házhozszállításnál pedig a megkérdezettek legnagyobb része 20 ezer forint felett elvárja az ingyenes szállítást, mindössze 12 százalék nyilatkozott úgy, hogy csak abban az esetben rendel, ha bármilyen összegnél ingyenes a szállítás.

 

A Lumenet.hu kutatásában elsősorban arra kereste a választ, mi alapján választ egy vásárló a webáruházak között 2022-ben, mennyire befolyásolja döntését a termék ára, kiszállítás díja, módja, gyorsasága, a webshop felépítése, a mögötte álló háttér. A kutatás országosan, online készült, több mint 1000 fő részvételével.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt

A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.

2024. május 18. 12:15

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59