A BME csapata bejutott a Portugál Űrügynökség európai rakétakilövő versenyére
Európa legnívósabb nemzetközi rakétaversenyére jutott ki a BME Suborbitals, a Műegyetem fiatal mérnökjelöltjeiből álló csapata egyedi fejlesztésű rakétájukkal. Az European Rocketry Challenge 7 napos eseményén Európa legjobb egyetemeinek hallgatóival mérik össze tudásukat Portugáliában.
A BME Suborbitals, a Budapesti Műszaki Egyetem mostanra 50 főből álló csapata 2021 elején alakult azzal a céllal, hogy szakmai közösségként fogja össze az űripar iránt érdeklődő hallgatókat, fiatalokat. A csapat korábban már a legelső általuk fejlesztett rakétával 2. helyezést ért el a nemzetközi Big Rocket Competition versenyen, idén pedig hazánkat képviselhetik az Európa legelismertebb sportrakéta eseményeként számon tartott European Rocketry Challenge-en.
A nemzetközi versenyt a Portugal Space Agency (Agência Espacial Portuguesa) azzal a céllal hozta létre, hogy ösztönözze a fiatal mérnökjelölteket az innovatív megoldásokra, ezáltal hozzájárulva technológiai készségeik fejlesztéséhez. Az European Rocketry Challenge megmérettetésére a legjobb európai egyetemekről csak 25 csapat jutott be. Az értékelés során a zsűri a műszaki megvalósítását, a repülés minőségét és a csapat dinamikáját is figyelembe fogja venni.
“Csapattagjaink közül sokan már egészen fiatal koruk óta annak szentelik életüket, hogy rakétákat, műholdakat vagy más űrkutató eszközöket tervezhessenek. Hatalmas kihívás egy rakétát önállóan, szinte teljesen a nulláról kifejleszteni, ugyanakkor nem lehetetlen, és az a tudat, hogy hazánkban úttörőként foglalkozhatunk egyetemi rakétafejlesztéssel, folyamatosan visz minket előre. Büszkék vagyunk rá, hogy csapattagjaink kitartó és fáradhatatlan munkájának köszönhetően eljutottunk odáig, hogy elsőként képviselhetjük Magyarországot és egyetemünket a legnagyobb európai rakétaversenyen, ezzel is erősítve hazánk űrkutatásban betöltött szerepét” – mondta el Hafner Zoltán, a BME Suborbitals csapatkapitánya.
Kapcsolódó cikkek
- 2030-ra várható a 6G, amivel beköszönthet a következő ipari forradalom
- Világhírű Cloud és Big Data szakértő Magyarországon
- Kiállításon mutatják be a Műegyetem elmúlt 240 évét
- Ezrek látogattak el a hibrid Műegyetemi Állásbörzére
- 51. alkalommal, hibrid változatban rendezik meg a Műegyetemi Állásbörzét
- A fizetés miatt váltanának a legtöbben munkahelyet
- A Műegyetem mesterképzései újból az élen
- A jövőbiztos energiaellátást kutatja a BME és az MVM
- Átlag feletti jövedelemre számíthatnak a BME-n végzettek
- Hazánkban elsőként a Műegyetemen indul űrmérnök és építmény-informatikai képzés
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.