Forradalmi áttörést ért el az ElevenEs akkumulátorcella fejlesztésben
Európa első és legnagyobb, teljes mértékben piaci felhasználásra alkalmas LFP (lítium-vasfoszfát) akkumulátorcelláját az ElevenEs alkotta meg, az akkumulátorcellák fejlesztésének úttörőjeként. A legelső darabok 2023 első negyedévében jutnak majd el az ügyfelekhez tesztelés céljából. A vállalat bejelentette, hogy az EDGE névre keresztelt akkumulátorcelláját az EIT InnoEnergy éves rendezvényén, a The Business Booster keretein belül fogja bemutatni, amelyet idén szeptember 28-án, illetve 29-én Lisszabonban rendeznek meg.
Az LFP technológia – amelynek részesedése a Bloomberg NEF jelentése szerint 2022-ben eléri a globális akkumulátorpiac 40 százalékát – magasabb biztonsági mutatókkal, alacsonyabb költségekkel és fokozott fenntarthatósággal jellemezhető, miután az előállításhoz sem nikkel, sem kobalt nem szükséges. A biztonságossága mellett az LFP akkumulátorok élettartama kétszer olyan hosszú, mint a legelterjedtebb konkurens technológiáké. Az utóbbi hónapok során az olyan vezető autóipari vállalatok, mint a Tesla, a Volkswagen, a BMW, a Mercedes vagy a Ford, már megkezdték az LFP cellák bevezetését.
„Több mint 500 laboratóriumi mintacella legyártásával és tesztelésével a hátunk mögött, kifejlesztettük a cella végleges kémiáját és kialakítását, miközben 50 fős nemzetközi csapattá nőttük ki magunkat. Terveink szerint még az idén 300-500 MWh-ra bővítjük a gyártási kapacitásunkat. Bízunk benne, hogy több stratégiai befektetővel is sikerül partnerkapcsolatra lépnünk, hogy gyorsítsuk a növekedésünket” – mondta Nemanja Mikać, az ElevenEs vezérigazgatója, aki kiemelte, hogy a vállalat három különböző méretű prizma elrendezésű EDGE akkumulátorcellát fog kínálni. Ezek mindegyike versenyképes lesz a világpiacon a jelenleg elérhető összes tömegesen gyártott akkumulátorral szemben.
Az ElevenEs a multinacionális alumínium-feldolgozó vállalat, az Al Pack Group ipari spin-off projektje, amely vállalat közel három évtizedes tapasztalattal és know-how-val rendelkezik a nagy pontosságú alumínium-feldolgozás terén, ami az LFP akkumulátorok aktív részét képező elektródagyártás kulcsfontosságú eleme. A laboratórium és a K+F központ 2021 júniusa óta működik. Az gyártóüzem első fázisa 2023 januárjára készül el. A gigaüzemi termelés első szakasza (8 GWh) 2025 végére várható, évi 200.000 autó számára elégséges akkumulátorkapacitással.
Bár egyre több induló vállalkozás jelenti be terjeszkedési szándékát, az európai akkumulátorpiac továbbra is alulellátottnak számít. A termékfejlesztésben a gyors növekedés kulcsa a könyörtelen termékközpontúság és a jól végrehajtott iparosítási stratégia. Európában egyre nagyobb a kereslet a fenntartható módon és helyben készülő akkumulátorok iránt, így az európai akkumulátorgyártók megbízhatósága és vezető szerepe elengedhetetlenné válik a jövőre nézve.
Kapcsolódó cikkek
- A Huawei bejelentette a világ első grafénnel továbbfejlesztett lítium-ionos akkumulátorát
- A Continental új érzékelőket dob piacra
- Az uniós akkumulátor törvény késleltetése ellen tiltakoznak az iparág meghatározó vállalkozásai
- Leáldozóban az akkumulátoroknak?
- 6 tipp, hogy ne kelljen idő előtt cserélni a mobiltelefon akkumulátorát
- Óriás akkumulátorgyár épül a magyar határhoz közel
- Együttműködés a Mercedes-Benz, a Stellantis és a TotalEnergies között
- Termeljen áramot otthona tetőszerkezetén!
- Magyar akkumulátoripari szakértőket képez az EIT InnoEnergy
- A HONOR 4 tippje az akkumulátor élettartamának meghosszabbításáért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.