ABB Decoded podcast: Technológiák a zöldebb hajózásért

forrás: Prím Online, 2022. november 10. 18:27

Az ABB technológia-központú podcastjének, az ABB Decodednek legutóbbi epizódja a zöldebb, környezetkímélőbb hajózást szolgáló technológiákat tárgyalja. A téma alkalmas arra, hogy a fenntartható tengerhajózási ágazat fontosságára összpontosítsunk és globális párbeszédet folytassunk róla.

Világszerte az áruk több, mint 80 százalékát hajókon szállítják, és mivel ez a szám várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években, a tengeri szállítási ágazatnak egyértelműen támogatnia kell a fenntarthatóságot. A globális éghajlati kihívásra válaszul a tengerhajózási ágazat ambiciózus fenntarthatósági és karbonsemlegességi célokat tűzött ki. Az ABB 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiájának fontos része, hogy támogassa ügyfeleit és beszállítóit a kibocsátásuk csökkentésében, valamint, hogy 2030-ra karbonsemlegességet érjen el a saját tevékenységeiben. 

 

 

A podcastben Eero Lehtovaara, az ABB Marine & Ports divíziójának szabályozási, kormányzati és társadalmi kapcsolatokért felelős vezetője foglalkozik a motorok hatékonyságának javításával, az alternatív energiaforrások, például a hidrogén, vagy a villamos energia használatával és arra is rávilágít, hogy a digitális technológiák miként segíthetnek autonóm megoldásokat létrehozni a környezetbarátabb hajózás támogatására, emellett kitér a változó tengerhajózási szabályozással összhangban lévő technológiák fejlesztésének fontosságára is.  

 

Lehtovaara egyedülálló helyzetben van az ABB Marine & Ports divízióban, hiszen egyfajta közvetítői, kapcsolattartói szerepet tölt be a tengerészeti technológiák és a törvényi szabályozás képviselői között és azon dolgozik, hogy elősegítse a két terület érdekelt felei közötti megértést, emellett az ABB képviseletét is ellátja számos uniós és globális tengerészeti hatósággal, illetve nem kormányzati szervezetekkel folytatott tárgyalások során.

 

Eero Lehtovaara

 

„A tengerhajózási ágazat nagyobb hatékonyságra, megbízhatóságra, kiszámíthatóságra törekszik; céljai között szerepel, hogy a digitális technológiákból még több információt használjon fel” – magyarázza Lehtovaara. Számításai szerint a megoldások széles skálája játszik majd szerepet ezen célkitűzések elérésében. A zöldebb hajózás szempontjából elengedhetetlenek például azok az új technológiák, amelyek képesek a hajók energiahatékonyságát növelni, a tengerhajózásban használt alacsony szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagok előállítása és elterjedése, illetve az ilyen üzemanyagok előállítását szolgáló technológiák. 

 

Miközben folyik a megbízható és hozzáférhető alternatív üzemanyagok kifejlesztése meglévő technológiák már rendelkezésre állnak az energiahatékonyság növelésére, valamint a tengerhajózási ipar elektromos hajtásra történő átállítására. Lehtovaara elmagyarázza, hogy a digitalizáció hogyan gyorsítja fel az adatok és információk felhasználásának lehetőségét a már rendelkezésre álló technológiák lehetőségeinek továbbfejlesztésére. Például a kikötőkben az átfutási idők csökkentését célzó digitalizációs fejlesztések is hozzájárulhatnak a hajózás környezetbarátabbá tételéhez azáltal, hogy elősegítik és lehetővé teszik az erőforrás- és energiafelhasználás optimalizálását.  

 

A podcastben Lehtovaara a tengerhajózási ágazat jelenlegi helyzetéről szólva a következőket mondja: „Jelenleg rendkívül érdekes időszakot élünk a tengerhajózásban. Úgy vélem, hogy az információknak az összes érdekelt fél közötti tényleges megosztása az egyik legnagyobb dolog, amit még valóra kell váltani. A teljes kép átfogó kezelése valóban az adatokra támaszkodik. A vizsgálatok és az új megoldásokat kereső gondolkodás homlokterében jelenleg az áll, hogy hogyan kezeljük és dolgozzuk fel ezeket az adatokat, és a hajózási társaságok miként használják fel ezeket a rendszereikben; mindez természetesen nagyban függ a szabályozási kerettől is.”    

 

A podcast végén Lehtovaara kiemeli az iparág és a szabályozó hatóságok közötti kapcsolat döntő fontosságát, valamint a két fél közötti nyílt párbeszéd szükségességét. „Az iparág egészének – beleértve a szabályozó hatóságokat is – közös álláspontot kell kialakítania arról, hogy a technológiák mire képesek, milyen technológiák várhatóak és hol találjuk a szabályozási rendszerben azokat a hiányosságokat, amelyek megszüntetésén együtt kell munkálkodnunk.”  

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59