Megjelent az ARworks első VR játéka a Metaverzumban

forrás: Prím Online, 2023. január 16. 20:23

Az ARworks – Magyarország vezető üzleti VR/AR/Érintőképernyő és Metaverzum megoldásszállítója –  elkészítette első Oculus Quest-n futó Virtuális Valóság játékát és ehhez megnyitotta a Metaverzumban a játéknak otthont adó talán első Arénát, a SensoDome-t.

A SensoDome csak a digitális világban létezik de ugyanúgy sőt igazából egyszerűbben látogatható nézőként, mint egy igazi. Az érkezők avatárjukkal jelennek meg a nézőtéren, ahonnan nyomon követhetik a többi versenyző küzdelmét. E mellett többet is tud a valódi sportcsarnokoknál – ha nézőként kedvet kap hozzá, bárki  maga is rögtön játékossá válhat és ehhez csak játékra kell jelentkeznie a lelátón előtte lévő gombbal és a Dome tetején lévő eredményjelzőn azonnal követheti, hogy mikor kerül sorra. 

 

Avatarunkat a ma már piaci standardnak számító Ready Player Me avatar platformon lehet elkészíteni – ennek megfelelően választhatunk akár a miénkre tényleg hasonlító hajat, szemet, orrot, kezet, de teljesen kitalált, például szárnyas lényekké is válhatunk. 

 

 

A gladiátor-küzdelem jellegű játék során a SensoDome négy belső, színes kapujának – melyek, mivel a játék Virtuális Valóság alapú, körbeveszik a játékost –  valamelyikéből véletlenszerűen, egyre gyorsabban és gyakrabban érkező pörgő kockák elől kell elugrani. A cél minél több kocka kikerülése a rendelkezésre álló öt életből minél kevesebb felhasználásával. 

 

A színes kockák érkezhetnek szemből, oldalról vagy éppen a hátunk mögül. Mivel kockák egyre gyorsabban jönnek, a játékos a mellett, hogy láthatja azokat, hallja is annak a kapunak kimondva a színét, ahonnan a következő kocka repül felé. 

 

Most a játék első, ingyenes verziója tölthető le  és a mellett, hogy egy szórakoztató Virtuális Valóság élményt akartunk nyújtani, az is célunk volt, hogy megmutassuk, mit is jelent, ha egy játék a Metaverzumban érhető el. Hiszen ekkor a metaverzum digitális lakói nemcsak játékosként, de legalább annyira nézőként is beléphetnek a játékba – ekkor a szórakozás, ahogy az a való világban is van, nem a játék, hanem mások játékának nézése. Ezt, kicsit múlt századi  módon, már ma is meg lehet tenni, hiszen lehetőség van a profik játékát követni, úgy, hogy ők saját játékuk élő videóját streamelik. De a Metaverzum megközelítés ennél sokkal teljesebb immerzivitást tesz lehetővé – be tudunk lépni abba a digitális 3 dimenziós térbe, ahol a játék zajlik, láthatóvá válunk mind a játékosok mind a több néző számára.

 

A SensoDome persze csak példa egy ideális Metaverzum megoldásra: egy sokfelhasználós, interaktív 3D térre, ahová a látogatók avatarként lépnek be és ahol beszélgetni tudnak egymással. A tér sok más mellett lehetne egy showroom, egy promóciós helyszín vagy éppen egy oktatóterem is, attól függően, milyen üzleti célokat szeretnénk a 3Ds digitális világban elérni.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca

Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.

2024. május 18. 15:27

Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.

2024. május 18. 13:59

A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt

A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.

2024. május 18. 12:15

Elhunyt Zsakó László, a hazai számítástechnika tanárképzés elindítója

Életének 67. évében elhunyt Zsakó László, az ELTE Informatikai Kar Média- és Oktatásinformatika Tanszék nyugalmazott egyetemi docense, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Tehetséggondozási Szakosztályának vezetője.

2024. május 18. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59