Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát hozná létre a Packeta Hungary

forrás: Prím Online, 2023. február 18. 13:40

Eredményes évet zárt 2022-ban Magyarország egyik vezető logisztikai szolgáltatója, a Packeta Hungary. A vállalat csomagpontjainak, vagyis üzlethelyiségekben kialakított átvevőhelyeinek száma az év folyamán 800-ról 1200-ra nőtt, míg a Z-BOX csomagautomaták száma ugyanebben az időszakban 29-ről több mint 27-szeresére, 800-ra emelkedett. Mindeközben a vállalat árbevétele közel 90%-kal nőtt, és a következő időszakra is ambiciózus célokat tűzött ki.

A Packeta Hungary 2000 átvételi ponttal zárta a 2022-es évet, és azt tervezi, hogy 2023 végére országszerte több mint 3000 helyszínre bővíti hálózatát. Ezzel a vállalat célja, hogy Magyarország eddigi legnagyobb csomagpont-hálózatát hozza létre, biztosítva, hogy legalább egy csomagfeladási és -átvételi pont a teljes lakosság számára néhány perces sétatávolságon belül elérhető legyen.

 

A vállalat Németországban, Lengyelországban, Romániában és Magyarországon egyaránt három számjegyű növekedést könyvelt el a kezelt csomagok és az árbevétel terén. Magyarországon 2022-ben közel 1,6 millió csomagot kezelt a Packeta (ez 144%-kal több, mint 2021-ben), és 5,3 milliárd forint feletti árbevétellel zárta az évet (ami 88,6%-os növekedést jelent az előző évi eredményhez képest).

 

A Packeta a sikeres tesztidőszakot követően bejelentette új szolgáltatások elindítását is, amely lehetővé teszi a magánfelhasználóknak, hogy az Android és iOS eszközökön egyaránt elérhető Packeta app segítségével adjanak fel csomagokat a Z-BOX automatákon keresztül (az Android készülékek 100%-án csak márciustól lesz elérhető ez a szolgáltatás). A GKID felmérése szerint a Packeta Hungary 14,82%-os piaci részesedéssel büszkélkedhet a csomagpontokat és csomagautomatákat magában foglaló fixpontos kézbesítés területén, ezzel a 4. helyen áll a jelenleg vizsgált 8 résztvevő között. A vállalat munkatársainak száma elérte a 130-at és a csomagszám emelkedésével párhuzamosan további bővítést terveznek.

 

Szép Károly

 

Az elért erőteljes növekedés hatására, valamint a további fejlődési tervek még hatékonyabb támogatásának érdekében a Packeta Hungary a közelmúltban új értékesítési igazgatót nevezett ki Szép Károly személyében, aki az elmúlt évtizedben az InPost/WeBox, a Foxpost és a Magyar Posta cégeknél szerzett tapasztalatot az értékesítés, üzletfejlesztés és marketing területén. Az új vezető célja, hogy a Packetát 2023-ban több mint 3000 csomagautomatával és csomagponttal a valaha volt legnagyobb lefedettséggel rendelkező csomaglogisztikai vállalattá növelje Magyarországon, 2024-re pedig a legnagyobb automata/csomagponti szolgáltatóvá váljon a vállalat.

 

Csatlós Éva

 

"Büszkék vagyunk a 2022-ben elért növekedésre, és gőzerővel dolgozunk rajta, hogy tovább bővítsük szolgáltatásainkat és hálózatunkat, hogy még jobban kiszolgálhassuk lakossági és céges ügyfeleinket” – mondta el Csatlós Éva, a Packeta Hungary Kft. újonnan kinevezett ügyvezető és HR igazgatója, aki még 2021-ben, HR igazgatóként csatlakozott a céghez. – „Bízunk benne, hogy új értékesítési igazgatóval a fedélzeten, illetve a technológiába és az automatizálásba történő befektetéseinknek köszönhetően Magyarország legnagyobb csomagküldő szolgáltatójává válhatunk. Ebben kulcsszerepet szánunk csomagautomatáink hálózatának, amely kényelmes, fenntartható és költséghatékony alternatívája a házhozszállításnak, és recesszióálló, jó ár-érték arányú logisztikai megoldást kínál az e-kereskedelem számára.”

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59