Akkumulátor-újrahasznosítási programot indít az EBRD és az InnoEnergy
Mivel az EU ambiciózus célokat tűzött ki a szén-dioxid-mentes és autonóm gazdaságra vonatkozóan, az EBRD és az EIT InnoEnergy együttműködik e szándék támogatásában. A cél a közép-kelet-európai EV-akkumulátorok újrahasznosítási piacának befektetési környezetének megteremtése és lehetővé tétele, kezdetben Lengyelországra összpontosítva. Ezzel mind az EBRD, mind az EIT InnoEnergy lefekteti a megfelelő ökoszisztéma alapjait, és végső soron növeli a másodlagos nyersanyagok felhasználását az akkumulátorgyártásban.
Mind az EBRD, mind az EIT InnoEnergy széles körű tapasztalattal rendelkezik az elektromosjármű-akkumulátorok területén, és komoly tudással a körforgásos gazdasági üzleti modellek előmozdításában. Az elmúlt években az EBRD számos beruházást hajtott végre az elektromosjármű-akkumulátorok közép-európai gyártásában, és erős hálózatokat épített ki. Az EIT InnoEnergy, az Európai Akkumulátor Szövetség (EBA250) vezetője, támogatta a cleantech és az akkumulátorok szegmensében működő innovatív vállalatokat, és létrehozta az EBA Akadémiát, amely a jövő munkavállalóit képzi az ágazat számára.
A mostani feladat célkitűzései közé tartozik, hogy az akkumulátorok újrahasznosítási értékláncának fejlődését Lengyelországban gátló piaci akadályokat azonosítsák a technológiai- és szabályozási nehézségek kezelésén keresztül. Ez segíteni fogja egy megfelelő piactér azonosítását és létrehozását, amely platformként elősegíti az újrahasznosítási értékláncban érdekelt felek közötti kölcsönösség és partnerségek létrejöttét, valamint egy tudásközpont kialakítását, illetve végső soron támogatja a finanszírozási forrásokhoz való hozzáférést.
Az EIT InnoEnergy által vezetett EBA Akadémia platform jelenlegi eredményei kulcsfontosságúak lesznek az akkumulátorok újrahasznosítási értékláncának bármelyik szegmensében érdekelt felek bevonásában. Az EBA Akadémia egy páneurópai oktatási ökoszisztéma, amelynek célja az EU akkumulátoriparának növekedéséhez szükséges munkaerő képzése, továbbképzése és átképzése. A közeljövőben várható az akadémia kiterjesztése a szomszédos kelet-közép-európai országokra is.
"A közlekedés szén-dioxid-mentesítése kulcsfontosságú szerepet játszik az EU azon tervében, hogy 2050-re elérjék a klímasemlegességét. Ehhez hozzájárul az is, hogy Lengyelországban várhatóan 2030-ra több mint 1 millió elektromos jármű fog közlekedni, és az ország az európai piacok egyik fő akkumulátor-beszállítója lesz. Jelentős kihívást jelent azonban a fejlődés szempontjából az akkumulátor-alkatrészek rendelkezésre állása. Az elektromos járművek anyagigénye ugyanis majdnem kétszerese a belső égésűekének. Bár bizonyos új technológiák csökkenthetik ezt az arányt, az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság erősítése kritikus fontossággal bír abban, hogy a kínálat kielégíthesse a keresletet és biztosítsa az EU stratégiai autonómiáját ebben az ágazatban is. Az EIT InnoEnergy-nél elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a kelet-közép-európai cleantech-ipart bevonjuk az EU stratégiai értékláncaiba, ideértve a megfelelő hozzáértéssel rendelkező munkaerőt is. Izgatottan várjuk, hogy most az EBRD-vel közösen dolgozhatunk a közép-európai elektromosjármű-akkumulátorok újrahasznosítási ökoszisztémájának fejlesztésén és bővítésén” – mondta Marcin Wasilewski, az EIT InnoEnergy Central Europe vezérigazgatója.
"Az akkumulátorokat az alacsony szén-dioxid-kibocsátású és rugalmas gazdaságra való áttérés egyik kulcsfontosságú technológiájaként ismerik el, ami az EBRD számára kiemelt prioritás. Az akkumulátorok másodlagos nyersanyagpiacainak fejlesztése kulcsfontosságú lesz az alacsony és nulla szén-dioxid-kibocsátású járművekre való átállás felgyorsítása szempontjából. Ez lehetővé teszi az anyagok Európában való, és az e-hulladékból történő előállítását is, annak érdekében, hogy a körforgásos gazdaság mindenki számára – a állampolgároktól a befektetőkig – jelentős előnyökkel bírjon. Az EBRD örömmel működik együtt az EIT InnoEnergyvel a zöldebb közlekedési rendszer és az erőforrás-hatékonyság felé vezető közös céljaink megvalósításában" – nyilatkozta Gianpiero Nacci, az EBRD fenntartható üzleti és infrastrukturális, éghajlatstratégiai és végrehajtási igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Ez lehet az egyik megoldás az energiaválság kezelésére!
- Újrahasznosított műanyagból készültek a Logitech új, Brio 300 sorozat webkamerái
- 4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában
- Ki fog dolgozni az akkugyárakban?
- Felgyorsítja a napelem beruházásokat Európa az EIT InnoEnergy vezetésével
- Nagysebességű vasúti hálózatfejlesztést támogat az EIT InnoEnergy
- Újabb nagyléptékű akkumulátorgyártás fejlesztés Európában
- Praktikus tippek optimalizált energiagazdálkodásra
- Épül a világ legnagyobb szuperkondenzátorgyára
- Új klímatechnológiai befektetési alap jön létre
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.