Informatikai szállítók jelentkezését várja a Magyar Turisztikai Ügynökség
Mintegy 1200 hazai informatikai szállító kérheti blokknyomtatóinak tesztelését a Magyar Turisztikai Ügynökségtől. Az MTÜ a Modern Vállalkozások Programban résztvevő társaságok eszközeit tesztelve azt vizsgálja, hogy azok megfelelően működnek-e az Ügynökség új, VENDÉGEM szoftvercsaládjával. Az igazolt nyomtatók listáját áprilisban teszi közzé az MTÜ az info.vendegem.hu oldalon.
Július 1-jétől minden hazai vendéglátó-üzlet és turisztikai attrakció köteles lesz szoftveren keresztül a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba (NTAK) továbbítani forgalmi, statisztikai adatait. Az MTÜ az NTAK-ba regisztráló szolgáltatókat az ingyenesen elérhető VENDÉGEM szoftvercsaláddal is támogatja.
A VENDÉGEM Vendéglátás és VENDÉGEM Attrakció szoftverek az NTAK adatküldést, valamint az alapvető értékesítési és ehhez kapcsolódó nyomtatási funkciókat is képesek ellátni. Ezzel nagy segítséget és üzletfejlesztési lehetőséget jelentenek azoknak a vállalkozásoknak, amelyek eddig nem használtak vendéglátó, vagy jegykezelő szoftvert. A VENDÉGEM Vendéglátás szoftverből konyhai-, pult-, és rendelésösszesítő, míg a VENDÉGEM Attrakció szoftverből jegyek nyomtathatók.
Az MTÜ számára kiemelten fontos, hogy az ingyenes szoftverek a hozzájuk használt blokknyomtatókkal is megfelelően működjenek. Ennek érdekében a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Modern Vállalkozások Programjával (MVP) együttműködve megvizsgálja a hazai piacon elérhető eszközöket.
A tanúsítvánnyal rendelkező nyomtatók listáját az MTÜ az info.vendegem.hu oldalon folyamatosan bővítve teszi közzé. A VENDÉGEM Vendéglátás és a VENDÉGEM Attrakció szoftvereket választó turisztikai szolgáltatók mellett a lista az informatikai eszközforgalmazók számára is hasznos segítséget jelent, hiszen július 1-jéig minden érintett turisztikai szolgáltatónak szoftvert kell választania az adatszolgáltatáshoz.
Az MTÜ az eszközforgalmazók jelentkezését a dev.support@ntak.hu e-mail címen várja a blokknyomtató alapadataival együtt. Az igazolás megszerzésének folyamatáról a technikai ügyfélszolgálat biztosít ugyanezen e-mail címen, vagy a 06 1 5858 326-as telefonszámon keresztül tájékoztatást.
Kapcsolódó cikkek
- Olcsóbb, átláthatóbb nyomtatóüzemeltetés vállalatok számára
- A vásárlói élmény jövőjét formálja bemutatótermével és szoftveres megoldásaival az SAP
- Elérhető a fejlesztők számára az Oracle Database 23c ingyenes verziója
- Új funkcióval bővült a magyar építőipari szereplők életét megkönnyítő szoftver
- Átfogó felhőalapú biztonsági mentési megoldások az ASUSTOR-tól
- A Fujitsu európai partnerkapcsolatra lép a Nuixszal
- Évente több százezer forint megtakarítást hozhat a piezotintás nyomtatás
- Bemutatkozott a Microsoft 365 Copilot
- Órákon belül választ ad a bőrbetegek problémájára egy magyar fejlesztés
- Az Epson új tintasugaras fotónyomtatókkal és nagy formátumú nyomtatókkal bővíti termékkínálatát
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.