Keresőmarketing: AdGooroo-partner lett az Arcus Search

Kovács Attila, 2008. március 6. 15:22

Az Arcus Search mai budapesti sajtótájékoztatóján Fazakas László, a cég divízióvezetője bejelentette: a hazai piacvezető keresőmarketing-ügynökség együttműködési megállapodást kötött az amerikai AdGooroo-val. Továbbá: az Arcus nemzetközi színvonalú versenytárs-vizsgálatával újabb értéknövelt szolgáltatási csomagokat vezet be 2008 márciusától ügyfelei részére.

Az AdGooroo-t 2004-ben alapították, hogy kielégítse a független versenytárs figyelési igényeket az egyre növekvő keresőmarketing iparágban. Az azonos nevű AdGooroo vezető hirdetési információs rendszer jelenlegi változata a természetes találatok mellett a fizetett hirdetések követésére is képes a Google, Yahoo, MSN és a Baidu felületein, több mint 14 országban.

Az AdGooroo rendszer a keresőmarketinggel foglalkozók számára: rendszeréből napi szinten tájékozódhatnak a versenytársak kulcsszavairól, hirdetési szövegeiről, kampány-statisztikájáról, ezzel tovább javítva saját hirdetésük hatékonyságát. 2008 februárjától az AdGooroo egyedüli magyarországi partnere a piacvezető keresőmarketing ügynökség, az Arcus Search. Az AdGooroo vezető hirdetési információs rendszer egyedi technológiájával bármilyen iparág keresőhirdetési aktivitását képes követni, segítve ezzel a kifinomult ügynökségek és hirdetők munkáját. Az AdGooroo rendszeréből ügyfeleik tájékozódhatnak versenytársaik kulcsszavairól, hirdetési szövegeiről, kampány statisztikájáról, valamint napi figyelmeztetéseket és egyéb információkat kaphatnak, amelyekkel tovább javíthatják hirdetésük hatékonyságát.

A legfrissebb adatok szerint Magyarországon a vásárlási szempontból leginkább potens - 15-49 éves - lakosok hozzávetőlegesen 50%-a használja rendszeresen az internetet. Az internetezők többsége - körülbelül 90%-a - igénybe veszi valamelyik keresőrendszert (Google, Tango, Goliat, Kurzor). Ennek oka, hogy az elérhető weboldalak száma napjainkra elképzelhetetlen méreteket öltött, így, a rendelkezésre álló idő szűkösségéből fakadóan, elengedhetetlenné vált a strukturálás, a releváns tartalmak mielőbbi megtalálása.

Az online marketing növekvő szerepét mi sem mutatja jobban, mint hogy 2006-ra - az éves reklámköltést figyelembe véve - két szegmens növelte jelentősen részesedését a reklámtortából; a kültéri média és az online marketing. Ez utóbbi hozzávetőlegesen 160%-os növekedést ért el. Az online marketing legdinamikusabban fejlődő szegmense a keresőmarketing piac; az Egyesült Államokban jelenleg az online reklámköltés több mint 40%-át teszi ki. Hazánkban a keresőmarketing piac 2007-re körülbelül 1 milliárd forintos költést tudhat magáénak, mely 250%-os növekedést jelent 2006-hoz képest.

A keresőfelületek marketing célú felhasználása egy új, költséghatékony kommunikációs lehetőség, mely a felhasználók meglévő motivációjára épít, ezzel üzleti szempontból az egyik legnagyobb megtérülést hozó marketingeszköz. Az felhasználók amennyiben egy szolgáltatásról, termékről szeretnének informálódni, vagy egy ismeretlen weboldalt szeretnének megtalálni: leggyakrabban a keresőket használják. A statisztikák alapján a felhasználók 78%-a használja a keresőmotorokat vásárlás előtt, tehát vásárlási döntés előkészítésére, így ez a kommunikációs csatorna napjainkban szinte kihagyhatatlanná vált az online marketing-mix kialakításakor.

A keresőmarketing rendkívüli előnye a többi marketingeszközzel szemben, hogy a keresőkből érkező látogatók már befogadó-képes, nyitott állapotban érkeznek a site-ra, emiatt könnyebben megszólíthatóak, mint a többi csatornán elért potenciális vásárlók.  A tradicionális marketingeszközökkel szemben a célcsoport számára ugyanis pontosan akkor jelenik meg a kínálat, amikor igény merül fel az információszerzésre, a vásárlásra.

„A hazai keresőmarketing piac ugrásszerű növekedését 2007-ben tapasztalhattuk meg, és ehhez hasonlóra számítunk idén.” – mondta Fazakas László, hozzátéve: „Azért, hogy ügyfeleinkkel a legtöbb információ birtokában hozhassuk meg napi döntéseinket, szükségünk van egy olyan eszközre, amellyel láthatóvá válnak versenytársaik a keresőkben, és így jobban megismerhetjük ezen versenytársak hirdetési stratégiáját.”

Az eseményen Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője is részt vett, aki kiemelte: versenyhelyzet van manapság a keresőmarketing piacon. Viszont amíg az USA- ban 50, az Egyesült Királyságban 60, addig Magyarországon még csak 7 % a keresőmarketing részesedése az online reklámokból.

A sajtótájékoztatón szintén jelen volt Kálmán Tamás, az ETARGET Kft. magyarországi vezetője, aki szerint az ágazat rohamos fejlődésével a keresőmarketing szolgáltatás, azaz a PPC és a SEO költések is nagymértékben fognak növekedni. A világháló elterjedése felerősíti a versenyt, és ennek köszönhetően egyre több cég fogja felismerni, hogy stratégiájukból nem hagyhatják ki ezt a hirdetési formát.

Az Arcus Search (korábban: Arcanian Consulting) Magyarország első keresőmarketing ügynöksége, több mint 6 éve foglalkozik keresőmarketing megoldásokkal és kilenc éves webfejlesztési tapasztalattal rendelkezik. Az Arcus Search az első cég, amely elnyerte mind az ETARGET, mind a Google AdWords hirdetési rendszerszerek ügynökségi minősítését, továbbá az egyetlen, amely a kereső hirdetések kezeléséhez a kattintási csalások kiszűrését segítő rendszert, valamint a versenytársak aktivitását figyelő AdGooroo-t ajánlja ügyfelei részére. Az Arcus Search eddig több mint 200 kampányt kezelt a keresőrendszerekben (2007-ben összesen 900.000 USD értékben), és jelenleg több mint 10 aktív keresőoptimalizálási projektje fut. A piaci adatok alapján 18-20%-os hazai piaci részesedése volt 2007-ben a keresőhirdetési piacon, versenytársait mérföldekkel megelőzve. Marketingtervezési folyamatait állandóan aktualizálja a nemzetközi trendeket követve. Célja, hogy ügyfeleinek nyújtott szolgáltatásai mérhető üzleti eredményeket hozzanak. A tervezés során figyelembe veszi ügyfelei leendő vásárlóinak döntési folyamatát, ehhez igazítja az ajánlott marketing stratégiát.
Az Arcus Search keresőmarketing tanácsadás keretein belül törekszik az ügyfelei számára leghatékonyabb megvalósítások megismertetésére, kiválasztására és összehangolására. 2007-ben csatlakozott a legnagyobb független hazai interaktív ügynökséghez, az Arcus Interactive Group-hoz, amelynek ma önálló keresőmarketing divíziója.

A Prím kérdéseire kapott válaszok a témával kapcsolatos további információkat tartalmaztak:

  • Magyarországon ma az online reklámköltés 8-9 %-a a keresőhirdetés (Szlovákiában ez 15%, Csehországban 25%);
  • az Adgooroo együttműködik a Google-lal;
  • a licencelt Adgooroo rendszerrel a hazai online hirdetők szokásait, versenyzését lehet nyomon követni.   
Kulcsszavak: +céginfo marketing Arcus

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.

2024. május 18. 13:59

A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt

A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.

2024. május 18. 12:15

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?

Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.

2024. május 17. 13:10

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59