Mégis az IBM maradt az élen a szerverpiacon
A piackutató bevétel alapján készített statisztikája május végén a Hewlett-Packard-ot hozta ki világelsőnek, mintegy 0,1 százalékkal megelőzve a második IBM-et. A módosított adatok azonban azt mutatják, hogy az idei első negyedévben a kék óriásé lett a szervereladásokból származó globális bevételek 29,4 százaléka, míg a HP kénytelen volt beérni 28,3 százalékkal. A Gartner a javítással együtt sietett közölni, hogy május végi közleményükben is azt írták; „a bevételek alapján a HP és az IBM továbbra is fej-fej mellett áll a globális szerverpiacon”, ez pedig most is változatlanul igaz.
Az élen kialakult sorrend mellett fontos változás az is, hogy az új információk fényében a májusban közöltnél lassúbb ütemű, 4,3 százalék helyett csupán 2,5 százalékos volt a globális szerverpiac gyarapodása 2008 első három hónapjában a neves piackutató szerint.
Kapcsolódó cikkek
- IBM X5 szerverek: jelentős memóriabővítés új hardver nélkül
- IBM POWER7: versenytárs nélkül
- A globális félvezetőipar idei bevétele 11 százalékkal csökken
- Gartner: 6 százalékkal csökkennek idén az IT-kiadások
- Mégis fellendülőben a PC-piac
- Negyedével zsugorodott a szerverpiac
- Válság idején népszerűbbek a nyílt forráskódú és a költségcsökkentő szoftverek
- Az idén akár 24 százalékkal csökkenhetnek a csipeladások - de volt már rosszabb év is...
- IBM System x szerverek gyorsabb x64 processzorokkal
- Hatodával zuhan jövőre a félvezetőpiac
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.