A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
A rendkívüli tételeket leszámítva a Google részvényenként 8,75 dolláros adózott eredményt ért el az egy évvel korábbi 6,79 dollárral szemben.
Az amerikai nagyvállalat negyedik negyedéves bevétele 8,44 milliárd dollárt tett ki, 26 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Nettó bevétele - amely már nem tartalmazza a partnerweboldalaknak kifizetett jutalékokat - 6,37 milliárd dollár volt, 29 százalékkal több mint egy évvel korábban.
A Thomson Reuters által megkérdezett elemzők részvényenként 8,09 dolláros eredményt vártak, 6,06 milliárd dolláros nettó bevétel mellett.
A bruttó nyereség 63,9 százalékról 65,1 százalékra növekedett.
A közelmúltban a Google 4,6 százalékkal 24.400-ra növelte a teljes munkaidőben dolgozó munkatársai létszámát.
A Google részvényei a csütörtöki tőzsdezárást követő elektronikus kereskedésben 2,6 százalékkal 643,08 dollárra növekedtek.
A gyorsjelentés közzétételével egy időben jelentették be, hogy április 4-től Larry Page, a Google társalapítója veszi át a vezérigazgatói tisztséget Eric Schmidtől, Sergey Brin, a társaság másik társalapítója pedig a stratégiai projektekért és az új termékek kifejlesztéséért lesz felelős. Schmidt a társaság elnökeként dolgozik tovább, és segíti tanácsadóként Page és Brin munkáját.
A menedzsment összetételének megváltoztatása része annak a tervnek, amelynek értelmében "áramvonalasítják" a döntéshozatalt, egyértelműbben meghatározzák a választóvonalakat a kötelezettségek és felelősségek terén.
Az 55 éves Schmidt 2001 óta töltötte be a vezérigazgatói tisztséget. A választás azért esett akkor rá, mert a Google befektetői túl fiatalnak találták a két társalapítót, érettebb vezetőt kerestek. Brin és Page egyaránt 37 éves, mindketten 1973-ban születtek.
Kapcsolódó cikkek
- A Google megvásárolta az eBook Technologies-t
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- A vártnál jobb eredményekről számolt be a Google
- Tortával ünnepli magát a Google
- Heal Edina a Google új magyarországi vezetője
- Ballmer: a Google egy szörnyeteg
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Arat a Google, virul az online hirdetési piac
- A vártnál nagyobb a Google negyedéves adózott eredménye
- Jelentős részvénymennyiségtől válnak meg a Google-alapítók
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.