Uniós kezdeményezés "a jövő internetjének" kifejlesztésére
A partnerség támogatni kívánja az európai innovációt, és segíteni akarja a vállalkozásokat és kormányzatokat olyan internetes megoldások kifejlesztésében, amelyek lehetővé teszik az online adatok mennyiségében megfigyelhető exponenciális növekedés kezelését.
A kezdeményezésnek az a műszaki filozófiája, hogy az eddig a számítógépeket és az embereket egymással összekapcsoló internet a jövőben a mobilalkalmazások felé fog tovább terjeszkedni, gépek és tárgyak széles választékát kapcsolva össze. Az internet a jelenlegi állapotában nem képes a jövőben várható adatmennyiségek kezelésére, és nem tudja a kívánt pontosságot, ellenálló képességet és biztonságot nyújtani.
A partnerség nyolc olyan területet vizsgál meg, ahol az adatátviteli forradalom elősegítheti az innovációt és munkahelyteremtést a mobil-, szoftver- és szolgáltatási ágazatban.
Az uniós végrehajtó testület öt év alatt 300 millió euró finanszírozási forrást nyújt erre a célra. A partnerségben részt vevő európai kutatási és állami intézmények, illetve a kapcsolódó ágazatok - összesen 152 úttörő szerepet játszó szervezet - ugyanekkora összeggel szállnak be. A program első fázisára 180 millió eurót szánnak, amihez szintén fele-fele arányban járul hozzá az Európai Bizottság, illetve a többi partner.
Kapcsolódó cikkek
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- Több órára leálltak a lengyel közigazgatási szervek honlapjai
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
- Oroszországban nem lesz internet-cenzúra
- Az Európai Bizottság helyteleníti a fájlcserélők elleni kemény amerikai fellépést
- A jövőben az NMHH-nál jelenthetők be az interneten lévő káros tartalmak
- Az internet maga a digitális vadnyugat
- EU: az internet "hadszíntérré" válhat
- Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem
- Nem tudják, mit akar a fogyasztó
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.