Bárki kipróbálhatja a vaklicites eljárást
A MAGYOSZ elkészítette a vaklicites eljárás folyamatát bemutató alkalmazását. A demonstráló felületen bárki kipróbálhatja, hogyan licitálnak a gyártók.
AZ OEP félévente vaklicites eljárást alkalmaz az azonos hatóanyagú és hatáserősségű készítményekre, ahol a piaci szereplők úgy licitálnak a saját termékeik árára, hogy nem látják a versenytársakét. A vaklicit célja a generikus készítmények árának és ezáltal a gyógyszerkassza kiadásainak csökkentése.
A vaklicit első teljes évében, 2012-ben 7,5 milliárd forintot takaríthattak meg a betegek. 2013-ban további 2,5 milliárd forinttal csökkentek a betegterhek, így 2013-ban összesen 10 milliárd forinttal kellett kevesebbet fizetniük gyógyszereikért.
A MAGYOSZ létre hozott egy olyan alkalmazást, mellyel kipróbálható ez a vaklicit metódus. A szervezet honlapján található demonstráló felületen bárki kipróbálhatja, hogyan licitálnak a gyártók.
Aki szeretné kipróbálni, hogyan is működik ez az eljárás, egy kitalált szer, az Almaicin árát változtathatja, a többi termékre (szintén fiktív gyógyszerek) más gyártók licitálnak. A folyamat végén kiderül, melyik 'gyógyszer' a legolcsóbb, és ezt magyarázó feliratokkal is érthetőbbé teszik.
A MAGYOSZ új, innovatív alkalmazását a H2Online Kft-vel együttműködésben készítette. A vaklicit virtuális modellhez kattintson ide!
Kapcsolódó cikkek
- KKV-AKADÉMIA: okoseszközök, megoldások és alkalmazások az üzletvitelben
- Ismét online átverésre bocsájtja több termékét a Tesco
- Új szoftvereket mutatott be Xerox
- Napi 1 millió percet youtube-oztak az UPC előfizetők
- Az első Android appok megérkeztek a Chromebook modellekre
- Eltűnhetnek a bejegyzések a Facebookról
- Erőteljes növekedést mutat az Online Kiskereskedelmi Index
- Online is követhető a Strand Fesztivál
- Ingyen webelérést kínál Zambiában a Facebook Internet.org appja
- Házi kedvencek a neten
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait
Az LG Electronics (LG) elindította Optimism your feed nevű globális kampányát. Az akció elsődleges célja, hogy pozitív és inspiráló tartalmak közzétételére ösztönözze a felhasználókat, és ezáltal egy optimistább hangulatot teremtsen a közösségimédia-platformokon.
Újabb díjat nyertek a Zyxel tűzfalmegoldásai
A valós felhasználói tapasztalatokon alapuló kutatás kiemeli a Zyxel Networks termékeinek felhasználóbarát kezelhetőségét, megbízhatóságát és funkcionalitását, amelyek kis- és középvállalati áron nyújtanak nagyvállalati teljesítményt.
Díjazták a hazai informatikai versenyeken legjobb eredményt elért diákokat
Három jelentős informatikai diákverseny díjátadóját tartották meg 2024. május 23-án az ELTE Informatikai Karán, köztük Magyarország legtöbb diákot elérő, online zajló informatikai versenyén, az e-hód-on legjobban szereplő gyerekeket is jutalmazták. A résztvevők számos meglepetésprogramon vehettek részt, ahol többek között az okosházak modellezésével és a mesterséges intelligencia használatával is megismerkedhettek. Valamennyi díjátadón a közelmúltban elhunyt Dr. Zsakó Lászlóra, a hazai informatikai diákverseny-rendszer egyik megalkotójára emlékeztek meg a jelenlévők.
Nagy teljesítményű, ultragyors gaming monitor
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor* és IT-kiegészítő márkája – büszkén mutatja be az AOC GAMING 27G2ZN3/BK modellt, egy olyan élvonalbeli monitort, amely az esport-szintű teljesítményt példa nélküli megfizethetőséggel ötvözi.