Elindult a Minecraftország mozgalom
Magyarország kulturális színtereit, érdekességeit és látnivalóit építhetik meg az érdeklődő diákok a Minecraft nyílt játékterű videójátékban és annak oktatási verziójában. A Microsoft Magyarország és a Budapest School közös kezdeményezésének egyéni kategóriájában tanulók, a csoportosban pedig iskolai szakkörök, tanulókörök, osztályok csatlakozhatnak.
Nyíregyházán nyílt meg Minecraftország első virtuális építkezése: helyi tanulók saját iskoláikat építették fel Minecraftban a Microsoft IV. Innovatív Pedagógus konferenciájának szakmai napján.
Az eseményen a Minecraftország mozgalom elindulását Nádori Gergely, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) pedagógusa és az Innovatív Pedagógus Program szakmai vezetője jelentette be. A Microsoft Magyarország és a Budapest School közös kezdeményezésében a jelentkező diákok az ország híres, ikonikus látnivalóit készíthetik el a videójátékipart megreformáló, nyílt játékterű Minecraftban, vagy annak oktatási változatában, a Minecraft Education Edition-ben.
A Minecraftország program fővédnöke Deutsch Tamás, Digitális Jólét Programért (DJP) felelős miniszterelnöki biztos. A DJP keretében elkészült Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájának (DOS) egyik fontos célkitűzése, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a jövő technológiáinak megismerésére: az informatikán kívül találkozzon a robotikával, a kiterjesztett valósággal, a 3D nyomtatással is. „Meggyőződésünk, hogy a digitális oktatásnak nincs alternatívája, hiszen csak így tudjuk felkészíteni gyermekeinket a 21. század munkaerőpiaci elvárásaira. A Minecraftország kezdeményezés példaértékű módon tud hozzájárulni ehhez a célkitűzéshez. A Minecraft világa egy olyan nyílt világ, ahol szabadon, kockázatok és korlátok nélkül alkothatnak a gyermekek, kitágítva kreativitásuk határait. A Minecraft oktatási verziójában továbbá az együttes alkotás és a közös probléma megoldás mellett játékosan sajátíthatják el az algoritmikus gondolkodás, a szabálykövetés és alkotás alapjait, amelyek ma már nélkülözhetetlenek a felsőbb tanulmányok és a munka világában is.” – fogalmazott a miniszterelnöki biztos.
„Elkötelezettek és következetesek vagyunk abban, hogy a magyar gyerekek és pedagógusok mind szélesebb köréhez vigyük közel a fejlődésükhöz leginkább hozzájáruló technológiai megoldásokat” – mondta a Microsoft Magyarország oktatási üzletágának vezetője. Merényi Ádám szerint a kódolás elsajátítása egyrészt megfogható tudást ad, másrészt olyan készségeket fejleszt, amelyeket a gyerekek az élet számos területén kamatoztathatnak.
„Nem csupán a digitális készségek fejlesztése fontos: boldogsághoz fontos az érzelmileg biztonságos, inspiráló környezetben megélt örömteli alkotás, amihez ideális eszköz a játékos alkotófolyamat” – hangsúlyozta Halácsy Péter, a Budapest School alapítója. Hozzátette: „a világ dolgai iránti érdeklődés és a kreativitás serkentésével olyan szupererővel ruházzuk fel a gyerekeket, amely még 2040-ben is fontos lesz számukra.”
A Minecraftország mozgalom szervesen illeszkedik a Microsoft Magyarország oktatási intézmények technológiai fejlesztésére irányuló erőfeszítéseinek, így az Innovatív Iskola és az Innovatív Pedagógus Programnak is. A tanév végéig tartó mozgalomhoz egyéni kategóriában tanulók, csoportos kategóriában pedig iskolai szakkörök, tanulókörök, osztályok csatlakozhatnak az alábbi linken.
Kapcsolódó cikkek
- Megint 48 órás Skype-maratont hirdet a Microsoft
- Bekúszott a mindennapokba a mesterséges intelligencia
- Elindult a digitális tanév a Microsoftnál
- Hatalmas siker az Xbox One X
- A fiatalok a jövő munkahelyén szeretnének dolgozni
- Microsoft: Izgalmas bejelentések a holnap induló BETT konferencián
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
- Rendhagyó Skype-nap a budapesti Herman Ottó Általános Iskolában
- Elindult a Microsoft Innovatív Iskola Programja a 21. századi oktatásért
- Elérhető a Minecraft: Education Edition első verziója
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.