Nemzedékek és okosodás

forrás: Prím Online, 2018. január 11. 09:36

2018-ban megállás nélkül „okosodnak” az eszközök, miközben tovább szegmentálódnak a fogyasztók – mindeközben pedig nekünk, marketingeseknek gyorsan le kell követnünk a változásokat, sőt azok élére kell állnunk. A következőkben azt mutatjuk meg, hogy milyen trendeket várnak a Magyar Marketing Szövetség keretén belül működő Marketing Döntéshozók Klubja tagjai 2018-tól és melyek lesznek az előttünk álló esztendő fő szakmai kihívásai. 

Trend#1: Generation - next?  

2018 fókuszában a generációkra szabott marketing lesz – egyre több az idős ember, elöregszik a társadalom, míg a Z-generáció nagy tartalomfogyasztó és „problémás” marketing-célcsoport egyszerre: 3 másodperc alatt kell megragadunk a figyelmüket, hiszen eddig terjed a vizuális figyelme ennek a generációnak - így egy jó grafikai megoldás sokkal nagyobb közönséget tud majd aktivizálni. 2018 nagy kérdései közé tartozik, hogy hogyan kerüljük ki a reklámblokkolókat, hogyan kerülhető el a Social Influencerek olykor brand-károsító, kontraproduktív használata vagy, hogy hogyan lehetünk hitelesebbek, ha a saját dolgozóinkra, valóban, mint a márkánk elsőszámú nagyköveteire gondolunk? Egy azonban biztos: még bátrabban kell hozzányúlni az interaktivitás és a gamification lehetőségéhez – a reklámozás területén is. (Bene Nikoletta, SPAR)

 

Trend#2: “A gép forog, az alkotó pihen…” 

Érkezik a „Machine Learning” – személyre szabott kommunikáció, értékesítés és lojalitásépítés, immár iparágtól függetlenül: a “gép” mondja meg, hogy ki vagyok és mik az igényeim. E mellett tovább erősödik a fintech szektor, amely következményeként rendkívül sok olyan alkalmazás kerül piacra, amely a bankoknál fellelhető ügyfél-információ alapján ad majd perszonalizált ajánlatokat és szolgáltatásokat, banktól függetlenül – ezt hozza a PSD2 – a fizetési ipar nagy liberalizációja. Sőt, a fizetési funkciók mobilba történő integrációjával a kedvezmények is beköltöznek a telefonunkba: innentől kezdve valóban megindul a verseny a mobil, mint marketing platform minél hatékonyabb kihasználásáért: a kereskedők új – és minden eddiginél hatékonyabb – elérési és konverziós csatornákat építhetnek ki az alkalmazások kibocsátóival. (Mondovics Péter, Mastercard)

 

Trend#3: „Big brother is watching you!”

Tovább csökken a hagyományos kutatás szerepe, miközben növekszik a Big Data és Social Listening jelentősége; ha ügyesen „forgatjuk” az információkat friss insight-ot szerezhetünk ezekből a forrásokból. Ehhez azonban még inkább támaszkodni kell a CRM eszköztárára, amely szinte felfoghatatlan mennyiségű adattal áraszt el bennünket. Mindez megteremti számunkra az alapot arra, hogy valóban személyre szabottan kommunikálhassunk közönségünkkel, amelyben persze a mobil (mobile-only) és az AI (pl. a chat-botok) is egyre nagyobb szerepet hasítanak ki magunknak. Fogyasztói oldalról nézve 2018-ban még nagyobb teret hódit majd a személyre szabott diéta es táplálkozás – miközben egyre kényelmesebbé válik már az élelmiszer-fogyasztó is: folyamatosan nő az e-commerce súlya ebben a kiskereskedelmi szektorban is.  (Szilva Mónika, Nestlé)

 

Trend#4: „Just in Time”

Az esztendő fókuszában a mikro pillanatok állnak majd: lényeges annak a költséghatékony megvalósítása, hogy üzenetünk/márkánk képes legyen releváns, perszonalizált formában jelen lenni a célcsoport életében minden felületen - a megfelelő pillanatban. Ebben egyszerre kapnak szerepet az automatizált, Big Data-ra épülő és a személyes, emberközeli megoldások. A digitális platformok elterjedésének és mobillá válásának szignifikáns hatása a vásárlási döntések meghozatalára és a vásárlási folyamatokra már minden célcsoportban általánosan érezhető Magyarországon is (showrooming vs webrooming, interakció, információszerzés, sales funnel felbomlása/átalakulása, véleményvezérek szerepe, stb.), ugyanakkor az új fogyasztói magatartás paradigmaváltást igényel a hirdetői és kommunikációs oldalon egyaránt. (Jákó Eszter, Metropolitan)

 

Trend#5: “The best things in life aren't things”

2018-ban egyre inkább a Big Data-ban rejlő információk értő, finomkezű leszűrése szükséges. Nem lehetünk rabjai az adatoknak: a bitek mögött érző, lélegző és persze – nem utolsó sorban – fogyasztó emberek bújnak meg. A marketing szervezeteknek – legyenek azok egyszemélyes szolgáltatók vagy akár egy multinacionális vállalat sales csapata - emberközeli fejlesztéseket kell megvalósítaniuk. Ez egyrészt továbbra is azt jelenti, hogy (1) pontosan tudjuk, mit szeretne a fogyasztó (ne lőjük túl, de ne becsüljük alább), (2) másrészt – és ma inkább ez az igazi kihívás a szervezetek számára- marketingesként képesnek kell lenni arra, hogy átadjuk az igényt az IT-fejlesztőknek, közösen fejlesszük és teszteljük a kínált szolgáltatást. (Katona Norbert, Szerencsejáték Zrt.)

 

Bárhogyan is alakul, 2018 mindenképpen sok izgalmat tartogat a marketingszakma számára: egyrészt megvalósíthatjuk azt, aminek az alapjait már 2017-ben lefektettük, másrészt ismét beigazolódhat az, hogy az értékesítés-támogató marketing célja továbbra is állandó – még akkor is, ha annak eszközrendszere, környezete és nem utolsósorban a termékek és szolgáltatások fogyasztói folyamatosan „okosodnak”, változnak és szüntelenül újabb és újabb „csoportokba verődnek”. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 14:43

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 16. 13:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38