Megkezdődött az ünnepi hajrá az e-kereskedelemben
Immár két hete Black Friday lázban ég az ország, de a karácsonyi ajándékok beszerzése csak most indul be igazán. Egyes kereskedők az éves online forgalmuk akár 60%-át is realizálhatják az ünnepi időszakban, míg a piaci átlag 35-37% között várható.
A forgalom várhatóan 18%-kal haladhatja meg a tavalyi utolsó negyedévben elért bevétel értékét – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index című kutatássorozat idei negyedik jelentéséből.
Az online kisker forgalma idén biztosan átlépi a 400 milliárd forintot
A hazai online kiskereskedelem 2018 3. negyedévében 96 milliárd forint forgalmat ért el, ami 16%-os növekedés 2017 hasonló időszakához képest. Összességében az év első 9 hónapjában már csaknem 275 milliárd forint bevételt realizált az online szektor, ami tekintettel az utolsó negyedév hagyományosan erős szerepére, idén is közel 17-18%-os bővülést vetít előre az internetes kiskereskedelem idei fejlődésére.
_____
2018 első 9 hónapjában 16,5%-ot nőtt a piac
Az összesített online kiskereskedelmi forgalom 2017 első 9 hónapjában csaknem 17%-os növekedéssel, mintegy 39 Mrd Ft-tal haladta meg 2017 azonos időszakának eredményét. Idén az első 9 hónapban közel 275 Mrd Ft-os forgalom realizálódott, melyhez megközelítőleg 25 millió db rendelés társult.
_____
Az ünnepi szezon számokban
A GKI Digital mérései szerint az idei november 16. és december 21. közötti 6 hetes ünnepi időszak online kiskereskedelmi forgalma összességében 16-17%-kal múlja majd felül a tavalyi szezon eredményeit.
Az idei szezon november közepén egy közel kéthetes Black Friday periódussal indult. Ezen akciók során több mint 1 millió rendelés érkezhet a webáruházakhoz, melyek összértéke meghaladhatja a 40 milliárd forintot is. Ez közel 50%-kal több, mint a tavalyi Black Friday eredménye, fontos ugyanakkor, hogy míg tavaly nagyon egységesen kezelte a piac ezt az akciós napot és a többség valóban egy napra időzítette azt, idén a kéthetes időszakra elnyúló akciózás a promóció neve alatt sokkal nagyobb mértékben hozza előre a decemberre tervezett költéseket, mint a korábbi években.
Ami a karácsonyi ajándékokat illeti, a legnépszerűbb kategóriáknak számító játékok, szépségápolási termékek, ruházati- és divatcikkek, valamint könyvek utáni roham csak november végén, december első napjaiban érkező fizetéseket követően veszi igazán kezdetét. Idén az online vásárlók átlagosan 41 ezer forint értékben terveznek ajándékra költeni.
Felkészültek az e-kereskedők
A karácsony előtti 6 hét során a webáruházak átlagosan legalább három különböző akciós időszakot / napot terveznek tartani. Kifejezetten Black Friday akcióval a webáruházak 74%-a készül a november 16-25. közötti kéthetes időszakon belül.
A szezon sikeressége érdekében a webáruházak közel fele pontosan és előre megtervezi a különböző kampányokat és a kommunikáció módját is. A hatékony célzási lehetőségeknek és a pontosan követhető megtérülésnek köszönhetően idén a Facebook hirdetés továbbra is népszerű marketing eszköz a vásárlók elérésére, amire még a kisebb kereskedők többsége komolyabb költségkeretet is hajlandó szánni. Ezen kívül a legtöbben ár-összehasonlító oldalak és Google hirdetések által kívánják elérni a vásárlókat.
A webáruházak többsége (71%) az akciók során előre meghatározott termékekre ad árkedvezményt, de népszerű promóciós eszköz az ingyenes szállítás is (44%). A perszonalizált akciók trendje az ünnepi szezonban is folytatódik: 10-ből 4 webáruház személyre szabott ajánlattal is készül, leggyakrabban a korábban megtekintett termékekre alapozva.
Az ünnepi szezon megéri a nagy felkészülést
Az ünnepi szezont megelőzően kiemelt figyelmet kap a webáruházaknál a megfelelő raktárkészlet biztosítása és a készlet-beérkezések pontos ütemezése. A logisztikai kihívásokra felkészülve a webáruházak 83%-a igyekszik akár napi szintű előrejelzést készíteni logisztikai partnere számára a várható csomagforgalomról.
Ennek a folyamatos egyeztetésnek és tervezésnek kiemelt jelentősége van, mivel a futárcégek a partnerállomány előzetes kalkulációi, illetve saját becsléseik alapján tudják tervezni a szükséges kapacitásokat. Bár a szektor is elszenvedője a munkaerő-hiánynak, a kézbesítések kapcsán a kereskedők döntő többsége (81%-a) bizakodó, véleményük szerint az idei szezon komolyabb fennakadások nélkül telik majd.
_____
Mivel idén december 24. hétfőre esik, a házhoz szállítással kért online rendeléseket érdemes legkésőbb egy héttel korábban, december 17-18. környékén leadni annak érdekében, hogy még időben megérkezzenek az ajándékok. Ha mód van rá, célszerű személyes átvétellel kérni a termékeket, illetve javasolt a csomagpontok igénybevétele a futárok tehermentesítése érdekében.
_____
Kapcsolódó cikkek
- Az internetezők idén átlagosan 41 ezer forintot szánnak a karácsonyi ajándékokra
- Black Friday 2018 Magyarországon – miről árulkodnak a számok?
- Euronics-GKI Digital: elhúzódik az idei Black Friday
- Minden idők legnagyobb eMAG Black Friday akciója jön
- Egy verseny, ahol a lehetőség viszi a pálmát
- Decembertől vége az internetes diszkriminációnak
- A klímaváltozás megváltoztatta az internetes keresési és vásárlási szokásokat
- Készítse fel vállalkozását az ünnepi rohamra
- Black Friday Magyarországon
- GKI-Euronics: idén minden ötödik szülő már műszaki cikket is vásárolt az iskolakezdéshez
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.