Vizsgálták a fiatalok mesterséges intelligenciához való hozzáállását
Az Y és a Z generáció az okostelefonok kamerájában tartja a leghasznosabbnak a mesterséges intelligenciát, de nem feltétlenül szeretné, ha az magától generálna tartalmat a közösségi médiába. A Honor hat európai országban elvégzett kutatásából az is kiderül, hogy az önvezető autók iránt a megkérdezettek közül a magyar fiatalok lelkesednek a leginkább.
A Honor a Kantar Millward Brown-nal közösen hat európai országban – köztük Magyarországon – vizsgálta a márka számára elsődleges célcsoportot jelentő Y és Z generáció okostelefonokkal kapcsolatos szokásait és a mesterséges intelligenciával (AI) kapcsolatos preferenciáit. A felmérést 2018 második felében 1800 15 és 38 év közötti okostelefon-használó körében végezték el Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban, Szerbiában, Görögországban és Finnországban.
A megkérdezettek 81%-a volt tisztában az AI fogalmával, de mi, magyarok kiemelkedtünk a mezőnyből: tízből kilenc fiatal volt képben. A felmérés öt felhasználási területen tárta fel, hogy az ifjú nemzedékek aggodalommal vagy lelkesedéssel fogadják-e a mesterséges intelligenciát, illetve hogy mennyire tartják hasznosnak azt. (A két kérdésre adott válaszok nagyjából ugyanazt az eredményt adták.)
A legjobb fogadtatást az AI kamerák kapták, vagyis az olyan intelligens fényképezőgépek, melyekkel bárki profi fotókat tud készíteni. Ilyen például a Honor View 10, a Honor 10 és a Honor 8X AI kamerája is.
Az AI-funkciók fogadtatása 1-től 5-ig terjedő skálán (1=aggodalom, 5=lelkesedés)
Nem meglepő, hogy a mesterséges intelligenciát leginkább a kamerában értékelik hasznos támogatásnak a megkérdezettek, hiszen a fényképezés mind a hat vizsgált országban a legfontosabb mobilfunkciók között van. A megkérdezett fiatalok 85%-a gyakrabban használ okostelefont fotózásra, mint kamerát, és 88%-uk gondolja úgy, hogy sokkal kényelmesebb mobillal fotózni, mint hagyományos fényképezőgéppel. A Z generációból kevesebben nevezik meg a fontos telefonfunkciók között a fotózást, mint az Y generáció, de a gyakorlatban lelkes fotósok, sőt gyakrabban készítenek szelfiket, szerkesztik őket, majd töltik fel a közösségi médiába.
A mesterséges intelligencia által támogatott kamera után az arcfelismerés és a személyi asszisztens a legnépszerűbb AI funkciók, az önvezető autók pedig a magyarokból váltották ki a legnagyobb lelkesedést. Nemcsak a nemzetek, hanem a nemek is eltérően viszonyulnak az AI-sofőrökhöz: a férfiak jobban bíznak benne, a nők pedig kevésbé. Azt pedig egyik megkérdezett országban sem túlzottan szeretnék a megkérdezettek, hogy a közösségi médiába személyes preferenciájukat ismerő intelligens algoritmusok generáljanak tartalmat.
Kapcsolódó cikkek
- Robotikával foglalkozik az újonnan megnyílt New York-i MI központ
- Generációs különbségek vannak a mobilozásban a Honor felmérése szerint
- Az új kapcsolatokban segít, de a meglévőkben akár zavart is okozhat a mobiltechnológia
- A Honor 8X az idei év legjobb ár-érték arányú mobilja
- Z-generáció: a sneakerek, a babzsákok és a virtuális valóság a jövő?
- Vaksötétben is felismeri tulajdonosát a Porsche Design Huawei Mate 20 RS
- Mostantól a méheket is mesterséges intelligencia figyeli
- Már hazánkban is kapható a Samsung 8K-s tévéje
- 5000 tárgyat ismer fel és bárkiből profi operatőrt csinál a Huawei új zászlóshajója
- Két piacvezető játékfejlesztő céggel kötött stratégiai partnerséget a Honor Play
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).